پمپ آب

پمپ آب خانگی نیم اسب

پمپ آب خانگی نیم اسب

پمپ آب خانگی یکی از تجهیزات اصلی در ساختمان است که امکان توزیع و تامین آب مصرفی به تمام طبقات ساختمان با توجه به تعداد شیرآلات ساختمان و البته متراژ ساختمان مورد نظر را فرآهم می آورد. پمپ خانگی در مدل های مختلف وجود دارد که شامل پمپ گریز از مرکز که با نام پمپ سانتریفیوژ و یا پمپ بشقابی نیز شناخته می شوند، همچنین پمپ پمپ محیطی از نوع پمپ جابجایی مثبت، جت پمپ ها و بوستر پمپ ها می شود. پمپ خانگی به دلیل نوع طراحی که دارد در درجه حرارت بین 0 تا 90 درجه سانتی گراد قادر است پمپاژ را انجام دهد و آتش نگیرد. یکی از عواملی که در انتخاب پمپ خانگی موثر است عدم بروز صدا و آلودگی صوتی است که ناشی از توان پایین تر موتور می باشد. در واقع انتخاب پمپ خانگی بی صدا یکی از نکات مثبتی است که به هنگام خرید پمپ آب خانگی یکی از فاکتورهایی است که می بایست مد نظر قرار داد.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران گستره آبی تماس بگیرید.

برخی از انواع پمپ آب خانگی با ست کنترل پمپ آب خانگی عرضه می شوند و برخی حتی مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی نیز به همراه دارند ولی در حالت کلی آنچه این پمپ ها را متمایز و ممتاز می نماید، قدرتی است که برای تامین توان لازم الکتروپمپ نیاز است تا بتواند به دبی و هد مورد نظر را تامین نماید. از این رو بر اساس توان الکتریکی که هر الکتروپمپ دارد در بازار فروش پمپ خانگی آن ها را تقسیم بندی می کنند که یکی از این تقسیم بندی ها پمپ آب خانگی نیم اسب می باشد که در این جا قصد داریم بیشتر درباره آن توضیح دهیم؛

پمپ آب خانگی نیم اسب بی صدا

صدایی که از پمپ به گوش می رسد ناشی از لرزش در مسیر لوله ها و محفظه پمپ است که در واقع این لرزشها با هوای محیط خود در واکنش هستند و منجر به ایجاد صدایی گوش خراش خواهند شد. خاطر نشان می شویم که اگر شیرآلات پمپ و خود پمپ به طور کلی دچار کاویتاسیون گردد صدای گفته شده حتی بیشتر نیز خواهد شد. و افزایش دور موتور نیز بر روی افزایش صدای ناشی از پمپ موثر خواهد بود. با این حال پمپ های آب خانگی با قدرت نیم اسب به این خاطر که موتور کوچکتری دارند در حالت کلی نوعی طراحی می شوند که صدای کمی نیز داشته باشند. در واقع شرکت های پمپ سازی برای اینکه به خریداران پمپ آب خانگی اطمینان دهند که صدای پمپ از یک حد بسیار کم بیشتر نخواهد شد و مزاحمت و آلودگی صوتی برای افراد ساکن در آن محل ایجاد نمی کند از منحنی مشخصات صدای پمپ استفاده می نمایند و پمپ خانگی خود را کاملا با توجه به این مشخصات طراحی می کنند. از انواع پمپ کم صدا پمپ آب خانگی گراندفوس، پمپ خانگی داب و پمپ آب پنتاکس می باشند.

پمپ خانگی نیم اسب چینی

استفاده از قدرت نیم اسب یا معادل 0.37 بخار برای یک پمپ بیانگر اندازه کوچک پمپ و هم چنین نیاز به استفاده کمتر از برق و بهینه بودن این پمپها در به کارگیری آنها در منازل کوچک است. یکی از کشورهایی که پمپ آب خانگی تولید می نماید، کشور چین است و پمپ آب خانگی نیم اسب چینی یکی از انواع پرفروش پمپ خانگی به حساب می آید. پمپ خانگی استریم یکی از انواعی است که دارای مدل های مختلفی از جمله پمپ های محیطی، پمپ سانتریفیوژ، بوستر پمپ و غیره می باشد. و همچنین دارای پمپ آب خانگی نیم اسب مدل SDB60، SP16، SDB60، SKF-1 و SQB60 که همگی از نوع پمپ محیط از پروانه های شعاعی دارند که قادرند فشار زیاد را در دبی کم به عنوان پمپ خانگی تامین نمایند. از طرفی مدل های SJET60L، STP60، SGP125Z، STPS60، SJET60B، SJET(p/s)60 و SJET60 از نوع الکتروپمپ های سانتریفیوژ خودمکش یا سلف پرایم شرکت استریم می باشند. SWBD70/037، SCPS30، S1DK-14، SCPM128 و SCP50 نیز از انواع پمپ آب خانگی نیم اسب چینی استریم از نوع پمپ بشقابی گریز از مرکز به حساب می آیند. همچنین سری AUTOSJET-60/60B/60L/60S، AUTOSJET-60/60B/60L/60S، SQB60-PS، AUTOJETS-60، AUTOJET-60B، AUTOSQB-60 و AUTOSGP125Z از انواع بوستر پمپ استریم چینی می باشد.

پمپ آب خانگی نیم اسب پنتاکس

شرکت پنتاکس سالهاست که به تولید پمپ می پردازد و پمپ های خانگی پنتاکس طرفدار زیادی در بازار دارند چرا که علاوه بر کیفیت بالا و کاربری فرآوان، صدای کمی نیز دارند. در واقع پمپ پنتاکس یک سری آزمایشات فنی برای کنترل کیفی و تولید این محصولات را پشت سر می گذارد و البته همانطور که پیش تر گفته شد، پمپ پنتاکس خانگی دارای اندازه کوچکی هستند و به عنوان پمپ آب کوچک از قدرت های کمتری برای تامین نیروی لازم برای پمپاژ استفاده می نمایند، این شرکت سری مدل PM45، PM45BR، PM45A، CP45 و CM50 را با قدرت 0.5 اسب بخار تولید نموده و به بازار عرضه می نماید.

پمپ خانگی نیم اسب ایرانی

برندهای مختلفی برای پمپ آب خانگی در ایران وجود دارد که همیشه سعی در ارائه کیفیتی همتا با نمونه های خارجی دارند و محصولات خود را در مقایسه با نوسانات نرخ ارز و شرایط اقتصادی با نازل ترین قیمت ها به بازار ارائه می نمایند. یکی از پمپ های آب، پمپ آب خانگی دیزل ساز مدل DM45 می باشد که قدرت آن معادل نیم اسب می باشد و این پمپ آب خانگی نیم اسب تنها محصولی است که توسط این شرکت تولید می شود که چنین قدرتی دارد. از طرفی نوید موتور نیز دارای پمپ آب خانگی نیم اسب می باشد و به تولید این محصولات می پردازد، PM45 تنها مدل پمپ خانگی است که این شرکت با قدرت نیم اسب بخار تولید می نماید. البته در نهایت شرکت الکتروژن با تولید KPM50 که دارای قدرت 0.5 اسب بخار می باشد قادر است پمپ خانگی نیم اسب مورد نیاز خریداران را در اختیارشان قرار دهد. توجه داشته باشید که شما می توانید با مراجعه به وبسایت گستره آبی نه تنها از قیمت پمپ آب خانگی مطلع شوید بلکه با تماس با شماره های مندرج در سایت قادر خواهید بود از مشاوره رایگان انتخاب پمپ بهره ببرید.

خوانندگان گرامی توجه داشته باشند مقاله نوشته شده ترجمه و ترکیبی از منابع زیر است؛

  1. ksb.com/centrifugal-pump-lexicon/noise-in-pumps-and-systems
  2. navidmotor.ir
  3. electromegagen.ir
  4. navidmotor.ir
  5. pentax-pumps.it
  6. streampumps.com

 

پرسشهای متداول درباره پمپ آب خانگی نیم اسب

  1. چطور می توان آب مصرف طبقات ساختمان را تامین کرد؟ پمپ آب خانگی یکی از تجهیزات اصلی در ساختمان است که امکان توزیع و تامین آب مصرفی به تمام طبقات ساختمان با توجه به تعداد شیرآلات ساختمان و البته متراژ ساختمان مورد نظر را فرآهم می آورد.
  2. نویز پمپ آب چه دلایلی دارد؟ صدایی که از پمپ به گوش می رسد ناشی از لرزش در مسیر لوله ها و محفظه پمپ است که در واقع این لرزشها با هوای محیط خود در واکنش هستند و منجر به ایجاد صدایی گوش خراش خواهند شد. همچنین اگر شیرآلات پمپ و خود پمپ به طور کلی دچار کاویتاسیون گردد صدای گفته شده حتی بیشتر نیز خواهد شد.
  3. چرا پمپ آب خانگی نیم اسب، بی صدا تلقی می شود؟ حال پمپ های آب خانگی با قدرت نیم اسب به این خاطر که موتور کوچکتری دارند در حالت کلی نوعی طراحی می شوند که صدای کمی نیز داشته باشند.
  4. مزیت اصلی استفاده از پمپ آب خانگی چیست؟ در پمپ آب خانگی آنقدر صدای ایجاد شده توسط پمپ کاهش می یابد که هیچ مزاحمت و آلودگی صوتی برای افراد ساکن در اطراف محل نصب پمپ ایجاد نشود، از این رو برای آن منحنی مشخصات صدای پمپ وجود دارد.
  5. چرا از پمپ آب خانگی نیم اسب در منازل استفاده می شود؟ استفاده از قدرت نیم اسب یا معادل 0.37 بخار برای یک پمپ بیانگر اندازه کوچک پمپ و هم چنین نیاز به استفاده کمتر از برق و بهینه بودن این پمپها در به کارگیری آنها در منازل کوچک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *