پمپ آب

پمپ کف کش

پمپ کف کش

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که در صورت جاری شدن سیل، یا ترکیدن لوله آب، آبی که درون پارکینگ ها و یا زیر زمین ساختمان ها جمع می شود را چگونه تخلیه می کنند؟ یا برای انتقال آب یک استخر چه تمهیداتی می اندیشند؟ ممکن است با استفاده از سطل و تخلیه آب به صورت دستی و نیروی انسانی فکر کنید. راه حل آسان تری برای این مشکل وجود دارد و آن هم استفاده از پمپ کف کش است.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران گستره آبی تماس بگیرید.

پمپ ها دستگاه هایی بسیار کاربردی در زندگی روزمره هستند و برای جا به جایی سیالات به صورت عمودی و افقی استفاده می شوند. یکی از انواع پمپ های مورد استفاده پمپ کف کش است. دوران شکوفایی این پمپ ها را می توان به سال های 1960 نسبت داد. پیش از این، عموما برای تخلیه چاه های فاضلاب از نیروی انسانی استفاده می شد که علاوه بر خطر جانی، بسیار سخت و زمان بر بود. در دهه 60 علاوه بر استفاده پمپ کف کش در زمینه فاضلاب، برای انتقال آب های تمیز، آب های زیر زمینی و فاضلاب های مایع از نقطه ای به نقطه دیگر نیز این پمپ که از گروه پمپ های شناور هستند، استفاده می شد.

پمپ کف کش در بخش مسکونی نیز کاربرد دارد که می توانند به صورت خودکار (فلوتردار)، دستی و یا نیمه خودکار باشند. البته به دلیل سرریزی فاضلاب ها استفاده از پمپ کف کش بدون فلوتر توصیه نمی شود. در پمپ های خودکار هنگامی که سطح سیال در منبع به ارتفاع خاصی برسد این پمپ ها به صورت خودکار روشن شده و مایع را تخلیه می کند، اما این قابلیت در پمپ های دستی تعبیه نشده است که ممکن است موجب سرریزی فاضلاب شود.

مزایای استفاده از پمپ های کف کش

"مزایای

  • پیشگیری از خسارات ناشی از آب گرفتگی: هنگام بروز آب گرفتگی به دلیل ورود آب به درون زیر زمین یا پارکینگ، تخلیه حجم بسیار زیادی از آب به صورت دستی ممکن است دشوار باشد و یا برای تخلیه سریع حوضچه یا استخر می توانید به راحتی از پمپ های کف کش استفاده کنید. وجود یک پمپ کف کش میتواند به سرعت مشکل را حل کرده و تمام آب موجود در زیر زمین و پارکینگ را طی زمان کمی تخلیه کند و از آسیب دیدن بنا جلوگیری کند.

اما در هنگام بروز سیل چه کنیم؟ معمولا سیل با خود ذرات جامد و گل و لای نیز همراه دارد که این مسئله موجب ناکار آمدی سایر انواع پمپ ها و حتی پمپ های کف کش می شود. زیرا وجود ذرات گل و لای در سیلاب ها موجب مسدود شدن کف کش می شود. برای تخلیه سیلاب ها نوع دیگری از پمپ های کف کش به نام پمپ های لجن کش وجود دارند که به طور خاص برای این امر طراحی شده اند.

  • انتقال مناسب آب ها از منابعی که عمق آن ها کم می باشد مانند استخرها و حوضچه ها
  • استفاده در چاه ها با عمق کم
  • این محصولات در سایز های متفاوتی وجود دارند. پمپ کف کش کوچک اکثرا برای مصارف خانگی استفاده می شود و قابلیت انتقال ذرات تا اندازه 55 میلیمتر و پمپ های کف کش بزرگتر برای مصارف صنعتی و غالبا برای پمپاژ فاضلاب ها و سایر پسماند های صنعتی حاوی ذرات معلق تا قطر 6 سانتی متر استفاده می شوند.

نحوه کار پمپ کف کش

"نحوه

از پمپ کف کش مانند سایر پمپ ها برای جا به جایی مایعات که به طورکلی فاقد ذرات جامد و آسیب رسان به پمپ است، استفاده می شود و نحوه عملکرد این محصولات بسیار مشابه با سایر پمپ هاست. پمپ کف کش داخل مخزنی که می خواهید سیال(مانند آب یا پساب فاقد ذرات جامد) را از آن منبع تخلیه کنید به طور کامل قرار می گیرد به عبارت بهتر در آن غرق می شود. اما برای توضیح کلی عملکرد کف کش ها باید دانست که درون این پمپ پروانه هایی وجود دارند که با روشن شدن موتور این پروانه ها به گردش در آمده و قدرت مکش لازم را در پمپ به وجود می آورند . این پروانه ها با گردش خود اختلاف فشاری در پمپ ایجاد می کنند که این اختلاف فشار باعث پمپاژ شدن آب به درون لوله های تخلیه فاضلاب می شود. میزان قدرت موتور و نوع طراحی کف کش و پروانه های آن از عوامل مهم تاثیر گذار بر میزان هد و دبی این الکتروپمپ شناور می باشد. هر چه تعداد پروانه ها بیشتر باشد میزان قدرت مکشی پمپ بیشتر می شود. در ابتدا باید این پمپ ها در مخزن پر از مایع قرار بگیرند، زیرا نبود آب در پمپ موجب صدمه به پمپ یا حتی سوختن موتور می شود.

انواع پمپ های کف کش

"انواع

در منابع اصلی پمپ های کف کش به دو دسته کلی EFFLUENT PUMP و SUMP PUMP تقسیم می شوند و این تقسیم بندی بر اساس نوع سیال مورد استفاده صورت میگیرد که یکی فقط آب تمیز (منظور از آب تمیز آب فاقد ذرات تا حد مشخصی است) را انتقال می دهد و دیگری می تواند ذرات معلق در آب را هم جا به جا کند که البته هر دو در دسته بندی پمپ های کف کش قرار گرفته اند. اما در بازار ایران به پمپ های جا به جا کننده آب های تمیز کف کش گفته می شود و پمپ ها جا به جا کننده مواد حاوی ذرات معلق بزرگ را لجن کش می نامند. در ادامه به بررسی دقیق تر این موارد می پردازیم:

پمپ کف کش

"<yoastmark

پمپ های کف کش (EFFLUENT PUMP) یکی از دو نوع پمپی است که برای انتقال آب های تمیز از آن استفاده می شود. پمپ کف کش را فقط برای سیالاتی می توان مورد استفاده قرار داد که فاقد ذرات جامد بزرگتر از 0.2 میلی متر باشد، زیرا طراحی این پمپ به نحوی است که توانایی عبور دادن ذرات جامد را از خود ندارد. این پمپ ها معمولا سیالات را تا ارتفاع بیشتری پمپاژ می کنند، زیرا این پمپ ها انرژی کافی برای پمپاژ ذرات معلق مصرف نمی کند. این پمپ ها می توانند در بخش های گسترده ای مورد استفاده قرار گیرند. از آبیاری در بخش کشاورزی گرفته تا مکش از چاه آب یا تخلیه یک استخر و حتی استفاده در سیستم فاضلاب تحت شرایط خاص. نصب و راه اندازی این پمپ ها بسیار آسان است و کافی است نکات نصب آن را رعایت کنید همچنین بهره وری این پمپ ها نیز مانند پمپ شناور بالاست و در زمان کم، حجم زیادی از سیال را با استفاده از لوله های خروجی به مجراهای مورد نظر منتقل می کند. در بخش های بعدی به نحوه  عملکرد این پمپ ها خواهیم پرداخت.

پمپ لجن کش

پمپ لجن کش

پمپ لجن کش

پمپ های لجن کش (SOLID HANDLING PUMP/ SUMP PUMP) دسته ای از پمپ های کف کش هستند که به پمپ های EJECTOR نیز معروف هستند و برای انتقال سیال با ذرات معلق مورد استفاده قرار می گیرد که شامل ذرات جامد نیز هست پمپ های لجن کش دارای دو مدل متفاوت هستند:

پمپ های لجن کشی که ذرات جامد را به صورت کامل خارج می کنند: این پمپ ها دارای دهانه ورودی و خروجی خاصی هستند که ذرات جامد را به راحتی از خود عبور می دهند. درون این پمپ ها محفظه خالی تعبیه شده است که در صورت ورود ذرات جامد بزرگ به درون آن پمپ مسدود نشود. برای تخلیه فاضلاب های ناخالص حتما باید از این دسته از پمپ ها استفاده شود. این پمپ ها با فشار کم، حجم قابل توجهی از مایعات را پمپاژ می کنند. یکی از مصارف استفاده از این پمپ ها خروج فاضلاب از زیر زمین خانه ها تا مجاری فاضلابی است.

پمپ های لجن کشی که ذرات جامد را به ذرات بسیار ریزی خرد می کنند: در ورودی این پمپ ها پره (تیغه) بسیار قوی قرار دارد که قابلیت خرد کردن ذرات سخت را قبل از پمپاژ کردن مایع دارد. مصارف استفاده این پمپ ها مانند پمپ های لجن کش ذکر شده است با این تفاوت که این پمپ ها توانایی پمپاژ ذرات سخت تر را دارند. این پمپ ها معمولا برای پمپاژ مایع به فاضلاب های شهری تحت فشار (سیستم هایی که به دلیل اختلاف فشار و ارتفاع در آن ها استفاده از پمپ توصیه می شود) مورد استفاده قرار می گیرند. برای انتقال فاضلاب تا مسافت های دور و ارتفاع زیاد بهتر است از این پمپ ها استفاده شود. برای بررسی هر چه بیشتر این محصولات می توانید راهنمای جامع پمپ لجن کش را مطالعه فرمایید

"<yoastmark

پمپ کف کش چینی

کشور چین یکی از کشور هایی است که بخش بزرگی از بازار صنعت پمپ را به خود اختصاص داده است، محصولاتی که اغلب به دلیل قیمت پایین بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. شرکت های چینی بسیاری در صنایع پمپ سازی فعال هستند که از معروفترین آنها میتوان شرکت های استریم و لیو را نام برد که صادرات عمده ای به ایران دارند. در میان پمپ های شناور چینی محصولات با کیفیتی نیز دیده می شود. کشور چین به بسیاری از کشور های اروپایی نیز صادرات دارد، اما گاها محصولاتی با کیفیت درجه دو و سه را به ایران صادر می کند و این محصولات در مقابل با محصولات تولیدی داخل از کیفیت پایینی برخوردارند. در این بخش محصولات چینی از چند شرکت متفاوت را مورد بررسی قرار می دهیم:

پمپ کف کش استریم STREAM

شرکت استریم یکی از شرکت های بسیار معروف چینی است که در مدت کوتاهی به سرعت رشد کرده است. شرکت استریم مدل های متفاوتی از انواع پمپ ها را تولید می کند و در بخش کف کش ها هم تولیدات این شرکت شامل سری های SPC, SPP, SPK, SPT,SCS, SVS, SPSN, TMP, SQDL می شود . این پمپ ها به صورت تک فاز و سه فاز طراحی شده اند و ذرات تا قطر 0.2 میلی متر را از خود عبور می دهند و دارای ارتفاع پمپاژ مختلفی هستند.

پمپ کف کش لیو LEO

این شرکت چینی یکی از رقیبان بزرگ شرکت استریم می باشد که با حدود دو دهه فعالیت در صنعت پمپ سازی از پیشگامان پمپ سازی در چین به شمار می رود. این شرکت پمپ های کف کش خود را در 7 مدل XSP8-7/0.18I, XSP12-8.5/0.45I, XSP20-9/1.1I, XSP42-17/2.2I, XSP9-7.5/0.25S, XSP18-12/0.75S, SPX14-7/1.1ID, XSP18-12/1.3ID به بازار ارائه می دهد؛ همانطور که ذکر شد تولیدات این شرکت طیف گسترده ای را شامل می شود و ارتفاع های مختلفی را برای مصرف کننده به ارمغان می آورد. شرکت لئو اکثر پمپ های کف کش خود را به صورت تمام استیل تولید می کند و در کاربری های گوناگونی مانند مسکونی، تجاری و کشاورزی می توان آن ها را مورد استفاده قرار داد.

پمپ کف کش ایرانی

صنعت پمپ سازی در ایران سابقه طولانی دارد و همواره با استفاده از تکنولوژی به روز و بومی سازی آن توانسته نیاز داخلی را به خوبی رفع کند. در زمینه تولید این پمپ ها نیز شرکت های ایرانی محصولات خوب و با کیفیتی را به بازار عرضه می کنند که با اطمینان می توان گفت از طراحی و مواد اولیه بسیار خوبی برخوردار هستند. در ادامه برخی از این شرکت ها را مورد بررسی قرار می دهیم

پمپ کف کش پمپیران

شرکت نوید سهند یکی از شرکت زیر مجموعه پمپیران است که وظیفه تولید پمپ های کف کش و لجن کش را بر عهده دارد. شرکت پمپیران بزرگترین شرکت تولید پمپ در ایران و خاورمیانه است و پمپ شناور پمپیران تحت نظارت و لیسانس KSB آلمان تولید می شوند. این شرکت را باید بنیان گذار صنعت پمپ سازی در ایران دانست. عمده محصولات نوید سهند لجن کش ها هستند که سری مدل های KRT را تشکیل می دهند، این پمپ ها برای ارتفاع های متفاوتی از 10 متر تا 95 متر طراحی شده اند. میزان آبدهی این پمپ ها تا 5000 متر مکعب در ساعت هم می رسد. قطر رانش پمپ های لجن کش این شرکت از 11⁄2 اینچ تا 4 اینچ می باشد و به دلیل طراحی منحصر به فرد، این پمپ ها فضای بسیار کمی را اشغال می کنند. شرکت نوید سهند کف کش های مدل ,SPD, PSA, PSM را به بازار ارائه می کند. این پمپ ها هم به صورت تک فاز و هم به صورت سه فاز وجود دارند و ارتفاع های متفاوتی را برای کاربری شامل می شوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان گستره آبی نمایندگی پمپیران تماس حاصل فرمایید.

پمپ کف کش توان

این شرکت فعالیت خود را در سال 1362 آغاز کرد و در ابتدا به طور خاص در بخش کشاورزی فعالیت داشت. اما امروزه با بهره گیری از تکنولوژی های به روز به تولید پمپ در بخش های صنعتی نیز پرداخته است. پمپ های کف کش این شرکت شامل سری TMR, TPT, TPD, TPB, TPC, HTP, TPA, TMK می باشد که هر سری از این پمپ ها، مدل هایی را نیز در بر می گیرد. این پمپ ها هم به صورت تک فاز و هم سه فاز در بازار موجود است. پمپ های کف کش این شرکت در ارتفاع بین 8 متر تا 100 متر با توجه به مدل و کارایی پمپ ها قابل نصب هستند و خروجی این پمپ ها از 1 اینچ تا 3 اینچ می باشد. جنس پروانه های این پمپ با توجه به کاربردشان آلمینیومی، استیل و چدنی است.

پمپ کف کش راد

شرکت پمپ سازی راد پمپ، از دیگر شرکت های معروف در زمینه تولید پمپ داخلی می باشد. پمپ های تولیدی این شرکت شامل انواع پمپ های شناور، سانترفیوژ (گریز از مرکز) و پمپ های کف کش می شود.

پمپ های کف کش شرکت رادپمپ در مدل های 5PN, 5SS, 9SS, 12SS و کف کش های دو جداره پروانه استیل طراحی شده است. تعداد پروانه های این سری پمپ ها بین 1 تا 9 پروانه بسته به کاربرد پمپ ها متفاوت است. پمپ های این شرکت دارای دهانه خروجی 11⁄4 تا 3 اینچ هستند. کف کش های دوجداره رادپمپ که شامل سری ASN, ASB, VS, AS, همگی به صورت تک فاز طراحی شده اند. حداکثر آبدهی این پمپ ها از 120 لیتر بر دقیقه تا 750 لیتر بر دقیقه است و حداکثر ارتفاعی که برای این پمپ ها در نظر گرفته شده است 90 متر است.

پمپ های کف کش 2 اینچ

در میان ویژگی های تعریف شده برای پمپ ها مشخصه ای به نام دهانه پمپ وجود دارد که با استفاده از آن قطر لوله خروجی پمپ را اندازه می گیرند. مقیاس اندازه گیری دهانه پمپ اینچ است و معمولا این اندازه بین 1⁄41 تا 6 اینچ است. قطری که بیشتر مورد استفاده است قطر 2 یا 3 اینچ است. در میان شرکت های داخلی شرکت زیر مدل هایی با دهانه 2 اینچ تولید کرده است.

پمپ کف کش پمپیران (نوید سهند)

  • مدل SPD 50 S/TOP2.22 با قدرت آبدهی تا 32 متر مکعب بر ساعت و ارتفاع 30 متر است و جنس محور این پمپ از فولاد ضد زنگ است.
  • مدل SPD 50 2ST/TOP 2.22 با آبدهی 11 متر مکعب بر ساعت و ارتفاع 50 متر موجود است. این محصول دارای حفاظت موتور IP68 است.
  • مدل SPD 50 S/TOP 32 دارای قدرت آبدهی تا 31 متر مکعب بر ساعت می باشد و تا ارتفاع 25 متر قدرت پمپاژ آب را دارد. یکی از مصارف استفاده این پمپ تخلیه آب استخرها است.
  • مدل SPD 50 3 st/TOP 42 با میزان آبدهی 11 متر مکعب بر ساعت و ارتفاع 80 متر موجود هستند. پروانه این پمپ نیمه باز است به همین خاطر قابلیت پمپاژ آب با ذرات 15 میلی متر را دارد.

پمپ کف کش راد

سری پمپ های این شرکت دو جداره پروانه استیل در مدل های 6/1, 6/2, 6/3, 6/4, 6/6 که اعداد سمت راست ممیز نشان دهنده تعداد پروانه های این پمپ هاست. این پمپ ها همگی تک فاز بوده و قدرت اسب بخارشان با توجه به تعداد پروانه ها از 1.5 اسب بخار تا 3 اسب بخار است، این پمپ ها همگی دارای دهانه 2 اینچی می باشند.

  • کف کش شناور دو جداره در 9 مدل 9SS01, 9SS02, 9SS03, 9SS05, 9SS07, 9SS08, 12SS01, 12SS02, 12SS03, 12SS05 قطر جداره این پمپ ها 137 میلی متر است . جنس پروانه های این پمپ ها استیل می باشد و قدرتشان از 1 تا 3 اسب بخار متفاوت است.

"<yoastmark

پمپ کف کش توان

در میان محصولات گروه توان تک نیز پمپ های دو اینچی وجود دارد. مدل این پمپ ها عبارتند از :

  • مدل های پمپ کف کش گروه توان تک شامل TMR.16.6, TMR 16.6 F, TMR 30.6, TMRA 30.6 F, TMR 40.60, TMR 40,6 F, TMR 40.6.3PH, TMR 51.6, TMR 62.6 ,TMR 70.6.3PH که این پمپ ها برای ارتفاع بین 16 تا 70 متری تعبیه شده اند. مدل هایی که دارای حرف F در انتهای نام تجاری خود هستند فلوتر دار محسوب میشوند.
  • سری پمپ های مدل TPT6 در مدل های TPT 15/6, TPT 15/6 F, TPT 27/6, TPT 27/6 F, TPT 40/6, TPT 40/6 F, TPT 40/6/ 3PH, TPT 51/6, TPT 51/6/ 3PH, TPT 62/6, TPT 62/6/ 3PH, TPT 70/6, TPT 70/6/ 3PH تولید شده است، که همگی دارای دهانه 2 اینچی می باشند. این پمپ ها به صورت تک فاز و سه فاز موجود هستند که جنس پروانه های آن ها همگی استیل بوده و برخی از مدل های دارای حرف لاتین F در نام تجاری شان فلوتر دار هستند.
  • پمپ های سری TPD با مدل های TPD 12/6, TPD 12/6 F, TPD 20/6, TPD 20/6 F, TPD 20/6/3PH که با ارتفاع های 12 و 20 متر طراحی شده اند. همه این پمپ ها دارای پروانه های نیمه باز از جنس چدن هستند و به صورت تک فاز و سه فاز تولید می شوند.
  • سری TPB با مدل های TPB 15/6, TPB 15/6/3PH, TPB 20/6, TPB 20/6/3PH که با پروانه های چدنی چند کانال و تک کانال به صورت تک فاز و سه فاز وجود دارند. ارتفاع های در نظر گرفته شده برای این پمپ ها 15 و 20 متر است.
  • آخرین مدل های این شرکت با دهانه 2 اینچی سری TPA در 4 مدل TPA 15/6, TPA 15/6, TPA 13/6, TPA 13/6 می باشند. این سری از پمپ ها به صورت تک فاز و سه فاز وجود دارند که تنها مدل های این شرکت هستند که خروجی شان از بالا است. پروانه های این پمپ ها چدنی گردابی و تک کانال است.

پمپ کف کش سه اینج

در میان مدل های معرفی شده پمپ دو اینچ در بخش قبل مدل های سه اینچ پمپ کف کش نیز توسط شرکت های نام برده شده تولید می شود:

پمپ کف کش توان

  • مدل های TPB 14/8, TPB 14/8/3PH, TPB 20/8, TPB 20/8/3PH با دهانه 3 اینچی و ارتفاع 14 و 20 متری می باشند. این پمپ ها پروانه های چدنی تک کانال و چند کانال دارند.
  • مدل های TPD 12/8, TPD 12/8 F, TPD 20/8, TPD 20/8/3PH با ارتفاع 12 و 20 متر هستند. این پمپ ها در مدل های تک فاز و سه فاز، با پروانه های نیمه باز چدنی طراحی شده اند.

پمپ کف کش راد

مدل های موجود در پمپ کف کش راد شامل 2VS27, 2VS18, 2VS 13 می شود. این پمپ ها به صورت تک فاز و برای ارتفاع بین 13 تا 44 متر طراحی شده اند. آبدهی این پمپ ها از 420 متر مکعب تا 750 متر مکعب بر ساعت است.

کف کش های دو جداره استیل در مدل های 9/1, 9/2, 9/3, 9/5 توسط این شرکت تولید می شوند. این پمپ ها همگی تک فاز هستند و تعداد پروانه های این پمپ ها از 1 تا 5 پروانه است. این مدل ها برای ارتفاع بین 13 تا 44 متر طراحی شده اند

پمپ کف کش پمپیران

"<yoastmark

مدلSPD 80/7.52, تنها مدل پمپ کف کش سه اینچ این شرکت می باشد. این پمپ دارای ظرفیت آبدهی 6 تا 42 متر مکعب بر ساعت است و برای ارتفاع بین 21 تا 70 متر طراحی شده است . جنس پروانه های این پمپ چدنی است و برای پمپاژ آب های آلوده با ذرات معلق تا 15 میلی متر کاربرد دارد.

پمپ کف کش دست دوم

پمپ های کف کش دست دوم به پمپ هایی اطلاق می شود که قبلا مورد استفاده قرار گرفته اند و قیمت آنها به مراتب کمتر از پمپ های نو است. پمپ های دست دوم از بهره وری کمتری نسبت به پمپ های نو برخوردارند. پمپ کف کش دست دوم معمولا دارای نقص های فنی هستند، که اگر از کنار آنها به راحتی بگذرید میتواند هزینه های سنگینی را برای شما رقم بزند.

از جمله مشکلات این پمپ ها داغ شدن موتور بیش از حد عادی و یا کم شدن بازدهی این پمپ و روشن نشدن آنهاست که می تواند دلایل متعددی داشته باشد مانند:

مسدود شدن پمپ، دریافت نکردن جریان برق کافی، استهلاک موتور، خوردگی پروانه ها و سایر مشکلات. پمپ های کف کش دست دوم بسیار پیچیده و گران قیمتی وجود دارند که گاهی تعمیر آنها هزینه ای چند برابر هزینه خرید پمپ های کف کش نو می تراشند. همچنین این پمپ ها به دلیل آسیب پذیری بیشتر ممکن است هنگام نصب نیز دچار مشکل شوند.

در صورت نیاز به استفاده از پمپ های کف کش دست دوم بهتر است از تعمیرگاه ها و خدمات پس از فروش معتبر استفاده کرده و سلامت کالای مورد نیاز خود را مورد بررسی قرار دهید.

قیمت پمپ کف کش

"قیمت

قیمت پمپ کف کش با توجه با اندازه پمپ، ارتفاعی که پمپ توانایی پمپاژ مایع را دارد، جنس بدنه و شرکت تولید کننده این پمپ ها متفاوت است. هر چه میزان دبی و ارتفاع مورد نیاز شما بیشتر باشد، قطعا نیازمند پمپ با توان بالاتری هستید که بتواند پاسخگوی نیاز های شما باشد از این رو هزینه ای که برای پمپ می پردازید نیز بالاتر می رود.

شرکت های تولید کننده پمپ ها نیز نقش بسزایی در قیمت پمپ شناور دارند. شرکت های اروپایی با استفاده از آخرین تکنولوژی های روز دنیا و با به کارگیری مواد اولیه درجه یک محصولات با کیفیتی را به بازار عرضه می کنند، اما به دلیل مشکلات اقتصادی و نوسانات ارزی تهیه این نوع از پمپ های اروپایی ممکن است هزینه بالایی داشته باشد. پمپ شناور چینی موجود در بازار نیز با قیمت های مناسب قابل استفاده هستند، اما معمولا به دلیل استفاده از مواد اولیه نامرغوب طول عمر پمپ کف کش چینی طولانی نیست. از این رو استفاده از پمپ کف کش تولید داخلی بسیار مناسب تر است. در میان محصولات داخلی شرکت هایی مانند شرکت پمپیران وجود دارد که تحت نظارت KSB آلمان هستند و پمپ های با کیفیت و کارآمد با طول عمر بالاتری را نسبت به رقیبان چینی تولید می کند که نسبت به نمونه های اروپایی قیمت مناسب تری دارد و از کارایی خوبی نیز برخوردار است. جهت اطلاع از قیمت انواع پمپ کف کش می توانید با گستره آبی نمایندگی رسمی پمپیران تماس حاص فرمایید.

چگونه پمپ کف کش مناسب انتخاب کنیم

"چگونه

با وجود مدل های مختلف کف کش و شرکت های تولید کننده این پمپ ها و با توجه به دامنه قیمت های متفاوت، با این مشکل مواجه میشویم که کدام پمپ کارایی بهتری دارد و چگونه پمپ مناسب را انتخاب کنیم. به خاطر داشته باشید منظور از پمپ مناسب پمپی است که طول عمر بالا و کارکرد بهینه داشته باشد. در بسیاری از موارد مصرف کنندگانی که قبلا از این پمپ آب استفاده کرده اند به سراغ پمپ قبلی خود میروند و همان مدل را انتخاب میکنند که کاملا معقولانه به نظر میرسد ؛البته توجه داشته باشید که طول عمر پمپ شما چقدر بوده است. اما در رابطه با مصرف کنندگانی که برای اولین بار قصد خرید پمپی را دارند اولین گام این است که بدانند کجا میخواهند این پمپ را استفاده کنند؟ منبع آن ها چیست؟ ساختمان شخصی است یا عمومی؟ آیا فاضلاب آن ها حامل آلاینده ها یا هر ماده دیگری که امکان آسیب زدن به اجزای پمپ را دارد، هست؟

اگر PH محیط مناسب است، میتوانید از پمپ هایی با بدنه پلاستیکی و یا استیل استفاده کنید. اگر میخواهید بدنه مقاوم تری داشته باشید، پمپ های کف کش با بدنه چدنی نیز موجود است که البته به دلیل وزن زیاد خیلی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

قدم دوم دانستن مایعی است که پمپ برای انتقال آن استفاده می شود. اگر مایع فاقد ذرات جامد باشد میتوانید از پمپ کف کش استفاده کنید ولی در صورت وجود ذرات معلق و گل و لای در مایع، استفاده از این نوع پمپ ها بیهوده بوده و انتخاب مناسب، پمپ های لجن کش است که احتمال مسدودی این پمپ ها توسط ذرات جامد بسیار کم است. اطلاعات بیشتر در این باره را میتوانید در مقاله منتشر شده درباره لجن کش ها بیابید.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه شود میزان کارکرد این پمپ ها و تعداد دفعات خاموش و روشن شدن این پمپ طی روز است که میتواند از چند بار تا چند صد بار باشد. از ساختار پمپ ها و نحوه کار کرد آن ها اطلاع کسب کنید. مهمترین اطلاعات این قسمت هد و دبی پمپ است که معمولا در کاتالوگ ها هد و دبی پمپ ها مشخص است که میتوانید با استفاده از کاتالوگ ها و یا مشاورین شرکت ها پمپ مناسب با شرایط مد نظر خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که پمپ ها مصارف گوناگونی دارند و نمیتوان یک پمپ را برای مصارف گوناگون به کار برد.

پرسش های متداول در مورد پمپ کف کش

  1. ارزانترین پمپ کف کش کدام پمپ است؟ قیمت پمپ کف کش با توجه به عوامل مختلفی از جمله مواد اولیه، کاربرد و شرکت تولید کننده پمپ مشخص میشود هرچه از پمپ های با کیفیت پایین تر، بخش های کوچکتر و برند های درجه دو استفاده کنید قیمت پمپ ها ارزانتر است.
  2. تفاوت پمپ های کف کش و لجن کش چیست؟ از پمپ های کف کش فقط برای پمپاژ سیالات فاقد ذرات جامد و از لجن کش ها برای پمپاژ سیالات حاوی ذرات معلق استفاده میشود
  3. چرا به پمپ کف کش نیازمندیم؟ برای تخلیه ی سریع آب هایی که گاها عمق چندادنی نداشته و سایر پمپ ها عملکرد مناسبی ندارند. بهداشتی ترین و سریع ترین راه استفاده از پمپ های کف کش است.
  4. مناسب ترین قطر رانش برای پمپ کدام است؟ نرمال ترین اندازه ی دهنه ای که مورد استفاده قرار میگیرد 11⁄2 یا بزرگتر است برای مصارف صنعتی از قطر رانش 2 1⁄2 استفاده میکنند
  5. پمپ های کف کش چقدر عمر میکنند؟ پمپ ها بستگی به نوع سیالی که منتقل میکنند عمر متفاوتی دارند. اما در شرایط عادی عمر مفید این پمپ ها بین 7 تا 10 سال است. در شرایط ایده آل ممکن است پمپ کف کش تا 30 سال نیز عمر کند.
  6. از پمپ های چینی استفاده کنیم یا پمپ های تولید داخلی؟ با توجه به کوتاه بودن طول عمر پمپ های چینی بهتر است از محصولات با کیفیت داخلی استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *