ترانسفورماتور

راهنمای خرید ترانسفورماتور ایران ترانسفو

در اینجا روش اینکه چطور مصرف کنندگان محترم بتوانند ترانسفورماتور مد نظر خود را از شرکت ایران ترانسفو خریداری نمایند آورده شده است و در این تصویر متقاضی در حال پرداخت به صورت آنلاین و غیر حضوری از طریق تلفن همراه و لپ تاپ با در دست داشتن کارت بانکی معتبر است.

با توجه به تفاوت ولتاژ برق تولید شده در نیروگاه ها و مقدار ولتاژ مورد نیاز برای مصارف مسکونی و صنعتی دستگاهی مورد نیاز است تا بتواند این اختلاف ولتاژ را جبران کرده و میزان جریان مورد نیاز را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد. ترانسفورماتورها که با هدف تغییر ولتاژ و جریان به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند، برای بهره بری های گوناگون با مقدار ولتاژ متفاوت تولید می شوند که هر یک شرایط نصب مختص به خود را دارند. خرید ترانسفورماتور مناسبی که بتواند نیاز های مصرف کننده را برطرف کند و علاوه بر کیفیت بالا، طول عمر کافی نیز داشته باشد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در خرید ترانسفورماتور مناسب ابتدا لازم است ترانسفورماتور مناسب خود را انتخاب کنید. فاکتور های مهمی از جمله ولتاژ های ورودی و خروجی، مقدار قدرت، ساختمان ترانسفورماتور و تجهیزات خنک کنندگی در انتخاب و خرید ترانسفورماتور مورد توجه قرار می گیرند. در این جا قصد داریم درباره راهنمای خرید ترانسفورماتور ایران ترانسفو بیشتر با شما سخن بگوییم؛

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران گستره آبی تماس بگیرید.

نکات طلایی در مورد خرید ترانسفورماتور ایران ترانسفو

با توجه به پروسه صنعتی شدن و نیاز اکثر بخش ها به جریان برق، استفاده از ترانسفورماتورها رونق بسیاری گرفته است. شرکت های متفاوتی در راستای تولید ترانسفورماتور فعالیت دارند، با این حال شناخته شده ترین نام در این خصوص شرکت ایران ترانسفو می باشد که با سابقه ای بیش از نیم قرن توانسته است رضایت مشتریان خود را با ارائه محصولات خوب و با کیفیت جلب کند. ترانسفورماتورهای ایران ترانسفو در مدل های متفاوتی اعم از ترانسفورماتور توزیع، ترانسفورماتور قدرت، ترانسفورماتور ویژه که می توان آنها را در مدلهای ترانسفورماتورسه فاز و تک فاز عرضه می شوند.

مصرف کنندگان می بایست علاوه بر مطالعه راهنمای خرید ترانسفورماتور ایران ترانسفو توجه داشته باشند که برای خرید ترانس مورد نظر خود لازم است از افراد خبره که از استاندارد های تصویب شده توانیر اطلاع دارند کمک بگیرند و با توجه به حساسیت این دستگاه ها از انتخاب ترانسفورماتور مناسب مطمئن باشید. انواع ترانسفورماتور به خصوص ترانسفورماتورهای ایران ترانسفو را با استفاده از عواملی که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت می توان انتخاب کرد.

  • ولتاژ های ورودی و خروجی: در بخش های متفاوت با توجه به سیستم الکتریکی ولتاژ های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد. ممکن است گاهی بخش مورد نظر به مقدار ولتاژ کمتر از ولتاژ موجود در خطوط انتقال انرژی نیاز داشته باشند و یا برعکس. به همین خاطر اطلاع از میزان ولتاژ که از خطوط به ترانسفورماتور وارد می شود (به عنوان ولتاژ ورودی) و ولتاژی که از ترانسفورماتور خارج می شود (ولتاژ خروجی) نقش مهمی را در انتخاب و خرید ترانسفورماتور ایفا می کند.
  • درجه قدرت: درجه قدرت ترانسفورماتور میزان قدرتی است که دستگاه در حداکثر توان خود بدون آسیب به قطعات دستگاه می تواند تامین کند؛ که بر حسب KVA (کیلوولت آمپر) بیان می شود و با در دست داشتن میزان جریان و ولتاژ به راحتی قابل محاسبه می باشد.
  • تعداد فاز: ترانسفورماتور های ایران ترانسفو به جهت تعداد فاز به دو دسته تک فاز و سه فاز قابل تهیه می باشند. این دو حالت را می توان به یکدیگر تبدیل کرد به عبارتی در برخی از مواقع با بستن سه ترانسفورماتور تک فاز به یکدیگر یک ترانسفورماتور سه فاز ایجاد می شود که عملکرد آن یکسان است. تنها عاملی که از به کارگیری این شیوه به طور جد جلوگیری می کند، فضای زیادی است که این روش نیاز دارد، چرا که ترانسفورماتور سه فاز فضای کم تری اشغال کرده و بهینه تر است. با این حال بهتر است با توجه به بخشی که ترانسفورماتور در آن به کار می رود، جریان مناسب آن را انتخاب کنید. برای مثال برای ترانسفورماتور سه فاز بهتر است از جریان سه فاز استفاده شود تا سه جریان تک فاز.
  • فرکانس نامی: فرکانس نامی در واقع فرکانسی است که ترانسفورماتور در شبکه برق ایران قابل نصب و استفاده می باشد و طراحی شده است تا در فرکانس 50 هرتز عملکرد درست را ارائه نماید و از این رو در زمان خرید ترانس می بایست به فرکانس نامی که در خطوط توزیع نیاز است توسط دستگاه رعایت شود توجه نمایید.
  • کاربرد ترانسفورماتور: ترانسفورماتورها با اهداف گوناگونی تولید می شوند. برای مثال اگر تنها قصد تغییر ولتاژ را دارید باید از ترانس های فزاینده و یا کاهنده استفاده کنید یا اگر قصد استفاده از ترانس برای کمک به شبکه های توزیع برق را دارید می توانید از ترانسفورماتور قدرت و یا ترانسفورماتور توزیع استفاده کنید. شناسایی نیاز خود برای استفاده از ترانس اهمیت زیادی در مسیر انتخاب ترانسفورماتور برای شما دارد.
  • سیستم خنک کنندگی: در ترانسفورماتور ها مقداری از جریان به دلیلی مقاومت سیم ها و یا مواد به کار رفته در هسته به صورت گرما اتلاف می شوند. برای جلوگیری از گرم شدن ترانس از روغن و یا هوا برای خنک کردن هسته و سیم پیچ ها استفاده می شود. با توجه به منطقه ای که ترانسفورماتور در آن نصب می شود، میتوان از هر یک از این سیستم ها استفاده کرد. در مناطقی که احتمال خطر آتش سوزی وجود دارد می توان از ترانسفورماتور خشک (سیستم خنک کنندگی با هوا) و در عوض در مناطق مرطوب به دلیل عدم نیاز به بررسی های دوره ای می توان از ترانس روغنی استفاده نمود.
متقاضی خرید ترانسفورماتور در حال بررسی محصول و صحبت با مشاورین در زمینه انتخاب و خرید دستگاه مد نظر خود می باشد.

تماس با مشاورین در زمینه انتخاب و خرید ترانسفورماتور

لازم به ذکر است که موارد گفته شده مهم ترین نکاتی است که می بایست در وهله اول به زمان خرید ترانسفورماتور توجه نمایید، ولی موارد دیگری نیز وجود دارند که می بایست مورد توجه واقع شوند؛ این نکات شامل؛

  • در ابتدا می بایست به این نکته اشاره کنیم که باید محل نصب ترانسفورماتور مشخص باشد، این که ترانسفورماتور قرار است بیرون یا خارج از ساختمان و فضای بسته نصب شود یا خیر و اینکه آیا نیاز است که دستگاه از نوع ترانسفورماتور دشک-نصبی باید باشد،
  • گروه برداری یا به عبارت دقیق تر روش اتصال سیم پیچ اولیه برای کارکرد مورد نظر شما آیا مناسب است به طور معمول این اتصالات از نوع ستاره یا مثلت هستند،
  • اتصالات سیم پیچ ثانویه که همانند سیم پیچ اولیه می تواند از نوع ستاره، مثلث، زیگزاگ یا خنثی باشد،
  • ضریب قدرت و کارایی،
  • مقاومت الکتریکی در مدار و یا امپدانس ترانسفورماتور،
  • افزایش سطح دمای ترانسفورماتور، به خصوص انواع ترانسفورماتور روغنی که با افزایش دما بیش از حد مجاز احتمال آسیب دیدن و یا تخریب ترانسفورماتور وجود دارد،
  • اندازه و ابعاد ترانسفورماتور و اینکه آیا نیاز به استفاده از محفظه مارشال است یا خیر،
  • الزامات مربوط به زمین لرزه و انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز هرگونه آسیب ناشی از آن،
  • و البته در نهایت تجهیزات و لوازم الکترونیکی مورد نیاز برای کارکرد بهتر ترانس که می تواند در درخواست شما برای تهیه و ساخت ترانسفورماتور به کارخانه اطلاع و مد نظر قرار گیرد.

نکات مربوط به خرید ترانسفورماتور فزاینده

این ترانسفورماتورها به عنوان ترانسفورماتوری شناخته می شود که میزان ولتاژ ثانویه در آن ها از مقدار اولیه بیشتر می باشد. الزامات ترانسفورماتور افزاینده بر روی قیمت آن تاثیر می گذارد از این رو تهیه ترانس هایی که کیفیت پایینی دارند می تواند موجب آسیب های جبران ناپذیری به دستگاه شما شود. قیمت این ترانسفورماتورها از آن جایی که در جهت تغییر ولتاژ مورد استفاده قرار می گیرد و ولتاژ مهم ترین فاکتور در خرید ترانسفورماتور فزاینده دارد، در نظر گرفته می شود. با توجه به مکان نصب این محصول و همچنینی شرایط بهره بری که در بخش قبل به آن اشاره شد می توانید ترانسفورماتور مناسب را انتخاب کنید. این ترانس ها که در گروه ترانسفورماتور توزیع قرار می گیرند معمولا در ابتدای خطوط انتقالی برای جلوگیری از افت فشار نصب می گردند.

نکات مربوط به خرید ترانسفورماتور کاهنده

ترانسفورماتورهای کاهنده نقطه مقابل ترانسفورماتور های فزاینده می باشند، از این رو برای کاهش میزان ولتاژ به کار می روند. برای خرید ترانسفورماتور کاهنده لازم است تا ابتدا میزان ولتاژ ثانویه بررسی شود؛ زیرا بازه ولتاژ مورد استفاده معمولا بین 120 تا 270 ولت می باشد. همچنین توصیه می شود میزان قدرت ترانسفورماتور باید اندکی بالاتر از میزان قدرت دستگاه مورد استفاده باشد و نه بسیار زیاد. برای مثال اگر قدرت دستگاه 40 وات باشد می توانید از ترانسفورماتور 50 واتی استفاده کنید که نسبت به ترانسفورماتوری که توان 100 واتی دارد کوچکتر و مقرون به صرفه تر می باشد.

راهنمای خرید ترانسفورماتور قدرت ایران ترانسفو

ترانسفورماتور قدرت یکی از انواع ترانسفورماتوری است که برای انتقال انرژی الکتریکی در هر بخش از مدار الکتریکی  بین ژنراتور و مدارهای اولیه توزیع مورد استفاده قرار می گیرد. انواع ترانسفورماتور قدرت به سه دسته ترانسفورماتور قدرت کوچک، ترانسفورماتورهای قدرت متوسط و ترانسفورماتورهای قدرت بزرگ تقسیم می شوند. در خرید ترانسفورماتور قدرت علاوه بر موارد ذکر شده در بخش های قبل لازم است به اندازه آن نیز توجه شود. مشخصات ترانسفورماتور های قدرت با توجه به شرایطی که ترانس در آن نصب می شود، متفاوت هستند. برای مثال اگر ترانس قرار است در فضای باز نصب شود لازم است تا از موادی استفاده شود که توانایی هماهنگی با محیط را داشته باشند که موجب می شود جنس قطعات در شرایط متفاوت تغییر کند و به عنوان عاملی موثر بر روی قیمت در نظر گرفته شود. به خاطر داشته باشید که ترانسفورماتورهای قدرت ایران ترانسفو شامل: ترانسفورماتور های موبایل، ترانسفورماتورهای قدرت کوچک، ترانسفورماتور های قدرت متوسط، ترانسفورماتور قدرت بزرگ، راکتور شنت و راکتور سری می باشد.

مصرف کننده محترم در حال بررسی وبسایت گستره آبی برای انتخاب محصول مد نظر خود و تماس با مشاورین گستره آبی برای خرید ترانسفورماتور ایران ترانسفو

خرید ترانسفورماتور از وبسایت گستره آبی

لازم به ذکر است مصرف کنندگان گرامی همچنین می توانند با مراجعه به مقاله «چگونه ترانسفورماتور توزیع ایران ترانسفو بخرید؟» بیشتر درباره فرآیند رسمی خرید این نوع ترانسفورماتورها بدانید و همچنین با تماس با شماره های مندرج در وبسایت گستره آبی از مشاورین ما برای انتخاب و خرید ترانس مد نظر خود راهنمایی بگیرید. از طرفی با مراجعه به لیست قیمت ترانسفورماتور ایران ترانسفو می توانید قیمت ترانس برق مد نظر خود را به آسانی دریابید.

پرسش های متداول راهنمای خرید ترانسفورماتور ایران ترانسفو

  1. چطور ترانسفورماتور بخریم؟ برای خرید ترانسفورماتور می بایست مواردی از جمله قدرت ترانس، ولتاژ ورودی و خروجی، فرکانس ترانسفورماتور و همچنین سیستم خنک کنندگی و موارد جزئی تر را بدانید.
  2. آیا شرایط محیطی به عنوان عاملی در خرید ترانسفورماتور در نظر گرفته می شود؟ با توجه به شرایط محیطی، سیستم عایق و خنک کنندگی ترانس متفاوت می باشد. در واقع زمانی که محیط نصب ترانسفورماتور قابلیت آتش سوزی داشته باشد از ترانسفورماتور خشک و زمانی که نیاز به نگهداری کم برای دستگاه وجود داشته باشد، از ترانسفورماتور های توزیع روغنی بهره برده می شود، که می تواند بر روی قیمت محصول تاثیر بگذارد.
  3. چطور اندازه ترانسفورماتور مورد نیاز خود را بدانیم؟ برای مشخص کردن ابعاد ترانسفورماتور شما نیاز است بدانید که قدرت آن چند کیلو ولت آمپر می باشد و این مساله با دانستن ولتاژ تحت بار یا ولتاژ ثانویه بر حسب ولت، جریان تحت بار بر حسب آمپر، ولتاژ خطوط یا ولتاژ اولیه یا ورودی به ترانسفورماتور و ازضرب ولتاژ در جریان و تقسیم بر 1000 برای ترانسفورماتور تک فاز و ضرب همین مقدار در عدد 1.732 برای ترانس سه فاز به دست می آید.
  4. چه نوع ترانسفورماتوری بخریم؟ توجه داشته باشید که نوع ترانسفورماتور خریداری شده توسط شما به این مساله بستگی دارد که با چه هدفی می خواهید از این دستگاه استفاده نمایید. برای مثال در صورتی که وسایل الکتریکی مد نظر شما دارای توان 80 وات هستند شما نیاز به یگ ترانسفورماتور با ظرفیت توان 100 یا بیشتر دارید. یا به فرض اگر می خواهید دو دستگاه را به یک ترانسفورماتور وصل کنید و یکی توان 300 و دیگری توان 130 نیاز داشته باشد، شما می بایست یک ترانسفورماتور با توان 500 وات یا بیشتر بخرید.
  5. سیستم خنک کنندگی ترانسفورماتور ها چه تاثیری بر روی قیمت می گذارد؟ ترانسفورماتور ها به دو صورت خشک و روغنی در دسترس هستند که هر یک با توجه به بررسی های دوره ای و نیاز به تعویض الزامات هزینه های متفاوتی را رقم می زند.

4 دیدگاه برای “راهنمای خرید ترانسفورماتور ایران ترانسفو

  1. علی کاوندی گفت:

    سلام می خوام بدونم برای یک منزل که ۳ خانواده زندگی میکنند چه ترانسفورماتور ی بایدخریداری کنم با تشکر

    1. سلام جناب آقای کاوندی، وقت شما بخیر.
      عوامل مختلفی می تواند روی این انتخاب تاثیر بگذارد.همچنین نیازمند دریافت اطلاعات بیشتر از شما هستیم. لطفا با کارشناسان گستره آبی تماس حاصل فرمایید تا شما را در این زمینه راهنمایی نماییند.
      با تشکر
      :جهت دریافت اطلاعات تماس کلیک فرمایید
      اطلاعات تماس

  2. حسن گفت:

    سلام
    بدليل نواسان برق سه فاز جعبه برق دستگاه های چاپ کنتاکتور های زیادی دارن کنتاکتور ورودی و توزیع به دیگر کنتاکتور ها میپره باید چه نوع ترانسی خریداری کنیم ممنونم از راهنمایی شما

    1. سلام حسن عزیز، جهت کنترل و مدیریت نواسان برق سه فاز در چاپگرها و دستگاه های مشابه، معمولاً از تجهیزاتی مانند ترانس های تنظیم و استابیلایزرها (ولتاژ استابیلایزر) استفاده می شود. به نظر می رسد که شما نیاز به یک وسیله استابیلایزر دارید تا تغییرات و نوسانات ولتاژ را در شبکه برق کنترل کند.
      برای انتخاب استابیلایزر مناسب، به نکات زیر توجه کنید:
      ظرفیت (کیلووات): مقدار مصرف برق تجهیزاتی که قرار است از استابیلایزر تامین شود را محاسبه کنید و یک استابیلایزر با ظرفیت کافی انتخاب کنید.
      نوع استابیلایزر: استابیلایزرها ممکن است به صورت سری (سریه) یا موازی (پارالل) با شبکه برق متصل شوند. نوعی از استابیلایزرها می توانند تغییرات ولتاژ را بهتر کنترل کنند.
      حساسیت به تغییرات سریع: بعضی استابیلایزرها قابلیت مدیریت نوسانات سریع ولتاژ را دارند که در برخی موارد این ویژگی مهم است.
      محدوده ورودی و خروجی: مطمئن شوید که استابیلایزر انتخابی شما برای ولتاژ ورودی و خروجی مناسب است.
      امکانات اضافی: برخی استابیلایزرها دارای امکانات اضافی مانند نمایشگرهای دیجیتال، سیستم های حفاظتی، و یا امکان کنترل از راه دور هستند که می تواند به کنترل بهتر وضعیت برق کمک کند.
      همچنین از تولیدکننده ای با سابقه و اعتبار خوب خرید کنید و مطمئن شوید که دستگاه دارای گواهینامه های لازم و استانداردهای ایمنی است. با توجه به نیازها و شرایط خاص شما، بهتر است با یک متخصص برق مشورت کنید تا استابیلایزر مناسبی بر اساس نیازهای خاص شما انتخاب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *