پمپ آب

منبع تحت فشار پمپ آب خانگی

منبع تحت فشار پمپ آب خانگی

زمانی که شیرآلات خانه خود را باز می کند بدیهی است که انتظار دارید آب با سرعت مشخصی از لوله ها جریان یابد. لازم به ذکر است که فشار آب درون لوله ها منجر به ایجاد جریان در آب شده و آن را به حرکت در می آورد. اگر خانه شما از مخازن آب شهری استفاده می کند که در واقع خود مجهز به پمپ هایی در نقاط مختلف شهر می باشد و فشار و دبی مورد نیاز برای ساکنان آن محل را فرآهم می نماید مشکلی نخواهید داشت، ولی اگر برای تامین آب مورد نیاز خود از چاه استفاده می کنید، نیاز به دستگاهی دارید که بتواند فشار و دبی مورد نظر شما را تامین کند. پمپ ها قابلیت انتقال آب از یک نقطه به نقطه دیگر به عهده دارند و به کارگیری تجهیزاتی در کنار یک پمپ می تواند ما را سریع تر به خواسته هایمان برساند.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران گستره آبی تماس بگیرید.

اگر بخواهیم دقیق تر درباره منبع تحت فشار پمپ آب خانگی می بایست بیان کنیم که مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی در واقع با استفاده از کمپرسور یا پمپ باد فشار لازم را برای جریان یافتن آب چاه فرآهم می نماید. در واقع این مخزن آب را به سمت پایین فشرده کرده و به دلیل فشاری که به آب وارد میشود شیر آب باز شده و آب با فشار زیاد از مخزن خارج می گردد و از طریق لوله ها به خانه می رسد. سپس پمپ پس از استفاده کاربر دوباره مخزن را برای استفاده بعدی پر خواهد کرد. خاطر نشان می شویم ترکیب مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی به همراه کلید و یا سوئیچ فشار و پمپ با هم چنین جریانی را در منازل مسکونی فرآهم می آورد.

مزیت استفاده از منبع تحت فشار پمپ آب خانگی

منبع تحت فشار پمپ خانگی همانند یک مخزن آب زیر زمینی برای یک خانه عمل می کند و معمولا سعی در نگه داشتن فشار تا 20 PSI دارند. برای مثال بسیاری از منازل مسکونی فشاری بین 40 تا 60 پوند بر اینچ مربع یا بین 2.8 تا 4.2 بار باشد، زمانی که فشار پایین تر از این مقدار برود، منبع فشار با کمپرس کردن مقدار آب موجود در مخزن آن را به فشار مورد نظر می رساند. به عبارت دقیق تر از آنجایی که منبع فشار همانند یک مخزن آب عمل می کند این امکان را فرآهم می آورد که آب از مخزن بدون خاموش و روشن شدن پمپ به بیرون کشیده شود و قابل استفاده باشد، تنها تفاوت حالت روشن و خاموش، نبود فشار کافی در زمانی است که پمپ خاموش است. همین مساله منجر به عمر طولانی تر پمپ و از طرفی کارایی حداکثری آن می شود. همچنین وجود منبع فشار به پمپ کمک می کند که دچار پدیده واتر همر یا چکش آبی نشود چرا که می تواند هوای درون لوله ها را کاهش دهد و از طرفی فشار آب را کنترل نماید.

نحوه عملکرد منبع تحت فشار پمپ آب خانگی

یک منبع تحت فشار پمپ آب خانگی یک توپ پلاستیکی پر از هوا در درون خود دارد و همانطور که گفته شد قادر است فشار را تا حدود 20 واحد افزایش دهد. زمانی که پمپ آب، فشار را درون سیستم آبرسانی ما ایجاد می کند در کنار آن آب را نیز در مخزن فشار به وسیله همان توپ پلاستیکی به طور همزمان کمپرس می کند. این واکنش به صورت آنی انجام شده و باعث می شود که آب با فشار زیاد وارد لوله های آب و در نتیجه با باز شدن شیرآلات از آن خارج گردد. توجه داشته باشید که قبل از رسیدن به این مرحله زمان زیادی می برد که پمپ بتواند آب را کمپرس کند، به همین خاطر قبل از استفاده می بایست پمپ را روشن کنید و پس از رسیدن به فشار لازم و جریان مورد نیز در زمان استفاده در صورت لزوم پمپ خانگی را خاموش نمایید. نحوه عملکرد پمپ خانگی همراه با مخزن فشار فراتر رفته، به عبارتی زمانی که ما شیرآلات را برای استفاده از آب باز می کنیم، توپ پلاستیکی حتی بزرگتر شده تا بتواند آب باقی مانده از مخزن را بیشتر تحت فشار قرار دهد تا در نهایت به دلیل نبود آب کافی در مخزن فشار مایع کم شده و این جا زمانی است که به دلیل اختلاف فشار با چاهی که پمپ از آن آب می کشد، باعث می شود که پمپ خانگی روشن شده و آب به درون منبع تحت فشار پمپ آب پمپاژ گردد و این فرآیند تا زمانی که نیاز باشد تکرار می شود. منبع تحت فشار دو کارکرد اصلی دارد یک اینکه زمان بین خاموش و روشن شدن پمپ را کند می نماید از این طریق از ایجاد فشار ناگهانی در لوله ها جلوگیری کرده و همانطور که گفته شد از پدیده واتر همر یا چکش آبی پیشگیری می کند.

قیمت مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی

برای خرید مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی شما می بایست به عمق چاه، دبی و ارتفاعی که باید پمپاژ در آن صورت بگیرد، تعداد شیرآلات، میزان آب مصرفی، مساحت ساختمان، تعداد طبقاتی که در ساختمان وجود دارد توجه نمایید. همچنین بهتر است مخزن را در مکانی سرپوشیده به دور از آفتاب و باران قرار دهید به همین خاطر در صورت نبود فضای لازم نیاز است که محفظه ای برای پمپ فرآهم آورید که همه آنچه گفته شد می تواند روی هزینه های خرید پمپ آب خانگی اثر بگذارد. شما می توانید با مشاورین شرکت گستره آبی نمایندگی ابارا و پنتاکس تماس حاصل فرموده و از مشاوره رایگان انتخاب پمپ و همچنین تخفیفات ویژه اطلاع حاصل فرمایید.

خوانندگان گرامی توجه داشته باشند مقاله نوشته شده ترجمه و ترکیبی از منابع زیر است؛

  1. residential.goulds.com
  2. mrfixitbali.com

پرسشهای متداول مربوط به منبع تحت فشار پمپ آب خانگی

  1. عامل حرکت آب در لوله ها چیست؟ فشار عامل شده ناشی از کارکرد پمپ آب خانگی منجر به حرکت آب در لوله ها و امکان استفاده از آن در طبقات مختلف را فرآهم می آورد.
  2. مخازن آب شهری چطور فشار و دبی مورد نیاز خانوار را تامین می کند؟ در صورتی که خانه شما از مخازن آب شهری استفاده می کند که در واقع خود مجهز به پمپ هایی در نقاط مختلف شهر می باشد و فشار و دبی مورد نیاز برای ساکنان آن محل را فرآهم می نماید.
  3. چطور از چاه منزل خود برای تامین آب مصرفی استفاده نمایید؟ اگر برای تامین آب مورد نیاز خود از چاه استفاده می کنید، نیاز به دستگاهی دارید که بتواند فشار و دبی مورد نظر شما را تامین کند. این دستگاه پمپ بوده که قابلیت جا به جایی آب را به عهده داشته و به کارگیری تجهیزاتی حتی این سرعت را نیز افزایش می دهد.
  4. منبع تحت فشار پمپ آب خانگی چیست؟ مخزن یا منبع تحت فشار پمپ آب خانگی در واقع با استفاده از کمپرسور یا پمپ باد فشار لازم را برای جریان یافتن آب چاه فرآهم می نماید.
  5. عملکرد مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی به چه صورت است؟ این مخزن آب را به سمت پایین فشرده کرده و به دلیل فشاری که به آب وارد میشود شیر آب باز شده و آب با فشار زیاد از مخزن خارج می گردد و از طریق لوله ها به خانه می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *