پمپ آب

پمپ آب خانگی ایرانی

پمپ آب خانگی ایرانی

پمپ ها قادرند که آب را از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل نمایند تا فشار و دبی لازم برای استفاده در کاربری های مختلف تامین گردد. پمپ های خانگی یکی از تجهیزات اصلی ساختمان به حساب آمده و انواع مختلفی دارد که شامل پمپ گریز از مرکز، پمپ محیطی، جت پمپ ها و بوستر پمپ می باشد که هر یک قابلیت های مختلفی را با خود به ارمغان می آورند. پمپ های گریز از مرکز با محفظه دایره ای یا حلزونی شکلی که دارند با نام پمپ بشقابی نیز شناخته می شود، در واقع در این محفظه پروانه پمپ، محور، ورودی و خروجی پمپ قرار می گیرد که با چرخش پروانه نیروی گریز از مرکز ایجاد شده که می تواند سیال را به درون محفظه بکشد و با اعمال انرژی سرعت و فشار را افزایش دهد و پس از پرتاب شدن سیال به درون محفظه سرعت تبدیل به فشار می شود و دبی و هد در نهایت افزایش می یابد. پمپ محیطی نیز دارای یک محفظه و پروانه متحد المرکزی است که قادر است به سیال انرژی زیادی وارد کند. سیال وارد پروانه شده و با عبور از پروانه ای که فاصله بین پره های آن بسیار کم است و به صورت فنری گذر کرده و در نهایت از لوله خروجی با هد زیاد خارج می گردد.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران گستره آبی تماس بگیرید.

جت پمپ ها نیز دارای محفظه ونتوری هستند که توانایی مکش دو سیال را کنار هم دارند با اینکه این پمپ ها بیشتر در بخش تهیه دارو استفاده می شوند، در ساختمان های مسکونی نیز کاربرد دارد. چرا که توانایی ارائه هد و یا ارتفاع زیاد برای این پمپ کوچک وجود دارد. به عبارت دقیق تر در گلوگاه ونتوری یک سوراخ وجود دارد و از آنجایی که در این قسمت فشار کم است، مکش سیال از این سوراخ امکان پذیر می شود. سپس سیال به سمت پر فشار ونتوری رانده می شود. بوستر پمپ ها که در واقع پمپ تحت فشار خانگی به حساب می آیند مجموعه ای پمپ های آب هستند که به صورت موازی به هم متصل می شوند و قابلیت ارائه هد بیشتر را همانند انواع پمپ آب خانگی به همراه دارند. اگر بخواهیم توضیح بهتری برای دلیل استفاده از پمپ خانگی بیان کنیم این است که در ساختمان ها و مجتمع های مسکونی نیاز به هد زیاد و دبی کم است به همین خاطر از پمپ هایی استفاده می شود که بتواند این شرایط را بر قرار کرد. از طرفی نیاز به استفاده از برق تکفاز و سه فاز نیز روی تقسیم بندی پمپ آب خانگی تاثیر می گذارد. از هر چه بگذریم به پمپ آب خانگی ایرانی می رسیم که در برندهای مختلف از جمله نوید موتور، الکتروژن، گروه صنعتی دیزل ساز و پمپ ارس عرضه می شود که هر یک محصولات خود را در سری های مختلف تولید و به بازار ارائه می شوند.

ارزانترین پمپ آب خانگی ایرانی

آنچه روی قیمت پمپ آب خانگی اثر می گذارد متراژ ساختمان، تعداد طبقات ساختمان، تعداد شیرآلاتی که در ساختمان استفاده می شود و البته از همه مهم تر مقدار آب مصرفی که نیاز است با دبی پمپ تامین شود. دبی و هد پمپ بیانگر راندمان پمپ است و هر چقدر دبی و هد بیشتر باشد روی قیمت آن نیز تاثیر می گذارد. از طرفی موتوری که برای هر پمپ به کار می رود نه تنها از نظر ابعاد بلکه از نظر برقی که استفاده می کند روی قیمت نهایی پمپ موثر است. در حالت کلی برای پمپ های که نیاز به توان و قدرت کمی دارند استفاده از برق تک فاز توصیه می شود و بازه قدرتی که این موتور ها ارائه می نمایند بین 0.5 تا 5 اسب بخار است، درست است که می توانید برای توان های بالاتر نیز از برق تکفاز استفاده کنید ولی به خاطر داشته باشید که سیم پیچی سیم بزرگتر و پیچیده تر خواهد شد که باعث می شود موتور اندازه بزرگتری داشته باشد و بهره وری آن کاهش یابد در نتیجه برای پمپ آب خانگی که توان بالاتری برای پمپاژ سیال نیاز دارند بهتر است از برق سه فاز استفاده کرد.

خرید پمپ آب خانگی ایرانی

برای اینکه بتوانید پمپ خانگی ایرانی خود را خریداری کنید در ابتدا می بایست برندهایی که برای انتخاب پمپ خانگی در ایران وجود دارد و محصولات آن را بررسی کنید. از طرفی توجه داشته باشید همانطور که گفته شد توجه به متراژ و میزان آب مصرفی در ساختمان روی دبی و هد مورد نظر شما در انتخاب پمپ اثر می گذارد. البته توجه داشته باشید که استفاده از موتور تک فاز و یا سه فاز خود قیمت نهایی و حتی هزینه های نگهداری را متفاوت می نماید پس باید با توجه به راهنمای خرید پمپ آب خانگی توجه کنید. لازم به ذکر است که شما می توانید با کمک گرفتن از مشاورین شرکت گستره آبی از مشاوره رایگان انتخاب پمپ و تخفیفات ویژه اطلاع کسب نمایید، فقط کافی است به وبسایت این شرکت مراجعه نموده و با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید. در ادامه قصد داریم به بررسی بیشتر پمپ آب خانگی ایرانی بپردازیم؛

پمپ آب خانگی ایران داتیس

شرکت پمپ خانگی ایران داتیس دو سری از مدلها پمپ آب خانگی از نوع پمپ گریز از مرکز تولید می نمایند که شامل CM100/00 و CM100/01 می باشد. پمپ بشقابی سری CM100/00 دارای سیم پیجی مسی، شفت استیل، بدنه چدنی و البته پروانه ای از جنس نوریل می باشد. این در حالی است که آنچه پمپ بشقابی CM100/01 را متمایز می کند جنس پروانه آن می باشد که از جنس برنج است. هر دو مدل دارای قدرت 0.75 کیلو وات یا 1 اسب بخار هستند و به همین خاطر به عنوان پمپ آب خانگی 1 اسب نیز شناخته می شوند.

پمپ آب خانگی دیزل ساز

سری های مختلفی برای پمپ آب خانگی دیزل ساز وجود دارد که شامل جت پمپ سری الکتروپمپ های خودمکش مدل DAM100، پمپ آب گریز از مرکز DM100، الکتروپمپ های محیطی سری DM45/80، پمپ محیطی مدل DM16، پمپ گریز از مرکز خودمکش یا سلف پرایم مدل DAB الکتروپمپ های سانتریفیوژ تک پروانه مدل DS و الکتروپمپ های سانتریفیوژ دو پروانه مدل DB که همگی بین 0.4 تا 1.5 اسب بخار قدرت را تامین می نمایند. جنس پروانه آن ها بین برنج، نوریل و چدن متغیر است و شما می توانید برای کسب قیمت پمپ آب خانگی دیزل ساز با شماره های مندرج در سایت گستره آبی تماس حاصل فرمایید.

پمپ آب خانگی نوید موتور

پمپ خانگی برای تامین افزایش فشار آب شهری برای طبقات مختلف ساختمان به کار می رود که البته در اکثر مواقع در صورت بزرگ بودن ساختمان ابتدا آب در یک مخزن پمپاژ شده و سپس توسط پمپ دومی به طبقات مورد نظر فرستاده می شود، توجه داشته باشید که پمپ خانگی دارای پروانه های برنجی هستند که به طور کلی برای مقابله با بروز مسدودیت توسط هر گونه جامدات و یا فرسایش و خوردگی طراحی شده اند. پمپ نوید موتور نیز دارای مدلهای متفاوتی از جمله CAM100، CM100، PM45، PM80، CB160، CB210 و مدل آخر پمپ خانگی نوید موتور، CBT310 می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می تواند مقاله مربوط به پمپ آب خانگی نوید موتور را مطالعه فرمایید.

پمپ آب ایرانی الکتروژن

استفاده از پمپ های آب خانگی منجر به تامین فشار و دبی ثابت به هنگام توزیع در طبقات مختلف ساختمان می شود و باید توجه داشت به هنگام انتخاب این پمپ ها متراژ ساختمان و تعداد شیرآلات و مقدار آب مصرفی روی انتخاب پمپ خانگی اثر می گذارد. لازم به ذکر است که پمپ آب ایرانی الکتروژن دارای 6 مدل مختلف از پمپ آب خانگی است که شامل CB210، CM210، CM100، CAM100، KPM50 و در نهایت KPM100 می باشد.

خوانندگان گرامی توجه داشته باشند مقاله نوشته شده ترجمه و ترکیبی از منابع زیر است؛

  1. araspump.com
  2. en.wikipedia.org/wiki/Pump-jet
  3. homezene.com
  4. iran-datis.com
  5. dieselsaz.com
  6. navidmotor.ir
  7. electromegagen.ir

سوالات مربوط به حوزه پمپ آب خانگی ایرانی

  1. کاربرد جت پمپ ها شامل چه مواردی می شود؟ جت پمپ ها نیز دارای محفظه ونتوری هستند که توانایی مکش دو سیال را کنار هم دارند با اینکه این پمپ ها بیشتر در بخش تهیه دارو استفاده می شوند، در ساختمان های مسکونی نیز کاربرد دارد.
  2. پمپ آب خانگی از نوع پمپ گریز از مرکز چگونه کار می کند؟ پمپ های گریز از مرکز با محفظه دایره ای یا حلزونی شکلی که دارند با نام پمپ بشقابی نیز شناخته می شود، در واقع در این محفظه پروانه پمپ، محور، ورودی و خروجی پمپ قرار می گیرد که با چرخش پروانه نیروی گریز از مرکز ایجاد شده که می تواند سیال را به درون محفظه بکشد و با اعمال انرژی سرعت و فشار را افزایش دهد و پس از پرتاب شدن سیال به درون محفظه سرعت تبدیل به فشار می شود و دبی و هد در نهایت افزایش می یابد.
  3. دلیل استفاده از پمپ آب خانگی چیست؟ دلیل استفاده از پمپ خانگی این است که در ساختمان ها و مجتمع های مسکونی نیاز به هد زیاد و دبی کم است به همین خاطر از پمپ هایی استفاده می شود که بتوانند این شرایط را بر قرار کرد.
  4. برند پمپ آب خانگی ایرانی چیست؟ پمپ آب خانگی ایرانی در برندهای مختلف از جمله نوید موتور، الکتروژن، گروه صنعتی دیزل ساز و پمپ ارس عرضه می شود.
  5. سیم کشی پمپ آب خانگی به چه صورت است؟ در حالت کلی برای پمپ های که نیاز به توان و قدرت کمی دارند استفاده از برق تک فاز توصیه می شود و بازه قدرتی که این موتور ها ارائه می نمایند بین 0.5 تا 5 اسب بخار است، درست است که می توانید برای توان های بالاتر نیز از برق تکفاز استفاده کنید ولی به خاطر داشته باشید که سیم پیچی سیم بزرگتر و پیچیده تر خواهد شد که باعث می شود موتور اندازه بزرگتری داشته باشد و بهره وری آن کاهش یابد در نتیجه برای پمپ آب خانگی که توان بالاتری برای پمپاژ سیال نیاز دارند بهتر است از برق سه فاز استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *