پمپ آب

پمپ فشار قوی طبقاتی

پمپ فشار قوی طبقاتی

پمپ ها به طور عمومی دستگاه هایی هستند که برای انتقال سیالات مورد بهره بری قرار می گیرند، اما با توجه به ساختمان و شرایط استفاده از پمپ قادر هستند آبدهی و ارتفاع خاصی را فراهم کند. پمپ فشار قوی طبقاتی دسته ای از پمپ های آب می باشند که قادر هستند حجم بالایی از آب را با هد زیاد جابه جا کنند. در این پمپ ها تعداد طبقات بالایی در نظر گرفته شده است که همین عامل موجب می شود پمپ بتواند حجم بالایی از آبدهی را در دسترس مصرف کنندگان قرار دهد. این پمپ ها با دارا بودن چند پروانه، محفظه طبقات، محفظه رانش و مکش دارای ساختمان بسیار ساده ای هستند. پمپ های فشار قوی در واقع همان پمپ های گریز از مرکز هستند با این تفاوت که در پمپ های گریز از مرکز پمپ تنها دارای یک طبقه می باشد، اما در پمپ ها فشار قوی تعداد طبقات بیشتری در پمپ تعبیه شده است.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران گستره آبی تماس بگیرید.

طرز کار پمپ فشار قوی طبقاتی

با توجه به این موضوع که پمپ با بهره گیری از نیروی گریز از مرکز انرژی لازم برای پمپاژ آب را فراهم می کند، وجود تعداد طبقات بالاتر به معنی قرار گرفتن تعداد بیشتری پروانه در پمپ است. وجود پروانه های بیشتر به معنی تامین فشار بالاتر برای سیال می باشد درون هر طبقه یک پروانه قرار می گیرد که سیال پس از عبور از هر طبقه فشار بیشتری را کسب می کند. مکانیسم جریان در پمپ فشار قوی طبقاتی به این صورت است که سیال از طرف محفظه مکش به وسیله افت مکش به سمت پروانه کشیده می شود. پره های پروانه پمپ فشار قوی که بر روی شفت قرار گرفته است با چرخش خود نیرویی را به سیال وارد می کند در نتیجه سرعت و فشار مایع افزایش پیدا می کند. با قرار گرفتن یک دیفیوزر پشت پروانه سرعت به فشار تبدیل شده و با جمع شدن با فشار قبلی با هد و دبی زیاد وارد پروانه بعدی شده و به همین منوال فرآیند ادامه می یابد تا از محفظه رانش خارج گردد. از این رو از پمپ های فشار قوی طبقاتی برای تامین آب فرآیند ها صنعتی، آبیاری زمین های کشاورزی و باغات، همچنین به دلیل توانایی این پمپ ها در پمپاژ سیالات تا دمای 140 درجه سانتی گراد، می توان از پمپ در پمپاژ آب گرم تاسیسات صنعتی نیز استفاده کرد.

نحوه انتخاب پمپ فشار قوی طبقاتی پمپیران

فاکتور هایی که در انتخاب پمپ فشار قوی باید در نظر گرفته شود شامل قطر پروانه، نوع موتور و تعداد طبقات می باشد. عدم انتخاب صحیح پمپ فشار قوی علاوه بر هدر دادن وقت و خرابی پمپ و عدم تامین نیاز مصرف کنندگان هزینه اضافی ای را برای تعمیر و یا تهیه پمپ جدید بر دوش خریداران می گذارد. پمپ های فشار قوی طبقاتی را می توان از نظر نوع موتوری که با آن کوپله می شوند به دو نوع تقسیم کرد: موتور های 1450 دور بر دقیقه و 2900 دور بر دقیقه. در حالت 1450 دور بر دقیقه موتور به صورت دائم کار می کند اما در حالت 2900 دور بر دقیقه کارکرد تناوبی در پمپ مشاهده می گردد. مصرف کنندگان باید توجه داشته باشند که هر چقدر دور موتور بالاتر باشد، استهلاک نیز بیشتر است. پروانه های پمپ که جزء اصلی پمپ می باشد و انرژی لازم برای پمپاژ سیال را فراهم می کنند دارای قطر ها متفاوتی هستند. در پمپ آب فشار قوی یک قطر به عنوان قطر عادی در نظر گرفته می شود اما می توان قطر پروانه را تراش داد تا پمپ را برای هد و دبی خاصی مورد استفاده قرار داد. برای اطلاع از نحوه انتخاب قطر پروانه و تعداد طبقات می توانید مقاله نحوه انتخاب پمپ فشار قوی مراجعه کرده و اطلاعات کامل تر در این خصوص را در مقاله ذکر شده مطالعه نماید.

پمپ فشار قوی طبقاتی پمپیران

پمپیران به عنوان یکی از با سابقه ترین هلدینگ ها در خصوص تولید پمپ انواع مختلفی از پمپ های فشار قوی را تولید می نماید که با استفاده از متریال های با کیفیت و تحت لیسانس KSB آلمان در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. پمپ فشار قوی WKL پمپیران که قادرند در ارتفاع 510 متر مورد بهره برداری قرار گیرند و با توجه به ارتفاع و فاکتور های ذکر شده در بخش انتخاب پمپ فشار قوی قادرند آبدهی 2 تا 950 متر مکعب بر ساعت را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند. جنس محور پمپ های فشار قوی تولید شده توسط پمپیران فولاد و پروانه و محفظه پمپ از چدن می باشد. که البته امکان تغییر جنس اجزاء برای پمپ وجود دارد. اطلاعات مربوط به هر یک از پمپ های فشار قوی ای که توسط پمپیران تولید می شوند را می توانید در کاتالوگ پمپیران wkl مشاهده نمایید.

مزایای استفاده از پمپ فشار قوی

اولین مزیت پمپ های فشار قوی قابلیت بهره بری این پمپ ها در بخش های گسترده ای می باشد که این قابلیت با توجه به رنج آبدهی بالا و ارتفاعی است که پمپ می تواند پوشش دهد. همچنین این پمپ ها را برای پمپاژ سیالاتی که دمای آن ها بین -50 تا 140 درجه سانتی گراد می باشد می توان مورد استفاده قرار داد. با توجه به دمای سیال می توان از دو نوع آببندی مکانیکی و آببندی با نوار گرافیتی استفاده کرد. تراش پروانه ها برای تامین آبدهی های خاص موجب می شود تا سازگاری پمپ با محیط بیشتر شده و راندمان های متفاوتی در طراحی پمپ قابل در نظر گرفته شدن باشد. در مقایسه با پمپ های جابه جابی مثبت، پمپ های فشار قوی از ساختمان ساده تری برخوردار هستند که موجب کاهش هزینه تعمیر می شود و همچنین فرآیند تعمیر پمپ با سهولت بیشتری صورت می گیرد.

قیمت پمپ فشار قوی پمپیران

با توجه به افزایش قیمت روز افزون ارز در کشور توصیه ما به شما استفاده از محصولات با کیفیت داخلی است چرا که نه تنها هزینه های خرید را کاهش خواهید داد بلکه به راحتی می توانید در صورت آسیب دیدن به نمایندگی های این محصولات مراجعه کرده و به تعمیر آن اقدام نمایید. پمپیران با بهره گیری از تیمی کار آزموده و متخصص همواره سعی در تولید پمپ های فشار قوی داشته است که علاوه بر طول عمر بالا از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه باشند. برای خرید پمپ فشار قوی خود می توانید به وبسایت گستره آبی نمایندگی پمپیران مراجعه فرمایید. مصرف کنندگان گرامی می توانند با استفاده از لیست قیمت پمپیران wkl و یا لیست قیمت پمپیران از قیمت پمپ طبقاتی پمپیران مطلع شوید. همچنین از طریق تماس تلفنی با مشاورین این شرکت نیز می توانید از لیست قیمت ها و همچنین دریافت راهنمایی در خصوص انتخاب و خرید پمپ و تخفیفات در نظر گرفته شده برای پمپ ها اطلاع کسب کنید. از آن جایی که پمپ و موتور از هم جدا هستند و از طرفی می توان پمپ را با دو نوع موتور مورد بهره بری قرار داد قیمت های موجود در لیست تنها برای قیمت پمپ فشار قوی طبقاتی می باشد هزینه موتور و فرآیند شاسی کوپله کردن در صورت تقاضا به صورت جدا در نظر گرفته می شود.

سوالات رایج پمپ فشار قوی طبقاتی

  1. پمپ فشار قوی طبقاتی چیست؟ پمپ های فشار قوی طبقاتی پمپ هایی هستند که با استفاده از تعدادی پروانه که در محفظه طبقات به صورت جداگانه قرار گرفته اند فشار بالا تری را نسبت به پمپ یک طبقه، برای پمپاژ سیال فراهم می کنند.
  2. پمپ هایی که به عنوان پمپ فشار قوی طبقاتی استفاده می شوند چه پمپ هایی هستند؟ این پمپ ها در واقع پمپ های گریز از مرکزی هستند که از چند طبقه تشکیل شده اند.
    اساس کار پمپ های فشار قوی طبقاتی چیست؟ پمپ های فشار قوی بر اساس نیروی گریز از مرکز سرعت و فشار سیال را افزایش داده و با عبور از هر مرحله در هر طبقه فشار بیشتر از طبقه قبل افزایش یافته و در نهایت با دبی شخص و هد بالاتری از پمپ رانش می نمایند.
  3.  وظیفه پروانه ها در پمپ طبقاتی چیست؟ چرخش پروانه ها موجب افزایش فشار مایع می شود. هرچه تعداد طبقات پمپ بیشتر باشد به معنی تعداد پروانه بیشتر و در نتیجه فشار مایع نیز بیشتر خواهد بود.
  4. آیا پمپ های فشار قوی طبقاتی قابل تعمیر هستند؟ بله این پمپ ها به دلیل ساختمان ساده به راحتی قابل تعمیر می باشند.
  5. دمای سیال برای پمپاژ توسط پمپ های فشار قوی در چه بازه ای قرار می گیرد؟ این پمپ ها قادرند سیالاتی با دمای-50 درجه سانتی گراد تا 140 درجه سانتی گراد را پمپاژ نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *