پمپ آب

پمپ شناور تک فاز پمپیران

پمپ شناور تک فاز پمپیران

برای اینکه بتوانید درک بهتری از مفهوم تکفاز داشته باشید بهتر است ابتدا موضوعی را برایتان شرح دهیم که بیانگر نوع جریانی برقی است که در استفاده از این نوع پمپ شناور استفاده می شود، همانطور که می دانید پمپ شناور از یک پمپ گریز از مرکز و یک الکتروموتور شناور تشکیل می شوند که نوع برق و کابل بندی به کار رفته در الکتروموتور می تواند تک فاز یا سه فاز باشد. بر خلاف جریان مستقیم که یک سطح مشخص از ولتاژ را برای دستگاه فرآهم می آورد، جریان متناوب جهت و مقدار متفاوتی از ولتاژ مثبت و منفی پدید می آورد و از آنجایی که به کارگیری و انتقال جریان متناوب آسان تر است به همین خاطر نیز در منازل، ساختمانهای تبلیغاتی و همچنین کارخانه جات صنعتی از این جریان استفاده می شود. زمانی که از جریان متناوب استفاده می کنیم، فاز در این مفهوم به معنی کسری از چرخه موج است که نسبت به مبدا سپری شده است و انواع رایج این فاز، تک فاز و سه فاز می باشد.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران گستره آبی تماس بگیرید.

برق تک فاز همانطور که گفته شد در منازل مسکونی و ساختمان های تبلیغاتی به کار می رود که معمولا برای تامین توان دستگاه هایی با قدرت کمتر از 1000 وات به کار می روند و شامل دو تا سه عدد سیم جریان متناوب می شود که البته در مدلهای قدیمی یک کابل برای برق و کابل دیگر نول بوده است ولی در طراحی های جدید یک سیم اتصال به زمین نیز در نظر گرفته شده است. با توجه به آنچه گفته شد برق تک فاز به راحتی قابل دسترس است ولی معمولا استفاده از آن برای دستگاهی که نیاز به توان بیشتر از 5 اسب بخار یا 3.7 کیلو وات توصیه نمی شود. چرا که نه تنها نسبت به برق سه فاز در توان یکسان جریان برق بیشتری را می کشد بلکه نیازمند سیم پیچی بزرگتر و هزینه بیشتر نیز می باشد. علاوه بر این اندازه موتورهای تک فاز بزرگ تر و نسبت به نوع سه فاز کارایی کمتری دارد که البته باز هم منجر به هزینه بیشتر می شود. شرکت پمپیران نیز به عنوان یکی از باسابقه ترین شرکت های پمپ سازی، با به کارگیری مواد اولیه با کیفیت و نیروهای کار آزموده توانسته پمپ شناور تک فاز را برای کاربری های مختلف تولید نماید. طراحی الکتروموتورهای شناور به نحوی است که برای بهره برداری به حالت غوطه ور و برای راه اندازی بارهایی با گشتاور متغیر مناسب می باشد و در تامین آب آشامیدنی، چاه های خانگی، آب نما، کشاورزی، تخلیه آب، تقویت فشار و سیستم های آبیاری، تامین آب فرآیندهای صنعتی و به طور معمول زمانی که عمق غوطه وری حداکثر تا 150 متر باشد مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع پمپ شناور تک فاز پمپیران

یکی از ویژگی های برجسته این پمپ شناور قابلیت سیم پیچی مجدد آن است و طراحی و ساخت کوپلینگ برای این محصول تحت استاندارد NEMA صورت گرفته و الکتروموتور این پمپ شناور تک فاز پمپیران از استاندارد IEC34 بهره می برد. پمپ های شناور تک فاز در بین محصولات پمپیران به صورت پمپ شناور تک فاز یک اینچ و پمپ شناور تک فاز دو اینچ طبقه بندی می شوند که هر یک شامل مدلهای متفاوتی هستند.

گروه اول یعنی پمپ شناور تک فاز یک اینچ شامل؛ الکتروپمپ شناور تک فاز 101 URD، الکتروپمپ شناور تک فاز 102 URD، الکتروپمپ شناور تک فاز 103 URD و الکتروپمپ شناور تک فاز 104 URD که هر یک دارای دبی و ارتفاع های متفاوت هستند.

گروه دوم، پمپ شناور تک فاز دو اینچ است که شامل؛ الکتروپمپ شناور تک فاز 106 URD، الکتروپمپ شناور تک فاز 108 URD و الکتروپمپ شناور تک فاز 112 URD می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر شما می توانید مقاله پمپ شناور تک فاز را مطالعه فرمایید.

قیمت پمپ شناور تک فاز

توجه داشته باشید که برای انتخاب پمپ شناور تک فاز مد نظر خود نیاز دارید به نکاتی توجه کنید که می توانند در انتخاب درست موثر باشند. در ابتدا یادتان باشد که باید میزان دقیق آبدهی و ارتفاعی که می خواهید پمپ را برای آن به کار ببرید بدانید، و هر چه قدر ارتفاع و دبی افزایش بیشتری یابد، شما نیازمند پمپ شناور قوی تری هستید و می بایست هزینه بیشتری نیز پرداخت کنید. در صورتی که نمی دانید از محصولات خارجی استفاده کنید یا داخلی، لازم به ذکر است که با توجه به مسائل اقتصادی موجود در کشور و نوسانات نرخ ارز خرید پمپ شناور تک فاز خارجی هزینه زیادی به همراه دارد و از طرفی نبود نمایندگی ها و قطعات یدکی این پمپ ها استفاده از آنها را دشوار می نماید، به همین خاطر استفاده از پمپ شناور تک فاز پمپیران می تواند کار را برایتان راحت نماید.

خرید پمپ شناور تک فاز پمپیران

مصرف کنندگان گرامی توجه داشته باشند که می توانند با مراجعه به وبسایت گستره آبی نمایندگی پمپیران از قیمت پمپ آب شناور تک فاز بهره مند شوند و یا با تماس با شماره های مندرج در سایت این شرکت با از خدمات مشاوره رایگان در انتخاب پمپ و تخفیفات ویژه آن بهره مند گردند.

پرسشهای متداول پیرامون پمپ شناور تک فاز پمپیران

  1. چه نوع برقی در به کار گیری یک پمپ شناور تک فاز استفاده می شود؟ پمپ شناور متشکل از یک پمپ گریز از مرکز و یک الکتروموتور می باشد که نوع برق و کابل بندی به کار رفته در الکتروموتور می تواند تک فاز یا سه فاز باشد و اگر از برق تکفاز استفاده شود به آن پمپ شناور تک فاز گفته می شود.
  2. تفاوت جریان متناوب و جریان مستقیم چیست؟ جریان مستقیم قادر است یک سطح مشخص از ولتاژ را برای دستگاه فرآهم نماید، در حالی که جریان متناوب جهت و مقدار متفاوتی از ولتاژ مثبت و منفی به وجود می آورد و از آنجایی که به کارگیری و انتقال جریان متناوب ساده تر است به همین خاطر نیز در منازل، ساختمانهای تبلیغاتی و همچنین کارخانه جات صنعتی از این جریان استفاده می شود.
  3. چرا از برق تک فاز برای توان های بالاتر از 5 کیلو وات در پمپ شناور استفاده نمی شود؟ دلیل این مساله این است که علاوه بر اینکه نسبت به برق سه فاز در توان یکسان جریان برق بیشتری را می کشد همچنین نیازمند سیم پیچی بزرگتر و هزینه بیشتر نیز می باشد. علاوه بر این اندازه موتورهای تک فاز بزرگ تر و نسبت به نوع سه فاز کارایی کمتری دارد که البته باز هم منجر به هزینه بیشتر می شود.
  4. پمپ شناور تک فاز چه نوع کاربری دارد؟ طراحی الکتروموتورهای شناور به گونه ای انجام می شود که برای بهره برداری به حالت غوطه ور و برای راه اندازی بارهایی با گشتاور متغیر مناسب می باشد از این رو در تامین آب آشامیدنی، چاه های خانگی، آب نما، کشاورزی، تخلیه آب، تقویت فشار و سیستم های آبیاری، تامین آب فرآیندهای صنعتی و به طور معمول زمانی که عمق غوطه وری حداکثر تا 150 متر باشد مورد استفاده قرار می گیرند.
  5. گروه اول پمپ شناور تک فاز چه ویژگی هایی دارند؟ پمپ شناور تک فاز یک اینچ که گروه اول از این پمپ ها به حساب می آیند، شامل؛ الکتروپمپ شناور تک فاز 101 URD، الکتروپمپ شناور تک فاز 102 URD، الکتروپمپ شناور تک فاز 103 URD و الکتروپمپ شناور تک فاز 104 URD که هر یک دارای دبی و ارتفاع های متفاوت هستند.
  6. دسته بندی گروه دوم پمپ شناور تک فاز به چه صورت است؟ پمپ شناور تک فاز دو اینچ گروه دوم پمپ شناور تکفاز را تشکیل داده و شامل؛ الکتروپمپ شناور تک فاز 106 URD، الکتروپمپ شناور تک فاز 108 URD و الکتروپمپ شناور تک فاز 112 URD می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر شما می توانید مقاله پمپ شناور تک فاز را مطالعه فرمایید.
  7. قیمت پمپ شناور تک فاز چقدر است؟ توجه داشته باشید که شما می بایست میزان دقیق آبدهی و ارتفاعی که می خواهید پمپ را برای آن به کار ببرید بدانید، و هر چه قدر ارتفاع و دبی افزایش بیشتری یابد، شما نیازمند پمپ شناور قوی تری هستید و می بایست هزینه بیشتری نیز پرداخت کنید.

2 دیدگاه برای “پمپ شناور تک فاز پمپیران

  1. ایرج شهسواری گفت:

    سلام
    بنده برق تک فاز و چاه نیمه عمیق دارم قوی‌ترین پمپ شناور تک فاز یک و یک چهارم و دو اینچ کدام‌ها هستند هم از نظر دبی و هم ارتفاع با مشخصات کامل و مقدار آمپری که برق نیاز دارند

    1. سلام جناب آقای ایرج شهسواری عزیز، شما می توانید برای پاسخ به پرسش خود با مشاورین گستره آبی تماس حاصل فرمایید. مشاورین ما شما را راهنمایی خواهند کرد و در صورت تمایل نکاتی که می تواند به کارکرد بهتر پمپ شما کمک کند را در اختیارتان قرار می دهند. برای تماس با مشاورین ما اطلاعات تماس در زیر آمده است.
      :جهت دریافت اطلاعات تماس کلیک فرمایید
      اطلاعات تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *