پمپ آب

پمپ فشار قوی عمودی طبقاتی استیل

پمپ فشار قوی عمودی طبقاتی استیل

پمپ های فشار قوی در واقع دسته ای از پمپ های گریز از مرکز می باشند که به دلیل دارا بودن بیش از یک پروانه قادر هستند فشار بالایی را برای پمپاژ سیال فراهم کنند. از این رو با نام پمپ های فشار قوی، پمپ های طبقاتی و یا چند مرحله ای نیز شناخته می شوند. پمپ آب فشار قوی طبقاتی پمپ هایی هستند که در آن ها سیال از طریق چند پروانه که بر روی محور قرار می گیرند، پمپاژ می شود و قرار گرفتن چند پروانه در پمپ موجب افزایش فشار سیال پس از عبور از هر پروانه و رفتن به پروانه بعدی می شود.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران گستره آبی تماس بگیرید.

پمپ های گریز از مرکز با دارا بودن یک پروانه و قابلیت کوپله شدن با محرکه هایی با دور موتور های متفاوت قدرت لازم برای پمپاژ سیال را فراهم می کنند در صورتی که امکان افزایش دور موتور وجود نداشته باشد و راندمان مورد نظر تامین نشود با افزایش تعداد پروانه می توان فشار سیال را افزایش داد که این عمل پمپ را به پمپ فشار قوی طبقاتی تبدیل می کند. پمپ های فشار قوی طبقاتی با طبقاتی که شامل پروانه و دیفیوزر می شود انتخاب اقتصادی تری در تامین فشار بالا برای سیال می باشد.

طرز کار پمپ فشار قوی عمودی طبقاتی استیل

پمپ فشار قوی دستگاهی است که با بهره گیری از انرژی جنبشی سیال را به حرکت در می آورد. به عبارتی پمپ طبقاتی از پروانه های مختلفی بر روی یک محور استفاده می کنند تا بتوانند انرژی بیشتری را برای سیال محیا کنند. برای آشنایی با پمپ آب فشار قوی طبقاتی ابتدا به شرح مختصری از نحوه عملکرد این پمپ می پردازیم. در پمپ های فشار قوی سیال از طریق محفظه انتهای پمپ که دهانه مکش نام دارد، وارد بدنه پمپ و سپس وارد اولین پروانه می شود. پروانه با گردش خود سیال را میان پره ها نیز به گردش در می آورد که موجب افزایش سرعت و فشار سیال می شود. در مرحله بعد سیال وارد دیفیوزر می شود که در این بخش سرعت بالای سیال تبدیل به فشار می شود و سپس سیال به سمت پروانه دوم هدایت می شود. این روند در تمامی طبقات پمپ تکرار می شود. تعداد طبقات با توجه به راندمان پمپ تعیین می شود. پس از این که سیال از آخرین دیفیوزر عبور کرد وارد یک لوله عمودی می شود. در نهایت سیال با استفاده از فشاری که طی عبور از پروانه ها کسب کرده است از خروجی پمپ خارج شده و در جهتی که لوله خروجی نصب شده است به جریان در آید.

انواع پمپ آب فشار قوی طبقاتی

پمپ های فشار قوی با توجه به بخشی که مورد استفاده قرار می گیرند به دو حالت عمودی و افقی قابل دسترس می باشند. تفاوت پمپ طبقاتی عمودی و افقی در موقعیت محور است. همانطور که از نام این دو پمپ مشخص است پمپ های افقی دارای محور افقی و پمپ های عمودی دارای محور عمودی می باشند. اتصالات بخش های متفاوت پمپ نیز در دو حالت عمودی و افقی متفاوت می باشند. با توجه به نحوه قرار گیری قطعات به صورت عمودی تعمیر قطعات فرسوده در پمپ های طبقاتی عمودی اندکی دشوار تر از پمپ های افقی می باشد. زیرا برای تعمیر یکی از قطعات تحتانی تمامی قطعات فوقانی باید جا به جا شوند. با این حال نصب پمپ های فشار قوی عمودی نسبت به نصب پمپ های فشار قوی طبقاتی افقی آسانتر می باشد. زیرا نصب پمپ های طبقاتی عمودی با توجه به شرایط شاسی کوپله با دقت بیشتری انجام می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فرآیند شاسی کوپله کردن می توانید مقاله راهنمای خرید پمپ فشار قوی را مطالعه نمایید.
از طرفی لازم به ذکر است که پمپ فشار قوی عمودی طبقاتی را می توان برای بخش هایی که محدودیت فضا وجود دارد مورد استفاده قرار داد همانند آپارتمان های مسکونی و اداری. پمپ فشار قوی عمودی طبقاتی استیل اما به خاطر جنس بدنه که از استنلس استیل است مقاومت بالایی نسبت به خوردگی و سایش داشته و همین مساله پمپ طبقاتی استیل را به یکی از محبوب ترین گزینه ها برای کاربرد های صنعتی، کشاورزی و همانطور که گفته شد حتی مناطق مسکونی تبدیل نموده است. علاوه بر این ساختمان این پمپ ها طراحی ساده ای دارند و کاربری زیادشان روی انتخاب پمپ فشار قوی عمودی طبقاتی استیل اثر مثبت گذاشته است.

کاربرد پمپ فشار قوی عمودی طبقاتی

به طور کلی پمپ های فشار قوی را در بخش های که نیاز به تامین فشار بالایی برای سیال می باشد می توان مورد استفاده قرار داد. با این حال همان طور که ذکر شد بزرگترین مزیت پمپ های فشار قوی طبقاتی عمودی اشغال فضای کم است. پمپ های فشار قوی عمودی به طور معمول %75 کمتر از پمپ های افقی فضا اشغال می کنند. با این حال سیال مورد نظر برای پمپاژ توسط پمپ می بایست از نوع تمیز یا خاکستری باشد در واقع وجود ذرات بزرگ و سیالات با ویژگی سایندگی و خورندگی منجر به آسیب پمپ می شوند و به همین خاطر پمپ فشار قوی عمودی طبقاتی استیل ساخته می شود که قابلیت پمپاژ سیالات مختلف را در اختیار کاربر قرار دهد. با توجه به این که پروانه ها به صورت عمودی بر روی هم دیگر قرا می گیرند این پمپ سایش کمتری نسبت به پمپ های افقی دارد؛ چرا که فشار شعاعی که ممکن است بر روی محور وارد شود را به حداقل می رساند. سازگاری بالای پمپ و راندمان های متفاوت این پمپ را برای استفاده در سیستم های انتقال آب و تصفیه، آبیاری و زهکشی و بخش تاسیسات گرمایشی سرمایشی و بخار همچنین در استخر ها و آتش نشانی امکان پذیر کرده است. پمپ طبقاتی عمودی در بازه دمایی 10- تا 140 درجه قابل بهره بری هستند.

پمپ عمودی طبقاتی استیل (PCR) پمپیران

پمپیران، به عنوان اولین و بزرگترین هلدینگ فعال در زمینه تولید انواع پمپ آب، انواعی از پمپ های عمودی طبقاتی استیل را روانه بازار می کند که با نام پمپ های PCR شناخته می شوند. پمپ های PCR که به صورت طبقاتی و عمودی طراحی می شوند و قابلیت نصب به صورت خطی و در امتداد خط لوله را دارند. در این شرایط نصب فلنج مکش و رانش در یک امتداد قرار می گیرند و موجب می شوند پمپ فضای کمتری را اشغال کنند. پمپ سانتریفیوژ طبقاتی عمودی را می توان به عنوان بوستر پمپ مورد استفاده قرار داد و در بخش های وسیعی اعم از تصفیه آب، تامین فشار و خنک کاری از این پمپ بهره برد. توجه داشته باشید که بوستر پمپ ها عموما هنگامی مورد استفاده قرار می گیرند که پمپ راندمان مورد نظر را تامین نکند. در این صورت نصب یک بوستر پمپ فشار قابل توجهی را به سیال می بخشد تا راندمان مورد نظر تامین شود. جنس قطعات اصلی پمپ های PCR پمپیران از فولاد استنلس استیل می باشد. از این پمپ آب طبقاتی عمودی برای پمپاژ سیالات تمیز با گرانروی کم و غیر قابل انفجار و همچنین سیالاتی که فاقد ذرات معلق می باشند که موجب فرسایش فیزیکی و سایدگی قطعات می شود استفاده کرد.

قیمت پمپ آب طبقاتی عمودی پمپیران

قیمت پمپ آب فشار قوی با توجه به موتوری که با پمپ کوپله می شود محاسبه می شود. موتور هایی که برای این پمپ استفاده می شوند دارای دور موتور 2900 دور بر دقیقه می باشند، لذا با توجه به توانی که پمپ برای پمپاژ سیال فرآهم می کند، قیمت پمپ نیز می تواند متفاوت باشد. با این حال پمپیران به عنوان با سابقه ترین شرکت در زمینه تولید پمپ همواره سعی می کند با توجه به کیفیت بالا پمپ ها، قیمت پمپ طبقاتی پمپیران مناسب را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد. برای اطلاع از لیست قیمت پمپیران می توانید به وبسایت گستره آبی نمایندگی پمپیران مراجعه کرده و یا از طریق شماره های قرار داده شده با مشاورین این شرکت تماس حاصل کرده از مشاوره رایگان در خصوص انتخاب پمپ و همچنین اطلاع از لیست قیمت پمپیران wkl بهره ببرید.

سوالات پرکاربرد پمپ فشار قوی عمودی طبقاتی استیل

  1. تفاوت پمپ های فشار قوی طبقاتی عمودی و افقی چیست؟ تفاوت این پمپ ها در نحوه قرار گیری پروانه ها بر روی محور می باشد. در پمپ های عمودی محور به صورت عمودی و در پمپ های افقی محور به صورت افقی قرار می گیرند.
  2. پمپ های فشار قوی عمودی در چه بخش هایی مورد استفاده قرار می گیرند؟ این پمپ ها در تمامی بخش های صنعتی، کشاورزی و مسکونی که محدودیت فضا وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرند.
  3. آیا پمپ های فشار قوی همان پمپ های گریز از مرکز می باشند؟ پمپ فشار قوی یک پمپ گریز از مرکز چند طبقه است. تفاوت این دو پمپ در تعداد پروانه های این دو پمپ می باشد.
  4. پمپ فشار قوی عمودی طبقاتی چیست؟ پمپ های فشار قوی عمودی پمپ هایی هستند که سیال با عبور از چند پروانه فشار لازم برای پمپاژ را به دست می آورد.
  5. پمپ فشار قوی عمودی در چه بخش هایی مورد استفاده قرار می گیرند؟ با توجه به سازگاری بالای پمپ با راندمان های متفاوت از این پمپ می توان در سیستم های انتقال آب و تصفیه، آبیاری و زهکشی و بخش تاسیسات گرمایشی سرمایشی و بخار همچنین در استخر ها و آتش نشانی استفاده کرد.
  6. بزرگترین مزیت پمپ فشار قوی عمودی طبقاتی استیل چیست؟ ساختمان ساده این پمپ ها همراه با کاربری و مقاومت بالا از مزیت های قابل توجه این پمپ های می باشند.

2 دیدگاه برای “پمپ فشار قوی عمودی طبقاتی استیل

  1. ابوالفضل خیری گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    آیا شما می توانید پمپ های فشار قوی عمودی طبقاتی ایرانی را تامین کنید؟

    1. سلام ابوالفضل عزیز، لطفا با شماره های موجود در سایت که در زیر براتون گذاشته میشه تماس بگیرید راهنماییتون می کنند. ممنون از همراهی شما
      :جهت دریافت اطلاعات تماس کلیک فرمایید
      اطلاعات تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *