پمپ آب

نصب پمپ آب خانگی

نصب پمپ آب خانگی

در بسیاری از مواقع استفاده از پمپ آب خانگی غیر قابل اجتناب است چرا که در اکثر مواقع فشار و دبی مورد نیاز بدون پمپ تامین نمی شود و پمپ خانگی می تواند به راحتی و با کارایی زیادی در منازل مسکونی تامین آبدهی و فشار مورد نیاز را به عهده داشته باشد. در واقع وجود این پمپ آب کوچک تضمین می کند که آب به اندازه کافی در تمام نقاط منزل توزیع شود. درست است که نصب پمپ آب بیشتر توسط نصاب پمپ صورت می پذیرد ولی نصب آسان این پمپ ها این امکان را برای خریداران فرآهم آورده است که بدون پرداخت هزینه اضافه برای نصب، خود اقدام به نصب پمپ خانگی خود نمایند. برای اینکه بیشتر درباره چگونه نصب پمپ آب خانگی بدانید به خواندن ادامه مطلب ادامه دهید؛

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران گستره آبی تماس بگیرید.

تجهیزات و لوازم مورد نیاز نصب پمپ آب خانگی

  • پمپ آب خانگی مناسب
  • لوله آب
  • کابل برق
  • انبردست
  • سیم چین
  • آچار
  • پیچ
  • پیچ گوشتی
  • لنت
  • دو شاخه برق
  • پریز برق
  • سایبان یا سقف برای پمپ آب
  • ورقه های چوبی یا فلزی برای ساخت خانه یا اتاقک پمپ
  • نوار آببندی

نصب پمپ خانگی

ابتدا برای آماده سازی در مرحله اول آماده شوید. در واقع شما می بایست وسایل و تجهیزاتی که ممکن است در حین نصب پمپ خانگی به آن احتیاج داشته باشید را در دسترس خود قرار دهید، با این کار راه اندازی پمپ به آسانی و بدون دردسر پیش می رود. این تجهیزات شامل لوله آب، کابل برق، انبردست، آچار، پیچ، پیچ گوشتی و لنت خواهد بود و البته توجه داشته باشید نکته ای که بیش از هر چیزی اهمیت دارد این است که بدانید چطور پمپ آب خانگی خود را انتخاب کنید و بهتر است با متخصصین در این زمینه صحبت کنید و با گرفتن مشاوره از خرید پمپ آبی که سازگار با محیط خانه شماست، مطمئن شوید. شما می توانید با مراجعه به وبسایت گستره آبی نمایندگی ابارا و پنتاکس با تماس با مشاورین گستره آبی از مشاوره رایگان انتخاب پمپ خانگی و خرید درست پمپ بهره مند گردید. امروزه برندهای مختلفی به تولید پمپ خانگی می پردازند که شما می توانید از بین آن ها در قدرت ها و راندمان های مختلف بهره ببرید.

کابل برق در نصب پمپ خانگی

برای اینکه پمپ را نصب کنید پس از آنکه تجهیزات را آماده کردید می بایست آن را به برق وصل کنید تا بتوانید پمپ را روشن کنید. توجه داشته باشید اکثر پمپ های خانگی با برق کار می کنند و وصل شدن به برق می تواند قدرت لازم برای پمپ آب را فرآهم آورد. شما باید دو شاخه برق را جایی به پریز برق بزنید که فاصله زیادی با پمپ نداشته باشد و در صورت وجود فاصله اگر میخواهید سیم بلندتری را به پمپ وصل کنید ابتدا با انبردست یا سیم چین پوسته کابل برق پمپ و کابل مورد نظر خود را در محلی که می خواهید به هم وصل کنید ببرید و سپس با لنت دو سیم را به خوبی به هم وصل کنید تا از بروز جرقه یا آسیب به پمپ جلوگیری کنید.

فضای برای نصب پمپ خانگی بسازید

این مرحله بستگی به این دارد که می خواهید در چه محلی پمپ مورد نظر خود را در منزل نصب کنید. در بسیاری از مواقع پمپ آب در حیاط پشتی منزل نصب شده تا به راحتی بتواند آب را به نقاط مختلف منزل برساند از طرفی صدای کمی که دارد باعث ایجاد مزاحمت و آلودگی صوتی کمتری شود. علاوه بر این شما می بایست بدانید که نیاز است یک سایبان یا سقف برای پمپ آب خود تهیه کنید چرا که این کار به تضمین طول عمر بیشتر پمپ کمک کرده و از طرفی از پمپ در مقابل تغییرات آب و هوایی از جمله تابش آفتاب شدید و برف و باران که خود عاملی در ایجاد اختلال در کابل بندی الکتریکی و حتی ممکن است آتش سوزی شوند جلوگیری می نماید. استفاده از ورقه های چوبی یا فلزی برای ساخت اتاقک کوچکی برای پمپ مناسب می باشد.

سیم کشی پمپ آب خانگی

مرحله بعدی شامل سیم کشی پمپ به دوشاخه برق می شود، که می بایست برای اطمینان از ایمن بود این اتصال به برق همه سیم کشی ها از زیر زمین بسته به محلی که پمپ قرار دارد قرار گیرند. چرا که ممکن است در صورت بیرون بودن در محیط به دلیل باران و آفتاب دچار خوردگی شوند و همچنین ممکن است حیوانات با جویدن کابل برق به آن آسیب بزنند و از طرفی در صورتی که دو شاخه برق دورتر از محل قرار گیری پمپ قرار داشته باشد و سیم ها بیرون و به صورت آویزان قرار گرفته باشند، آن محل برای بازی کردن بچه ها ایمن نیست.

راه اندازی و نصب پمپ آب خانگی

حال که سیم کشی را انجام داده اید وقت آن است که بر اساس راهنمای نصب پمپ خانگی که به همراه پمپ برای شما فرستاده می شود عمل کنید. بهترین راه برای اینکه بتوانید درست کار خود را انجام دهید این است که همه برق و آب را از مرکز اصلی قطع کنید و پمپ را با قرار دادن در خانه ای که برای آن ساخته اید برای اتصال به لوله های آب آماده کنید. پس از بستن لوله به قسمت ورودی و خروجی پمپ با نوار آن را آبنندی کنید تا از نشت آن به هنگام مکش یا پمپاژ پیشگیری کنید. سپس با وصل کردن اتصالات برق و باز کردن شیر آب از منبع اصلی و روشن کردن پمپ آن را آزمایش نمایید. مرحله خود راه اندازی روشی است که پمپ خود را برای راه اندازی آماده می نماید تا بتواند فشار مورد نیاز را برای ساختمان آماده کند. پس از روشن کردن پمپ بررسی کنید که آب به اندازه کافی و فشار لازم در شیرآلاتی که در منزل قرار دارند جریان می یابد. اگر همان اول نتوانستید به خوبی پمپ را راه اندازی کنید و پمپ در قسمت اتصالات نشتی داشت نگران نباشید فقط کافی است اتصالات را با آچار محکم کنید و با نوار آببندی کنید. ولی اگر آبی از لوله خروجی پمپاژ نمی شود می بایست مراحل را پله پله به عقب برگردید تا متوجه شوید کدام قسمت را اشتباه رفته اید.

نصب پمپ آب خانگی نیم اسب

نصب پمپ آب خانگی نیم اسب نیز همانند سایر انواع پمپ می باشد، در واقع یکی از ویژگی های پمپ خانگی نیم اسب این است که این پمپ ها برای اینکه قدرت 0.5 اسب بخار را فرآهم نمایند نیاز به برق سه فاز ندارند، به عبارتی این پمپ آب کوچک با اتصال به برق تک فاز می تواند این قدرت را فرآهم نماید و حتی استفاده از موتور تک فاز برای کارکرد این پمپ بهره وری بالاتری را نیز به همراه دارد.

خوانندگان گرامی توجه داشته باشند مقاله نوشته شده ترجمه و ترکیبی از منابع زیر است؛

  1. thewowstyle.com

سوالات رایج پیرامون نصب پمپ آب خانگی

  1. دلیل استفاده از پمپ آب خانگی چیست؟ در بسیاری از مواقع استفاده از پمپ آب خانگی غیر قابل اجتناب است چرا که در اکثر مواقع نمی توان فشار و دبی مورد نیاز بدون پمپ تامین شود و پمپ خانگی می تواند راحتی و کارایی زیادی در منازل مسکونی داشته باشد.
  2. آیا می توانید پمپ آب خانگی را خودتان نصب کنید؟ درست است که پمپ آب بیشتر توسط نصاب پمپ صورت می پذیرد ولی نصب آسان این پمپ ها این امکان را برای خریداران فرآهم آورده است که بدون پرداخت هزینه اضافه برای نصب، خود اقدام به نصب پمپ خانگی خود نمایند.
  3. اولین گام برای نصب پمپ آب خانگی چیست؟ ابتدا برای آماده سازی در مرحله اول آماده شوید. در واقع شما می بایست وسایل و تجهیزاتی که ممکن است در حین نصب پمپ خانگی به آن احتیاج داشته باشید را در دسترس خود قرار دهید، با این کار راه اندازی پمپ به آسانی و بدون دردسر پیش می رود.
  4. برق و نیروی مورد نیاز برای کارکرد پمپ آب خانگی به چه روشی تامین می شود؟ می بایست آن را به برق وصل کنید تا بتوانید پمپ را روشن کنید. توجه داشته باشید اکثر پمپ های خانگی با برق کار می کنند و وصل شدن به برق می تواند قدرت لازم برای پمپ آب را فرآهم آورد.
  5. فضای نصب پمپ خانگی می بایست چه ویژگی داشته باشد؟ در بسیاری از مواقع پمپ آب در حیاط پشتی منزل نصب شده تا به راحتی بتواند آب را به نقاط مختلف منزل برساند از طرفی صدای کمی که دارد باعث ایجاد مزاحمت و آلودگی صوتی کمتری شود. علاوه بر این شما می بایست بدانید که نیاز است یک سایبان یا سقف برای پمپ آب خود تهیه کنید، این کار طول عمر پمپ را افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *