پمپ آب

پمپ لجن کش

پمپ لجن کش

پمپ ها در معنی عام به دستگاه های تلقی می شود که سیالی را از یک نقطه ای به نقطه دیگر منتقل می کنند و جالب است بدانید این ماده فقط آب خالص نیست. پمپ های شناوری وجود دارند که برای انتقال مایعات با ویسکوزیته بالا که حاوی ذرات جامد باشد، طراحی شده اند. حتما این سوال در ذهنتان شکل می گیرد که چه  نوع جامداتی؟ جامدات همراه با مایع مثل سیلاب ها و فاضلاب ها که حاوی ذرات معلق هستند. قطعا تصاویری از سیل سال گذشته را به خاطر دارید که به بسیاری از مناطق شهری و روستایی کشورمان آسیب رساند و تصاویری از خانه هایی که تا نصفه در سیلاب فرو رفته بودند در رسانه ها پخش شد. مردمی که با استفاده از سطل سیلاب موجود در منازلشان را تخلیه می کردند. برای تخلیه سیلاب ها به راحتی می شد از پمپ شناور لجن کش استفاده کرد، که در مدت زمان کمی حجم آب قابل توجهی را تخلیه می کنند.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران گستره آبی تماس بگیرید.

از مزیت ها استفاده از پمپ لج کش می توان به تخلیه سریع مایعات از محلی به محل دیگر اشاره کرد، که همین مسئله موجب کاهش آسیب های احتمالی به آن بخش می شود. این آسیب ها ممکن است صدمه زدن به زیر بنای ساختمان به دلیل نم باشد. علاوه بر این ماندن آب در محیط برای مدت زیاد، بستر مناسبی را برای رشد قارچ ها و کپک ها به وجود می آورد که این قارچ ها علاوه بر صدمه زدن به ساختمان موجب بیماری نیز می شود. پمپ لجن کش همچنین با تخلیه سریع آب احتمال آتش سوزی ناشی از اتصالی برق را نیز کاهش می دهد. از این رو استفاه از این پمپ برای تخلیه امروزه مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

پمپ لجن کش چیست

منظور از لجن در نام این پمپ ها هر ماده جامدی اعم از سنگ، گل و لای، پلاستیک پارچه و هر جسم جامد دیگری است که ممکن است درون مایع قرار داشته باشد و ویسکوزیته آن را بالا ببرد. پمپ لجن کش از نوع پمپ های شناور هستند، زیرا این پمپ به طور کامل درون منبع سیال قرار می گیرد و به اصطلاح علمی تر درون مایع مستغرق هستند.

خصوصیاتی که در این پمپ ها وجود دارد و باعث تمایز این پمپ از سایر پمپ ها شده است، عبارتند از؛ پروانه های متفاوتی که در ساختار این پمپ به کار رفته است که از مسدود شدن پمپ جلوگیری می کند. جنس موادی که در بدنه این پمپ به کار رفته است که برای محیط های متفاوتی تعبیه شده اند. جنس بدنه این پمپ از پلاستیک فشرده شده، آلومینیوم، استیل و چدن است که هر چه محیط از درصد خورندگی یا به اصطلاح PH کمتری برخوردار باشد، از مواد سبک تر مثل پلاستیک و آلومینیوم برای بدنه می شود، بهره برد. نوع طراحی بدنه پمپ با سایر پمپ ها اندکی متفاوت است. به این صورت که درون بدنه این پمپ فضایی خالی تعبیه شده است که ورود مواد جامد باعث مسدودی پمپ نشود.

"<yoastmark

پمپ های لجن کش در ابعاد کوچک برای استفاده در فاضلاب خانگی و در ابعاد بزرگتر برای بخش های صنعتی وجود دارد. در بخش های خانگی از این پمپ برای انتقال فاضلاب ها به مخزن فاضلاب شهری استفاده می شود و پمپ معمولا در زیر زمین خانه ها نصب می شوند و فاضلاب ها را به جایی خارج از ساختمان انتقال می دهد.

انواع پمپ لجن کش

الکتروپمپ شناور لجن کش یکی از گزینه های مدیریت پسماند است. پمپ های لجن کش به علت مکش از انتها توانایی فعالیت در منابعی را دارند که ارتفاع سیال بسیار کم است و در حقیقت یکی از کاربردهای اصلی این پمپ ها تخلیه یک مکان از مایعات است، که این مایعات می تواند تخلیه آب ناشی از برف و باران، سیلاب و یا آب استخر ها باشد. در هر بخشی که آب خالص نباشد (حاوی ذرات معلق باشد) استفاده از پمپ لجن کش ناگزیر به نظر می رسد. توجه داشته باشید در دسته بندی این پمپ ها، دو نوع پمپ وجود دارد که ذرات جامد را به دو حالت از خود عبور می دهند:

پمپ های لجن کش ویژه (SOLID HANDLING PUMP)

"پمپ

این پمپ ها با قابلیت مستغرق بودن و مکش از انتها طراحی شده اند. این نوع پمپ با پروانه های مخصوص و محفظه خالی که درون بدنه پمپ تعبیه شده است، قابلیت عبور ذرات معلق تا قطر 6 سانتی متر را دارد و همین خصوصیت باعث خاص بودن این پمپ می شود. برخی از این پمپ های لجن کش دارای پروانه های حلقوی هستند که به پمپ قابلیت عبور ذرات بزرگتر از 6 سانت را نیز می دهد، اما میزان بهره وری پمپ را کاهش می دهد. مهم ترین خصوصیت الکتروپمپ های لجن کش، مسدود نشدن آنهاست که موجب تمایز و همچنین محبوبیت این پمپ ها شده است. در بسیاری از موارد صاحبان پمپ در بخش های متفاوت خسارات غیر قابل جبرانی را با انتخاب پمپ نامناسب متقبل می شوند و زمانی که برای تعمیر مشکل پمپ از دست می دهد بسیار حیاتی است. از این رو انتخاب پمپ مناسب تا حد زیادی این خسارت ها را کاهش می دهد.

پمپ لجن کش خورد کن دار (GRINDER PUMP)

"<yoastmark

دسته ای دیگر از پمپ های لجن کش، پمپ لجن کش خورد کن دار یا کاتر دار هستند. این دسته از پمپ ها نیز توانایی انتقال ذرات جامد را دارند، اما نه به صورت کامل. در انتهای این پمپ ها برخلاف پمپ های ویژه پروانه قدرتمندی وجود دارد که ذرات جامد را به قطعات ریزتری تبدیل کند. از نظر ساختاری نیز ورودی این پمپ ها نسبت به پمپ ویژه به دلیل قرار گرفتن کاتر در ورودی این پمپ بزرگتر است.

موارد مصرف این پمپ همانند پمپ های لجن کش ویژه می باشد. این پمپ ها در قسمت مصارف خانگی درون چاه فاضلاب قرار می گیرند تا فاضلاب را به سیستم فاضلاب مرکزی انتقال دهند. استفاده از این پمپ نسبت به پمپ ویژه بهتر است، زیرا اگر سیال حاوی ذرات بزرگتر از 6 سانتی متر باشد، موجب مسدود شدن پمپ ویژه می شود؛ اما در این پمپ به دلیل وجود کاتر ذرات بزرگتر از 6 سانتی متر نیز با خورد شدن از پمپ عبور کرده و تخلیه می شود.
شرکت های داخلی و خارجی که در زمینه پمپ سازی فعالیت دارند عبارتند از:

پمپ لجن کش ابارا(EBARA) :

"<yoastmark

شرکت ابارا یکی از شرکت ها ایتالیایی در صنعت پمپ سازی است که سابقه ای بیش از یک قرن در تولید پمپ دارد، اما خط تولید این پمپ در ژاپن است. ابارا پمپ های متنوعی در بخش های متفاوت صنعتی، فاضلاب، خانگی، شهری تولید می کنند که دبی آنها تا 35000 گالون در دقیقه بوده و قدرتشان تا 800 اسب بخار میرسد. پمپ های این شرکت اختصاصا از جنس های استیل و چدن هستند. این شرکت در بسیاری از کشور های جهان از جمله آمریکا، مالزی، ژاپن و ایران فعالیت دارد. پمپ های لجن کش این شرکت با مدل های DWU, DSU, DVSU,EBG در بازار موجود هستند برای اطلاع بیشتر می توانید با کارشناسان گستره آبی تماس حاصل فرمایید.

پمپ لجن کش پنتاکس (PENTAX)

این شرکت نسبت یه شرکت ابارا پیشینه کمتری دارد و فعالیت خود را از سال 1990 آغاز کرد. پمپ پنتاکس در سری های DX و DG و DC-DT-DM تولید می شوند. سری DX ‌و سری DG از نظر فنی شبیه به هم هستند و تنها در جنس بدنه تفاوت دارند. بدنه لجن کش پنتاکس سری DX استیل و بدنه سری DG چدنی می باشد.

"<yoastmark

پمپ لجن کش لوارا (LOWARA)

این شرکت یکی از برندهای معتبر و مشهور الکتروپمپ ایتالیایی است. شرکت لوارا محصولات خود را در بخش های تجاری، صنعتی، مسکونی و کشاورزی در انواع پمپ آب صنعتی، پمپ کف کش و لجن کش در 160 کشور ارائه می دهد. شرکت لوارا در سال 1986 و در شهر مونته چیوماجیوره در ایتالیا تاسیس شد. تمامی پمپ های لوارا از جنس فولاد بوده تا مانع از آلودگی آب شود. سری پمپ های لجن کش این شرکت در مدل های DL, DOMOY, DOMO تولید می شوند که هم به صورت پمپ شناور تک فاز و هم به صورت پمپ شناور سه فاز وجود دارند.

"<yoastmark

لجن کش نوید سهند

این شرکت یکی از شرکت های زیرمجوعه کارخانجات پمپیران است. همانطور که پیش تر ذکر شد شرکت پمپیران از پیشگامان صنعت پمپ در کشور می باشد و کلیه محصولات این شرکت من جمله پمپ شناور پمپیران تحت لیسانس KSB آلمان می باشد. عمده محصولات نوید سهند لجن کش ها هستند، که سری مدل های KRT را تشکیل می دهند. این پمپ ها برای ارتفاع های متفاوتی از 10 متر الی 95 متر مناسب هستند. میزان آبدهی این پمپ ها تا 5000 متر مکعب بر ساعت هم میرسد. قطر رانش پمپ های لجن کش این شرکت از 11⁄2 اینچ تا 4 اینچ می باشد و به دلیل طراحی منحصر به فرد، این پمپ ها فضای بسیار کمی را اشغال می کنند.

لجن کش توان تک

این شرکت فعالیت خود را در سال 1362 آغاز کرد و در ابتدا به طور خاص در بخش کشاورزی فعالیت داشت. اما امروزه با بهره گیری از تکنولوژی های به روز به تولید پمپ در بخش های صنعتی نیز پرداخته است. پمپ های لجن کش تولیدی این شرکت تحت سری TPD, TPC, می باشند . بدنه و پروانه های این پمپ ها از جنس چدن بوده و در تخلیه فاضلاب کارخانه ها، فاضلاب هاب شهری و فاضلاب خانه ها کاربرد دارند.

پمپ لجن کش یک اینچ

یکی از مشخصاتی که برای پمپ ها معمولا بسیار حائز اهمیت است، خروجی پمپ هاست. این خروجی عموما می تواند مقادیری از 11⁄4 اینچ تا 12 اینچ را در بر گیرد. با بررسی مدل های مختلف لجن کش های تولیدی شرکت ها می توانید الکتروپمپ های لجن کش با خروجی یک اینچی را مشاهده فرمایید:

  • پمپ لجن کش توان تک : سری TPC از پمپ هایی هستند که دهانه ی 13⁄4 اینچی دارند. پروانه های این پمپ از جنس چدن و به صورت تک کانال و چند کانال ساخته شده است. حداکثر ارتفاعی که برای این پمپ ها در نظر گرفته شده است 13 متر است و حداکثر آبدهی این پمپ 420 لیتر بر دقیقه می باشد. توان موتور این سری از پمپ ها 1.1 کیلووات است.
  • پمپ لجن کش نوید سهند: مدل KRT K 40-250 با خروجی 11⁄2 اینچ و ظرفیت آبدهی 10 تا 50 متر مکعب بر ساعت و ارتفاع 15 تا 95 متر در بازار موجود است. بدنه این پمپ از جنس فولاد ضد زنگ و پروانه های به کار رفته در این پمپ از جنس چدن هستند.

پمپ لجن کش 2 اینچ

در بخش قبل پمپ های یک اینچ دو شرکت ایرانی را مورد بررسی قرار دادیم، این شرکتها انواع لجن کش با خروجی 3 اینچ نیز تولید می کنند که عبارتند از:

پمپ لجن کش توان تک: سری TPD این شرکت با دهانه خروجی 2 اینچ که برای ارتفاع 20 متر طراحی شده اند. حداکثر آبدهی این پمپ ها 935 لیتر بر دقیقه می باشد. جنس بدنه و پروانه های این پمپ از چدن می باشد و این پمپ ها جزء پمپ های فلوتر دار در نظر گرفته می شوند.

انواع لجن کش نوید سهند 2 اینچ

  • مدل KRT F 50-150/32 با ظرفیت آبدهی 35 متر مکعب بر ساعت و ارتفاع 17 متر تولید شده است. محور این پمپ از فولاد ضد زنگ و پروانه ها و محفظه پمپ از جنس چدن است.
  • مدل KRT K 50-160/42 با ظرفیت آبدهی 2 تا 20 متر مکعب بر ساعت و ارتفاع بین 25 تا 30 متر طراحی شده است. جنس محفظه و پروانه های این پمپ از چدن و جنس محور آن از فولاد ضد زنگ است.
  • مدل KRT F 50-150/30 TOP با ظرفیت آبدهی تا 30 متر مکعب بر ساعت و ارتفاع 17 متر در بازار موجود است. محور این پمپ از فولاد ضد زنگ و پروانه ها و محفظه پمپ از جنس چدن می باشد.
  • مدل KRT F 50-170/42TOP نیز با ظرفیت آبدهی تا 35 متر مکعب بر ساعت و ارتفاع 27 متر تولید شده است؛ که جنس محور این پمپ نیز از فولاد ضد زنگ و جنس پروانه ها و محفظه پمپ نیز از جنس چدن می باشد

پمپ لجن کش 3 اینچ

لجن کش توان تک : مدل TPD این شرکت با دهانه خروجی 3 اینچ و ارتفاع 20 متر طراحی شده اند. حداکثر آبدهی این پمپ ها 935 لیتر بر دقیقه می باشد. جنس بدنه و پروانه های این پمپ از چدن بوده و این پمپ ها جزو پمپ های فلوتر دار در نظر گرفته می شوند این مدل بسیار شبیه به مدل 2 اینچ این شرکت به نظر می رسد، اما توان مورد استفاده در آن ها متفاوت است.

لجن کش نوید سهند 3 اینچ

  • مدل KRT K 80-315/242 با ظرفیت آبدهی 4 تا 200 متر مکعب بر ساعت و ارتفاع 10 تا 54 متر طراحی شده است که جنس محور این پمپ از فولاد ضد زنگ و جنس پروانه ها و محفظه پمپ از چدنGG-25 است.
  • مدلKRT F 80-210/44 با ارتفاع 1 تا 13 متر و ظرفیت آبدهی 10 تا 120 متر مکعب بر ساعت است و جنس مواد به کار رفته در این پمپ مانند مدل KRT K 80-315/242 می باشد.

"<yoastmark

قیمت پمپ لجن کش 4 اینچ

 لجن کش نوید سهند 4 اینچ

  • مدل KRT F 100-220/5.54 با دهانه خروجی 4 اینج ظرفیت آبدهی 80 متر مکعب بر ساعت و ارتفاع 16 متر طراحی شده است که جنس محور این پمپ از فولاد ضد زنگ و پروانه و محفظه این پمپ نیز از جنس چدن است.
  • مدل KRT F 100-240/18.52 با ظرفیت آبدهی 20 تا 110 متر مکعب بر ساعت بر ساعت و ارتفاع 16 تا 35 متر مکعب تولید می شود و جنس محفظه و پروانه این پمپ از چدن و محور این پمپ از فولاد ضد زنگ است.
  • مدل KRT F 100-250/154 با ظرفیت آبدهی 400 تا 200 متر مکعب بر ساعت و ارتفاع 4 تا 24 متر با استفاده از فولاد ضد زنگ و چدن تولید می شود.
  • مدل KRT K 100-250/154 با ارتفاع 6 تا 22 متر و آبدهی 40 تا 200 متر مکعب بر ساعت به بازار عرضه می شود. درجه حرارت سیال در این پمپ تا 35 درجه سانتی گراد می باشد.
  • مدل KRT K 100-315/154 با ظرفیت آبدهی 50 تا 250 متر مکعب بر ساعت و ارتفاع 15 تا 25 طراحی شده است و جنس پروانه های این پمپ از چدن است.
  • مدل KRT K 100-400/554 با ظرفیت آبدهی 60 تا 280 متر مکعب بر ساعت و ارتفاع 25 تا 60 متر است. محور این پمپ از فولاد ضد زنگ و پروانه ها از چدن هستند.

"<yoastmark

پمپ لجن کش 6 اینچ

لجن کش نوید سهند 6 اینچ

  • مدل KRT K 150-315/7.5 6 که دارای ظرفیت آبدهی 80 تا 320 متر مکعب بر ساعت می باشد و برای ارتفاع بین 3 تا 12 متر طراحی شده است.
  • مدل KRT K 150-315/154 که برای ارتفاع بین 6 تا 22 متر طراحی شده است و ظرفیت آبدهی این پمپ 100 تا 500 متر مکعب بر ساعت است.
  • مدل KRT K 150-400/376 با ارتفاع 6 تا 26 متر و ظرفیت آبدهی 100 الی 540 متر مکعب بر ساعت موجود است.
  • مدل KRT K150-400/904 ارتفاع این پمپ 15 تا 55 متر است و قادر به پمپاژ آب بین 200 تا 800 متر مکعب بر ساعت می باشد.

قیمت پمپ آب لجن کش

عوامل موثر بر قیمت کالا بسیار متفاوت هستند؛ از شرکت سازنده آن تا کاربرد کالا، مواد اولیه، نحوه ساخت، همه و همه بر روی قیمت پمپ لجن کش تاثیر می گذارند. پمپ لجن کش بسته به بخشی که در آن بهره برداری می شوند، در اندازه ها و با خصوصیات متفاوتی طراحی و ساخته می شوند. خصوصیات مهم در هنگام انتخاب این پمپ ها شامل هد، دبی (میزان آبدهی)، قدرت موتور، ارتفاعی که پمپ آب را پمپاژ می کند و البته جنس بدنه پمپ لجن کش نیز در قیمت پمپ شناور تاثیر گذاری مستقیم دارند. بدنه این پمپ ها ممکن است از مواد متفاوتی تهیه شوند که هر یک از این مواد با توجه به مقاومتی که در برابر خورندگی دارند بر روی قیمت پمپ لجن کش تاثیر می گذارند.
عامل دیگری که بر روی قیمت این نوع پمپ موثر است شرکت های سازنده این پمپ هاست. پمپ های موجود در بازار عموما ساخت داخل یا شرکت های اروپایی و چینی می باشند. اگر بخواهیم از نظر کیفیتی به این شرکت ها نگاه کنیم کیفیت محصولات داخلی با نمونه های اروپایی خود قابل رقابت هستند، اما به دلیل نوسانات ارزی محصولات اروپایی قیمت بالایی دارند. دسته دوم پمپ های چینی هستند، که البته در میان این پمپ ها کالاهای مرغوبی نیز پیدا می شود. البته این سری دارای قیمت ارزان و کیفیت متوسطی هستند. در این میان شرکت های ایرانی دست به تولید پمپ هایی با کیفیت های بالا دست زده اند. یکی از این کارخانجات، شرکت پمپیران است که محصولات خود را تحت لیسانس KSB آلمان تولید می کند جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان گستره آبی نمایندگی رسمی پمپیران تماس حاصل فرمایید.

"قیمت

پمپ لجن کش دست دوم

در برخی از بخش ها پمپ لجن کش دست دوم نیز مورد استفاده قرار می گیرد. دلیل استفاده از پمپ لجن کش دست دوم، کاهش هزینه است. هنگامی که قصد استفاده از پمپ لجن کش دست دوم را دارید نکاتی را باید مورد توجه قرار دهید. از سالم بودن اجزای پمپ مطمئن شوید و این کار را با نشان دادن پمپ به افراد متخصص انجام دهید. توجه داشته باشید که در حالت کلی ممکن است کارکرد پمپ های دست دوم نسبت به پمپ های نو کمتر باشد. خوردگی پروانه ها از مشکلاتی است که به مرور زمان در همه انواع پمپ ها پدید می آید و پمپ لجن کش نیز از این قاعده مستثنا نیست. پروانه ها نقش مهمی در افزایش فشار سیال برای خارج شدن پمپ دارند؛ از این رو آسیب به پروانه موجب کاهش دبی پمپ می شود. هنگام خرید پمپ دست دوم از سلامت و عملکرد پروانه ها مطئن شوید. در انتها متذکر می شویم هنگام خرید پمپ دست دوم سلامت کالای خود را به طور کامل توسط نمایندگی های خدمات پس از فروش مورد بررسی قرار دهید.

سوالات متداول در مورد پمپ لجن کش

  1. پمپ لجن کش چدنی بهتر است یا استیل؟ بستگی به خورندگی محیط وکاربرد پمپ لجن کش دارد در محیط هایی که احتمال خورندگی بالاست، استفاده از پمپ استیل بهتر است.
  2. برای تخلیه فاضلاب از پمپ کف کش استفاده کنیم یا پمپ لجن کش؟ پمپ لجن کش، زیرا این پمپ ها قابلیت عبور ذرات معلق را نیز دارند و فاضلاب ها اکثرا حاوی ذراتی هستند که ممکن است به کف کش شما آسیب وارد کند.
  3. فرق بین پمپ کف کش و لجن کش در چیست؟ پمپ لجن کش برای مایعات خالص (بدون ذرات جامد) و پمپ لجن کش برای مایعات حاوی ناخاصی مورد استفاده قرار می گیرند.
  4. عمر پمپ های لجن کش چقدر است؟ بسته به شرایط نگه داری و کاربری این پمپ متوسط عمر پمپ لجن کش می تواند از یکسال شروع و در شرایط ایده آل عمر این پمپ به چندین سال نیز برسد.
  5. چه دهانه ی خروج ای را برای پمپ لجن کش نیاز دارم؟ برای مصارف مختلف این مقدار متفاوت خواهد با توجه به نیاز شما کارشناسان می توانند پمپ لجن کش مناسب شما را انتخاب نمایند.
  6. برای سنگ بری ها چه لجن کشی باید مورد استفاده قرار داد؟ پمپ های لجن کش با پروانه ضد خش برای سنگ بری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

7 دیدگاه برای “پمپ لجن کش

  1. محسن پیرمرادیان گفت:

    با سلام و احترام،
    چاه فاضلاب با عمق 8 متر و 2 متر بالای چاه تا به فاضلاب شهری و صل شود لطفا راهنمایی فرمایی:
    چه نوع پمپی مناسب است؟
    قطر لوله خروجی چقدر و از چه جنسی باشد؟
    آیا والو یکطرف لازم است و در چه قسمت از لوله باید قرار گیرد؟ بسیار سپاسگزار م

    1. سلام جناب آقای پیرمرادیان عزیز، لطفا برای دریافت مشاوره و راهنمایی های لازم پیرامون پمپ مد نظر خود، با شماره های موجود در وبسایت گستره آبی تماس حاصل فرمایید. با تشکر از همراهی شما
      :جهت دریافت اطلاعات تماس کلیک فرمایید
      اطلاعات تماس

  2. ابراهیم گفت:

    برای توالت با دبی ۲لیتر در دقیقه چه پمپ لجن کشی مناسب است و آیا می توان ورودی لجن کش را مستقیم به خروجی لجن کش وصل کرد؟با تشکر.

    1. ابراهیم گفت:

      ببخشید خروجی توالت

    2. گستره آبی گفت:

      سلام ابراهیم عزیز، خوشحالم که مطالب سایت نظر شما رو به خودش جلب کرده، در مورد سوالتون باید بگم که نوع کاربری شما مهم هست ولی بع صورت عموم این پمپ ها به یک منبع متصل میشن که در مدت زمان کوتاهی حجم زیادی رو تخلیه کنند. اگر مصرف خاصی مورد نظر شماست و باید شرایط خاصی در نظر گرفته بشه می تونید با مشاورین گستره آبی صحبت کنید.خوشحال میشیم در این زمینه کمکتون کنیم.
      تماس با ما

  3. کورش گفت:

    سلام ‌ بنده یک حلقه چاه آب کشاورزی جهت کشت سبزیجات و صیفی‌جات داشته و چاه به صورت دستی حفاری شده و دهانه چاه ۱/۵ متر است و ارتفاع چاه ۴۲ متر و بالی چاه هم ۱۰ متر تا برسد به استخر . در نظر داشتم پمپ شناور پمپیران خرید کنم ولی بررسی کردم بعضی همکاران دچار مشکل شده‌اند به خاطر گل آلود بدون آب . با توجه به اینکه هنگام پایین رفتن آب . آب چاه گل آلود می شود و موجب خرابی شناور می شود لذا قصد دارم پمپ لجن کش برند پمپیران خرید کنم . مهندس عزیز بنده پمپ لجن کش به مشخصات : ۱- از نظر برق کم مصرف حدود ۷/۵ کیلووات ۲- میزان کشش آب از چاه لوله ۲/۵ اینچ باشد ۳- طی یک ساعت کار پمپ حد اقل یک استخر به ابعاد ۱۰×۳ با ارتفاع ۱/۵ متر را پر آب کند ۴- ضمنا پمپ لجن کش باید مقاومت بالای داشته باشد و حد اقل در یک روز ۶ ساعت کار کند منظور ساعت ۶ صبح تا ۱۲ ظهر اگر روشن باشد نسوزد ۵- پمپ لجن کش پروانه بسته می خواهم چون چاه بنده نه لجن دارد و نه سنگ فقط هنگام پایین رفتن آب ۱۵ درصد آب چاه گل آلود می شود بخاطر وجود چشمه های جداره چاه که آب تازه بیرون می آید . با توجه به مراتب فوق خواهشمند است ارشاد بفرمایید چه پمپ لجن کشی به کار من می آید و مشخصات پمپ را اعلام بفرمایید .

    1. سلام کورش عزیز، ممنون میشیم برای پرسش خود با شماره های درج شده تماس بگیرید. نیاز هست اطلاعات دقیق تر از شما در تماس تلفنی با مشاورین دریافت و در زمینه خرید پمپ مد نظرتون راهنمایی می شوید.
      :جهت دریافت اطلاعات تماس کلیک فرمایید
      اطلاعات تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *