پمپ آب

نحوه انتخاب پمپ شناور چاه عمیق

نحوه انتخاب پمپ شناور چاه عمیق

چاه های آب دارای عمق های متفاوت بود و این میزان می تواند از 16 تا 250 متر متغییر باشد. به همین صورت حجم آب مورد نیاز نیز ممکن است از چند متر مکعب تا چند صد متر مکعب با توجه به نیاز مصرف کنندگان تغییر کند. در این مقاله به عواملی که بر روی انتخاب پمپ شناور چاه عمیق موثر خواهند بود را مورد بررسی قرار می دهیم.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران گستره آبی تماس بگیرید.

تعیین مشخصه های اصلی پمپ

نقاط طراحی شده برای پمپ شناور چاه عمیق در واقع ترکیبی از فشار مورد نیاز پمپ یا ارتفاعی که پمپ مجبور به پمپاژ مایع به آن ارتفاع است و میزان آبدهی (دبی) که پمپ فراهم می کند می شود. برای ادامه مقاله به صورت فرضی مقادیر هد و دبی به صورت زیر تعریف می شود:
ارتفاع 216 و آبدهی 15 متر مکعب بر ساعت.
اولین عامل در انتخاب پمپ شناور چاه عمیق فشار است که در صنعت به نام ارتفاع دینامیکی کل نیز شناخته می شود. ارتفاع دینامکی کل فاصله ی عمودی است که آب باید توسط پمپ پمپاژ شود و محاسبه این فشار عوامل متعددی را در بر می گیرد که خارج از بحث این مقاله می باشد، اما به طور کل باید گفت که توان خالص پمپ شناور با هد خالص آن ارتباط مستقیمی دارد و به نوعی بیانگر آن می باشد.
دومین عامل افت هد در لوله هاست و مربوط به اثری می شود که اصطکاک بر روی کاهش میزان جریان آب هنگام عبور از لوله ها می گذارد. اتلاف اصطکاک دارای روابط خاصی است که بر اساس سایز، طول و نوع لوله ها محاسبه می شود.
آخرین عامل میزان جریان پمپ یا دبی است که با توجه به کاربری شما مشخص می شود. هر چه کاربری شما محدودتر و کوچکتر باشد میزان آبدهی کمتری نیز مورد نیاز است مثلا پمپی که برای یک خانه مسکونی نصب می شود نسبت به پمپی که برای زمین های زراعی نصب می شود آبدهی متفاوتی دارد. یافتن این مورد بر روی عملکرد آینده پمپ آب شما تاثیر بسزایی خواهد داشت
برای ثبت این عوامل در رابطه با نقاط طراحی شده نیاز است پیمانکاری که پمپ شما را نصب می کند علاوه بر مشخصاتی که هنگام حفر چاه یادداشت شده است که شامل عمق آب نیز می شود میزان آبدهی که مد نظر دارید را نیز به خاطر داشته باشد بر روی جواز بهره برداری از چاه نیز میزان دبی مجاز شما قید می گردد.

جدول انتخاب پمپ شناور

در این مرحله شما باید تصمیم بگیرید که از کدام شرکت می خواهید پمپ شناور چاه عمیق خود را تهیه کنید، زیرا هر کارخانه نمودار مشخصه مختص به خود را دارد. شما می توانید جهت انتخاب بهتر پمپ خود، مقالات راهنمای خرید پمپ شناور و راهنمای خرید پمپ شناور چاه عمیق را مطالعه فرمایید، همچنین اگر شما پمپ شناور پمپیران را انتخاب کرده اید آموزش انتخاب این محصولات در راهنمای انتخاب پمپ شناور پمپیران به صورت کامل توضیح داده شده است. پس از بررسی اطلاعات چاه توسط پیمانکار و تعیین مشخصه های ضروری پمپ، نوبت به بررسی منحنی همپوشانی تهیه شده توسط سازنده پمپ می رسد. در زیر منحنی مشخصه پمپ شرکت Franklin Water نمایش داده شده است. با توجه به این نمودار متوجه می شویم افزایش فشار موجب کاهش جریان می شود. با توجه به این منحنی می توانید پمپ مناسب برای چاه خود را انتخاب نمایید. برای مثال:
در نظر بگیرید که یک چاه با عمق 125 متری دارید که سطح استاتیک آب در این چاه برابر با 60 متر و با آبدهی 5 متر مکعب بر ساعت سطح آب چاه به 90 متر می رسد. این پمپ برای خانه ای نصب شده که 16 متر از سطح چاه بالاتر است. این پمپ شناور نیاز به فشار 50 PSI دارد که این فشار برای ارتفاع حدود 35 متر مناسب خواهد بود. آبدهی 5 متر مکعب در هر ساعت نیز برای این خانه کافی می باشد. در این صورت ارتفاع دینامیک کل برای این خانه به دو صورت محاسبه می شوند. یکی در بهترین شرایط و با بالاترین سطح آب داخل چاه و دیگری در بدترین شرایط و با پایین ترین سطح آب:
1. بهترین شرایط=
60+16+35+11=112@~ 5متر مکعب
2. بدترین شرایط=
125+16+35+11=187@ ~ 5متر مکعب

نحوه انتخاب پمپ شناور چاه عمیق

نحوه انتخاب پمپ شناور چاه عمیق

با توجه به نمودار بالا می بینید که پمپ های بسیاری هستند که با نقطه های سبز و قرمز بین بازه 400 تا 600 فوتی (112 متر تا 187 متر) مشخص شده است اما پمپ هایی که در بخش آبی رنگ قرار گرفته اند مناسب هستند. این بازه به عنوان ماکزیمم بهره وری پمپ آب شناخته می شود که توسط خود شرکت ها مشخص می شود. به یاد داشته باشید همواره موتور قوی تر و بزرگتر برای کاربری شما بهتر نیست و انتخاب پمپ در بازه حداکثر بهره وری می تواند در هزینه و عملکرد شما تاثیر بسزایی داشته باشد. با توجه به شرایط انتخابی شما الکتروموتور شما می تواند سه فاز یا تک فاز باشد. تفاوت این دو محصول را می توانید در مقالات پمپ شناور تک فاز و پمپ شناور سه فاز مطالعه فرمایید.
عوامل دیگری علاوه بر عوامل ذکر شده در انتخاب پمپ دخیل هستند. این عوامل عبارتند از : قطر چاه و قطر لوله رانش، میزان اسیدیته مایع، ویسکوزیته و درجه حرارت سیال، توان الکتریکی پمپ نیز از مواردی است که بر انتخاب پمپ تاثیر می گذارد.

پرسش های متداول در مورد نحوه انتخاب پمپ شناور چاه عمیق

  1. پمپ شناور چاه عمیق چگونه کار می کند؟ این پمپ با استفاده از نیروی الکتریکی انرژی جنبشی به وجود می آورد و سپس آن را به افزیش فشار تبدیل می کند. با افزایش فشار آب به سطح مورد نظر پمپاژ می شود.
  2. چگونه پمپ شناور مناسب انتخاب کنیم؟ دو مشخصه ای که در انتخاب پمپ های شناور حیاتی هستند هد و دبی پمپ است که با توجه به این دو فاکتور می شود پمپ مناسب خود را انتخاب کرد
  3. پمپ شناور چاه عمیق چگونه درون چاه قرار می گیرد؟ این پمپ ها به صورت عمودی درون چاه قرار می گیرد اما باید حداقل عمق غوطه وری برای پمپ که در مشخصات آن ذکر شده است در نظر گرفته شود.
  4. آیا پمپ های چاه عمیق به صورت افقی هم قابل استفاده هستند؟ پمپ شناور چاه عمیق برای پمپاژ آب به صورت عمودی طراحی شدند. اما با در نظر گرفتن شرایط خاصی برخی از پمپ ها قابلیت نصب افقی را نیز دارند.
  5. برای انتخاب پمپ باید هد و دبی توجه کرد یا توان موتور؟ هر سه ی این مشخصات بسیار مهم و قابل توجه هستند اما انتخاب پمپ شناور چاه عمیق نیازمند بررسی مجموعه ای از عوامل است که باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرند.
  6. پمپ های چاه عمیق در چه قسمت هایی کاربرد دارد؟ این پمپ ها زیر مجموعه ای پمپ های شناور هستند که در بسیاری از بخش های مسکونی، صنعت، معدن، کشاورزی و تامین آب آشامیدنی کاربرد دارد
  7. طول عمر پمپ های چاه عمیق چقدر است؟ این پمپ ها در شرایط ایده آل می توانند تا ده سال عمر می کنند.
  8. چه مشکلاتی برای پمپ های چاه عمیق به وجود می آید؟ پمپ های شناور ممکن دچار افت فشار، کاهش آبدهی، افزایش درجه حرارت موتور، سوختن موتور و مشکلاتی از این بابت شوند.
  9. آیا کاهش سطح آب در کار کرد پمپ اختلال ایجاد می کند؟ کاهش سطح آب پدیده ی بسیار مهمی است و قطعا بر روی عملکرد پمپ نیز تاثیر دارد از این رو بهتر است در این مورد با کارشناسان خبره در این امر مشورت کنید.
  10. آیا پمپیران پمپ شناور چاه عمیق تولید می کند؟ بله یکی از محصولات پر فروش پمپیران، پمپ شناور درون چاهی می باشد.
  11. پمپ شناور چاه عمیق سه فاز بهتر است یا تک فاز؟ بستگی به توان مورد نظر شما دارد، در توان های بالاتر از 3 کیلوت وات پمپ های شناور سه فاز عملکرد بهتری دارند.

48 دیدگاه برای “نحوه انتخاب پمپ شناور چاه عمیق

  1. علیرضاابراهیمی گفت:

    باعرض سلام و خسته نباشید.

    لطفا بفرمائید برای چاه باغ با عمق ۳۰ متر چه پمپی استفاده کنم و حدودا چه مبلغی باید پرداخت کنم.
    متشکرم

    1. kia ahamdi گفت:

      سلام جناب آقای علیرضا ابراهیمی، وقت شما بخیر.
      تعداد محصولاتی که در زمنیه پمپ چاه به کار برده می شوند زیاد هستند و تنها عمق چاه نمی تواند نوع محصول را مشخص کند، از این رو نیازمند اطلاعات بیشتری در باره حوزه کاربری شما هستیم تا بتوانیم شما را در انتخاب پمپ مناسبتان راهنمایی کنیم. پیشنهاد می کنیم با کارشناسان گستره آبی تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان انتخاب پمپ بهره ببرید.
      :جهت دریافت اطلاعات تماس کلیک فرمایید
      اطلاعات تماس

  2. علیرضاابراهیمی گفت:

    سلام .
    مجددامزاحم میشوم باغی دارم ۱۰۰۰متر که دارای درختان میوه میباشد .
    دراین باغ برای آبیاری قطره ای چاهی زدم به ارتفاع ۱۸ متر کنار چاه منبع آبی گذاشتم به ارتفاع شش متر .پمپی میخواهم که از ته چاه آب را به منبعی که روی چاه گذاشتم به ارتفاع شش متر بریزد . تا از منبع آب را به پای درختان برسانم … حال به چه پمپی نیاز دارم. ..

    خواسته من نه در حد خونگی است . و نه درحد گشاورزی برای همین احتیاج به راهنمایی شما دارم.. با تشکر فراوان

    1. kia ahamdi گفت:

      سلام مجدد آقای ابراهیمی عزیز، خواهشمندیم با شماره های گفته شده تماس بگیرید تا بتوانیم راحتتر شما را راهنمایی نماییم. با تشکر

  3. محمود گفت:

    با سلام.
    بنده قصد دارم آب را از یک استخر ۱۰×۱۰×۲ متری با ۵۰۰ متر لوله ۴ اینچ پلی اتیلن به استخری با اختلاف ارتفاع ۴۰ متر انتقال بدم‌(زمان انتقال ۳ال۴ ساعت)
    چه پمپ یا شناوری از محصولات شما را انتخاب کنم؟

    1. سلام جناب آقای کمالی عزیز، وقت شما بخیر.
      عوامل مختلفی می تواند روی انتخاب پمپ مورد نظر شما موثر باشد و از این رو نیازمند دریافت اطلاعات بیشتر از شما هستیم. لطفا با کارشناسان گستره آبی تماس حاصل فرمایید تا شما را در این زمینه راهنمایی نماییند.
      با تشکر
      :جهت دریافت اطلاعات تماس کلیک فرمایید
      اطلاعات تماس

  4. پوریا حاجی گفت:

    سلام اگر پمپ ما مدام روشن باشه و شیر باز نباشه شناور ما ممکنه بسوزه یعنی مثلا برای مصارف خانگی از چاه باید منبع نصب کنیم یا نیازی نیست میتونه ۲۴ ساعته روشن باشه ؟

    1. سلام جناب حاجی بابایی عزیز، شما می توانید برای پاسخ به پرسش خود با مشاورین گستره آبی تماس حاصل فرمایید. مشاورین ما شما را راهنمایی خواهند کرد و در صورت تمایل نکاتی که می تواند به کارکرد بهتر پمپ شما کمک کند را در اختیارتان قرار می دهند. برای تماس با مشاورین ما اطلاعات تماس در زیر آمده است.
      :جهت دریافت اطلاعات تماس کلیک فرمایید
      اطلاعات تماس

  5. رحیم جباریه گفت:

    یسلام چاه ۴۰ متری لوله ۸اینچ دارم برای ابیاری پنج هزار متر زمین لطفا گزینه شناور مناسب رو بفرمایید برق هم تکفاز هست

    1. سلام جناب آقای جباریه عزیز، شما می توانید برای پاسخ به پرسش خود با مشاورین گستره آبی تماس حاصل فرمایید. مشاورین ما شما را راهنمایی خواهند کرد و در صورت تمایل نکاتی که می تواند به کارکرد بهتر پمپ شما کمک کند را در اختیارتان قرار می دهند. برای تماس با مشاورین ما اطلاعات تماس در زیر آمده است.
      :جهت دریافت اطلاعات تماس کلیک فرمایید
      اطلاعات تماس

      1. کرامت رهبر گفت:

        باعرض سلام خسته نباشی عمق چاه دویست متر چه پمپی لازمه و حدود پنج کیلو متر لوله سر پمپ وصله تا سر زمین لطفاً راهنمای بفرماید چه پمپی لازمه و چقدر پول لازمه برا پرداخت

        1. سلام جناب آقای رهبر عزیز، لطفا برای دریافت مشاوره و راهنمایی های لازم و پاسخ پرسشهای خود با شماره های موجود در وبسایت گستره آبی تماس حاصل فرمایید. با تشکر از همراهی شما
          :جهت دریافت اطلاعات تماس کلیک فرمایید
          اطلاعات تماس

  6. علی گفت:

    سلام خسته نباشید،بهتر اینه که سوالهای مردم همین جا پاسخ داده بشه نکه پاس بدین به کارشناسان،،،،خوب بجای شما اول یه کارشناس بزارید اینجا جواب بده تا همه از پاسخهای شما استفاده کنند باتشکر

    1. درود بر شما، متاسفانه پاسخ دهی به سوالات تنها در چند جمله دشوار است، باید شرایط محیط نصب، نوع پمپی که برای کاربرد شما مناسب است بررسی شود و به همین خاطر از شما عزیزان خواسته می شود که با تماس با مشاورین به راحتی از مشاوره رایگان بهره مند شوید، با تشکر
      اطلاعات تماس

  7. موسی رمضانب گفت:

    سلام عملکرد الکتروپمپ شناور در مقابل فلکه بسته چگونه است؟

    1. سلام جناب آقای موسی رمضانی عزیز، شما می توانید برای پاسخ به پرسش خود با مشاورین گستره آبی تماس حاصل فرمایید. مشاورین ما شما را راهنمایی خواهند کرد و در صورت تمایل نکاتی که می تواند به کارکرد بهتر پمپ شما کمک کند را در اختیارتان قرار می دهند. برای تماس با مشاورین ما اطلاعات تماس در زیر آمده است.
      :جهت دریافت اطلاعات تماس کلیک فرمایید
      اطلاعات تماس

  8. فرید گفت:

    با سلام
    حداقل فاصله کف شناور از کف چاه چقد باید باشه؟ ممنون

    1. سلام جناب آقای فرید عزیز، برای پاسخ به پرسش خود و راهنمایی های مربوط به پمپ شناور مد نظر خود می توانید با مشاورین گستره آبی تماس حاصل فرمایید. برای تماس با مشاورین ما اطلاعات تماس در زیر آمده است.
      :جهت دریافت اطلاعات تماس کلیک فرمایید
      اطلاعات تماس

    2. کرامت رهبر گفت:

      باعرض سلام خسته نباشی عمق چاه دویست متر چه پمپی لازمه و حدود پنج کیلو متر لوله سر پمپ وصله تا سر زمین لطفاً راهنمای بفرماید چه پمپی لازمه و چقدر پول لازمه برا پرداخت در ضمن آب باید شش اینچ بکشد

      1. سلام جناب آقای رهبر عزیز، خواهشمندیم برای انتخاب پمپ مناسب خود با مشاورین گستره آبی و شماره های موجود در وبسایت ما تماس حاصل فرمایید. با تشکر از همراهی شما
        :جهت دریافت اطلاعات تماس کلیک فرمایید
        اطلاعات تماس

  9. پاکباز گفت:

    سلام فشار سنج شناور چهار اینچ ۲۲کیلووات ۲۹۳ باید روی چند باشه؟

    1. سلام جناب آقای پاکباز عزیز، لطفا برای دریافت مشاوره و راهنمایی های لازم پیرامون پمپ مد نظر خود، با شماره های موجود در وبسایت گستره آبی تماس حاصل فرمایید. با تشکر از همراهی شما
      :جهت دریافت اطلاعات تماس کلیک فرمایید
      اطلاعات تماس

  10. رمضانلی گفت:

    با عرض سلام ،عمق چاه ۸۰مترهست مقدار آب داخل چاه ۱۵مترهست لطفا جهت خرید الکتروپمپ راهنمایی بفرمایید درضمن برق سه فاز ۵۰kvA

    1. سلام جناب آقای رمضانلی عزیز، لطفا برای دریافت مشاوره و راهنمایی های لازم، با شماره های موجود در وبسایت گستره آبی تماس حاصل فرمایید. با تشکر از همراهی شما
      :جهت دریافت اطلاعات تماس کلیک فرمایید
      اطلاعات تماس

  11. سیف پور گفت:

    سلام، عمق چاه 210 متر و شناور در عمق 190 قرار دارد، بعد از چند لحظه دبی آب به شدت کاهش پیدا می کند، بعبارتی در شروع 6 اینج آب خارج می شود ولی بعد از مدتی خروجی آب 3 اینچ می شود، شناور هم تازه نصب شده، قبلا سیستم فرق می‌کرد، آب خوب بود ولی از وقتی که شناور نصب شد این مشکل بوجود آمد، راهنمایی بفرمایید

    1. گستره آبی گفت:

      سلام و احترام جناب سیف پور عزیز
      نکته ای که باید در نظر گرفته بشه میزان آب چاه در زمان بهره برداری هست. بعد ازاستارت شناور سطح داینامیک آب پایین میره؟
      برای اطلاعات بیشتر می تونید با مشاورین گستره آبی صجبت کنید
      تماس با ما

  12. عباس سعادت گفت:

    نحوه تماس به چه صورت می باشد؟

    1. سلام آقای سعادت عزیز، برای کسب اطلاع درباره پمپ مد نظر خود و دریافت مشاوره رایگان با شماره های موجود در وبسایت در گستره آبی تماس حاصل فرمایید. با تشکر
      :جهت دریافت اطلاعات تماس کلیک فرمایید
      اطلاعات تماس

  13. محمدی گفت:

    ممنونم از سایت مفید شما

  14. مرتضی گفت:

    سلام
    من دارای یک حلقه چاه آب به عمق ۸۰مترهستم ونیازبه پمپ تکفازیاسه فازسبک بک اینچ دارم لطفاراهنمائی بفرمائید

    1. سلام مرتضی عزیز، لطفا با شماره های درج شده در زیر تماس بگیرید، مشاورین ما برای ارائه راهنمایی های لازم در خدمتتون هستند.
      :جهت دریافت اطلاعات تماس کلیک فرمایید
      اطلاعات تماس

  15. احسان گفت:

    جناب من که آلان چاه ۲۰متری دارم با ۱۲۰۰لوله شناور ۱۶۰ ۲ اینچ داشتم قبلان آبدهی خوبی هم داشت الان مثلاًن بخوام با همین پمپ سر ۴۰۰ متر باغی دارم اونجام استفاده کنم باید شیر دستی واسه فشار بزارم اول چاه چون ۸۰۰ متر لوله حذف شده نزدیک تر شده فرض کن چون پمپ رو واسه من ارتفاع چاه و مقدار لوله دادن شناور ۱۶۰ الان سر ۴۰۰ متر لوله سه راهی میخوام بزنم استفاده کنم

    1. سلام روزتون بخیر، برای نظر دادن روی این مساله نیاز به اطلاعات بیشتری است و به همین خاطر توصیه می کنیم با تماس با مشاورین ما پرسش خودتون رو مطرح کنید تا به طور دقیق راهنماییتون کنند. از همراهیتون سپاسگزاریم
      :جهت دریافت اطلاعات تماس کلیک فرمایید
      اطلاعات تماس

  16. شهاب گفت:

    سلام عمق چاه ۲۰۰ متر است مجهز به سیستم قطره ای است .،طول خط لوله تا زمین کشاورزی ۵۰۰۰ متر است..ترانس برق ۵۰ است…چه نوع شناوری را باچه مشخصات فنی باید جهت کشاورزی استفاده نمایم لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. با سلام شهاب عزیز، برای پاسخ دهی به شما نیاز به اطلاعات بیشتری داریم، شما می توانید برای پاسخ به پرسشهای خود و دریافت مشاوره رایگان با شماره های زیر تماس بگیرید. تشکر از همراهی شما
      :جهت دریافت اطلاعات تماس کلیک فرمایید
      اطلاعات تماس

  17. محمدی گفت:

    سلام
    عمق چاه ۱۵ متر
    اختلاف ارتفاع تا مخزن ۱۲ متر
    طول هد ۴۰۰ متر ( طول مسیر از چاه تا مخزن)
    لوله ۶۳ (۲اینچ)
    برق موجود تکفاز ۲۵ امپر
    لطفا بفرمایید چه نوع و مدل شناوری انتخاب کنیم
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    1. جناب محمدی عزیز سلام، برای انتخاب شناور مناسب برای چاه شما، ابتدا باید نیازهای خاص شما را در نظر بگیریم. اما با توجه به اطلاعاتی که ارائه دادید، می توانیم به شما توصیه های عمومی ارائه دهیم:
      نوع چاه: اگر چاه شما به عنوان یک چاه آب کشاورزی یا چاه آب خانگی مورد استفاده قرار می گیرد، ممکن است یک شناور معمولی باشد.
      قطر لوله: طبق اطلاعات شما، لوله شما ۶۳ میلیمتر (۲ اینچ) است. باید اطمینان حاصل شود که شناور انتخابی با این قطر لوله سازگار است.
      برق موجود: برخی از شناورها نیاز به برق دارند. با توجه به برق موجود تکفاز ۲۵ آمپر، مطمئن شوید که مصرف برق شناور انتخابی در محدوده ظرفیت برق موجود باشد.
      ارتفاع ارتفاعات: با توجه به اختلاف ارتفاع تا مخزن (۱۲ متر) و اطلاعات دیگر، نیاز به شناوری با توانایی پمپاژ در ارتفاعات بالا دارید.
      محیط محل نصب: در نظر بگیرید که آیا محیط نصب شناور مورد نظر شما دارای مشکلات خاصی است (مثلاً وجود ذرات بزرگ، نویز و ارتعاشات زیاد و غیره).
      با توجه به این فاکتورها، ممکن است نیاز باشد که از شناورهایی با ویژگی های خاص مانند مقاومت در برابر ذرات، قابلیت پمپاژ در ارتفاعات بالا و غیره استفاده کنید.

  18. امید احمدی گفت:

    سلام، پروانه بهره برداری چاه کشاورزی برای 7هکتار به ظرفیت حداکثر 5.2 لیتر بر ثانیه معادل45490متر مکعب در سال با مشخصات عمق چاه33متر وقطر لوله جدا12 اینچ و همچنین قطر لوله آبده 3 اینچ که نوشته نیرومحرکه دیزلی حداکثر6.66اسب بخار معادل کیلووات (که آبدهی چاه 5 اینچ به بالاست) آیا امکان پذیر هست؟ لطفا در مورد نوع پمپ و نیرو مورد نیاز چاه و سایر عوامل دیگه راهنمایی بفرمایید/باتشکر فراوان، نیازفوری داریم09309481357احمدی

    1. سلام جناب احمدی عزیز،
      برای تخصیص یک پمپ مناسب به چاه کشاورزی شما، اطلاعات بسیاری لازم است و باید یک متخصص مهندسی آب و پمپاژ این موارد را بررسی کند. ظرفیت چاه باید محاسبه شود. این اطلاعات به تنهایی کافی نیستند و بر اساس آزمایشات عملی باید تعیین شود. با توجه به ظرفیت چاه و نیرو مورد نیاز، پمپی با ظرفیت مناسب و شدت جریان مناسب می بایست انتخاب شود. شما می توانید با مشاورین ما جهت انتخاب پمپ مناسب خود تماس حاصل فرمایید.
      :جهت دریافت اطلاعات تماس کلیک فرمایید
      اطلاعات تماس

  19. فردین گفت:

    سلام .من یک شناور ۲ اینچی تک فاز دارم که در چاه ۳۰ متری نصب کردم .
    می‌خواستم لوله به طول ۸۵ متر در طول باغ به شناور وصل کنم ایا این شناور جواب می ده و می تونه آب رو تا این فاصله پمپ بکنه ؟

    1. سلام فردین عزیز، برای ارزیابی قابلیت پمپاژ شناور در این مسافت طولانی لوله (۸۵ متر)، تاثیرات مختلفی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. این عوامل شامل مقاومت انبساطی لوله، ارتفاع عمودی تا محل نصب شناور، ویژگی‌های پمپ و فرآیند پمپاژ به طول می‌شود.
      مقاومت انبساطی لوله: لوله‌های بلند ممکن است مقاومت انبساطی زیادی داشته باشند که باعث افت فشار آب در طول مسیر می‌شود. این مقاومت باید با استفاده از منحنی مشخصات لوله و جداول مربوط به مواد ساخت لوله در نظر گرفته شود.
      ارتفاع عمودی: ارتفاع عمودی از سطح آب در چاه تا محل نصب شناور می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد. هر ارتفاع عمودی بالاتر باعث افت فشار بیشتری می‌شود.
      ویژگی‌های پمپ: ویژگی‌های پمپ از جمله ظرفیت پمپاژ (لیتر بر ثانیه یا متر مکعب بر ساعت)، افت فشار، و توان مورد نیاز برای پمپاژ آب باید در نظر گرفته شود.
      فرآیند پمپاژ: فرآیند پمپاژ شامل خروجی پمپ و مقدار آب مصرفی در انتهای لوله است.

      با توجه به اطلاعات فراهم شده، نیاز به اطلاعات بیشتری داریم تا بتوانیم به صورت دقیق‌تر ارزیابی کنیم. اطمینان حاصل کنید که شناور و پمپ دارای ویژگی‌های مطابق با نیازهای شما هستند. همچنین، ممکن است نیاز به انجام محاسبات دقیق‌تر با استفاده از فرمول‌های هیدرولیک و نرم افزارهای مهندسی داشته باشید. در نهایت، می توانید با تماس با شماره های موجود در وبسایت گستره آبی از خدمات مهندسین گستره آبی بهره مند گردید.
      اطلاعات تماس

  20. ساسان خوشرنگ گفت:

    با سلام در یک زمین کشاورزی مخزن اب 25 مترمکعبی در بالاترین تراز پیش بینی شده است. اب رودخانه از فاصله یک و نیم کیلومتری و با اختلاف ارتفاع 240 متر انتقال می یابد. لطفا پیشنهاد مشخص خودتان با نوع پمپ و هزینه ان از طریق ایمیل اعلام بفرمایید

    1. سلام ساسان عزیز، متاسفانه قابلیت ارسال ایمیل وجود ندارد و نیز اطلاعات دقیق در مورد هزینه و نوع پمپ را می توانید از مشاورین گستره آبی تماس حاصل فرمایید. اما به طور کلی می توانید راهنمایی های زیر را انجام دهید.
      انتخاب نوع پمپ: برای انتقال آب از رودخانه به مخزن، معمولاً از پمپ‌های زیر آبی (Submersible Pump) یا پمپ‌های فشار قوی (High-Pressure Pump) با کارایی بالا استفاده می‌شود. انتخاب نوع پمپ به ویژگی‌های فنی مانند توان، توان مصرفی، و افت فشار بستگی دارد.
      محاسبه توان پمپ
      هزینه نصب و بهره‌برداری: هزینه نصب و بهره‌برداری شامل هزینه‌های مربوط به نصب تجهیزات، لوله‌کشی، نگهداری و سرویس پمپ و غیره می‌شود. این هزینه‌ها متناسب با شرایط محلی و نوع تجهیزات قابل تنظیم هستند.
      برای اطلاعات دقیقتر و انتخاب بهترین گزینه بر اساس شرایط و نیازهای خاص شما، بهتر است با مهندسان گستره آبی مشورت کنید.
      اطلاعات تماس

  21. کیلنوش گفت:

    درود خسته نباشید یه چاه عمیق دارم با عمق ۲۳۰ متر که الان هم ۲۱۵ متر لوله گذاشتیم ولی آب نسبت به دوهفته پیش که ۱۹۵ متر بود تغییر نکرده ولی چاه آبی هم در همسایگی تلمبه دارم و در فاصله امن با تلمبه من قرار داره کمتر از ۱۵۰ متر است. ۱۵۰ متر بیشتر عمق نداره و لوله ای که گذاشته شده ۱۳۰ بیشتر نیست. ۱۲ تا رایزر ابپاش بارانی اب داره ولی تلمبه من ۴ تا ابپاش دارد. برق تلمبه ۲۸ آمپر با کابل ۱۶ تامین می شود و شناور ۵۰ است. سال ۹۴ که دستگاه ژیوفیزیک آوردم گفت توی عمق ۲۰۰ متر به بالا ۳.۵ متر مکعب بر ساعت آب داره. پمپاژ که کردم همین رو گفت توی زمستان یا تابستان آب تلمبه تفاوتی ندارد. منطقه ما نوراباد ممسنی هست ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام جناب غلامی عزیز، بر اساس اطلاعاتی که ارائه داده اید، به نظر می رسد که چاه شما به تنهایی قابلیت تأمین آب مطلوب را ندارد و در این شرایط، بهبود وضعیت ممکن است به اقداماتی نیاز داشته باشد. در ادامه چند پیشنهاد برای بهبود عملکرد چاه شما ذکر شده است:
      استفاده از تجهیزات پمپاژ مناسب: اطمینان حاصل کنید که از پمپ مناسب با توجه به عمق چاه و ویژگی های آب استفاده می کنید. انتخاب یک پمپ با کارایی بالا و توان مناسب می تواند به بهبود عملکرد کمک کند.
      بررسی لوله و تجهیزات: لوله ها، شناورها، و تجهیزات دیگر را دقیق بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ نشتی یا مشکل فنی دیگری وجود ندارد.
      تعمیر یا تعویض تجهیزات دیرهنگام: تجهیزاتی که بیش از ۱۰ سال سابقه استفاده دارند (مانند تلمبه و شناور)، ممکن است بهبود پذیری کمتری داشته باشند. در نظر داشته باشید که در صورت نیاز، تعمیر یا تعویض این تجهیزات اهمیت دارد.
      استفاده از تکنولوژی های هوشمند: استفاده از سیستم های آبیاری هوشمند و مدیریت آب می تواند به بهبود توزیع و مصرف آب کمک کند.
      مشاوره با متخصصان: مشاوره با مهندسان مختصص در زمینه آب و فاضلاب و چاهکنی می تواند به شما راهنمایی دقیق تری برای حل مشکلات فعلی و افزایش کارایی چاه بدهد.
      توصیه می شود که برای انجام تست های دقیق تر و بررسی تخصصی، با مهندسان مشاور مختصص تماس بگیرید و نتایج ژیوفیزیک را به آن ها ارائه دهید تا بهترین راهکارها را برای شرایط خاص شما ارائه کنند.

  22. نجیب الله وطندوست گفت:

    سلام من در فاصله ۳۵۰متر و زاویه ۴۵درجه قرار دارم از چگونه پمپ برای بالا کردن یک اینج آب استفاده کنم

    1. سلام جناب وطن دوست عزیز،
      برای بالا بردن آب به ارتفاع 350 متر با زاویه 45 درجه، می‌توانید از یک پمپ فشار قوی استفاده کنید. در انتخاب پمپ، باید به چندین فاکتور توجه کنید:
      افت فشار: افت فشار به ارتفاع اضافی که آب باید بالا برود اطلاع می‌دهد. بر اساس ارتفاع 350 متر و زاویه 45 درجه، افت فشار بیشتر خواهد بود.
      میزان جریان آب: تخمین بزنید که چه مقدار آب در واحد زمان باید بالا برود. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا پمپی با توان کافی انتخاب کنید.
      نوع پمپ: بسته به شرایط، ممکن است نیاز به یک پمپ فشار قوی چند سطحی باشد. این نوع پمپ‌ها به طور خاص برای کار در ارتفاعات بالا مناسب هستند.
      نوع انرژی: مشخص کنید که آیا از برق شهری یا انرژی خورشیدی استفاده می‌کنید. انتخاب پمپی که با نوع انرژی موجود سازگار است، مهم است.
      مشاوره متخصصان: مشاوره با متخصصان آب و پمپ با توجه به شرایط خاص شما می‌تواند به انتخاب بهترین پمپ کمک کند.

      توجه داشته باشید که پمپ انتخابی باید با افت فشار و نیازهای آبی شما هماهنگ باشد. بهتر است قبل از خرید و نصب پمپ، با متخصصان مشاوره کنید تا بهترین راهکار را برای نیازهای شما انتخاب کنید.
      :جهت دریافت اطلاعات تماس کلیک فرمایید
      اطلاعات تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *