پمپ آب

پمپ شناور استیل

پمپ شناور استیل

هر چند وقت یکبار مجبور می شوید پمپ شناور خود را که به دلیل زنگ زدگی و خوردگی خراب شده است، با پمپ جدیدی عوض کنید؟ این کار چقدر از شما هزینه و زمان می گیرد؟ در واقع وجود مواد خورنده در آب به مقدار زیاد می تواند این مشکل را وخیم تر نماید و حتی دفعات بروز آن را بیشتر. معمولا زمانی که از پمپ شناور جهت پمپاژ در پالایشگاه ها، صنایع غذایی و نوشیدنی، عملیات آبکاری فلزات، فرآوری کاغذ و غیره استفاده می شود و برخی از ترکیبات همانند نمک، سدیم، هیدروکسید اسید، فسفریک اسید و نیتریک اسید، سدیم هیپوکلریت، پراستیک اسید، کلر و صدها ترکیب دیگر، به صورت محلول در آب یافت می شوند و اگر پمپ شناور در معرض این ترکیبات قرار دارد، احتمال بروز و دفعات بروز خوردگی نیز افزایش می یابد. برای مقابله با خوردگی و زنگ آهن استفاده از فولاد ضد زنگ مرسوم است که آلیاژ آهن با حداقل 11 درصد کروم می باشد که نه تنها در مقابل خوردگی مقاوم است بلکه نسبت به دما و حرارت نیز مقاوم می باشد.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران گستره آبی تماس بگیرید.

استنلس استیل همچنین دارای انواعی مختلفی است که از ترکیباتی همچون کربن، نیتروژن، آلومینیوم، سیلیکون، سولفور، تیتانیوم، نیکل، مس، سلنیوم، نیوبیم و مولیبدن به وجود می آید. راهی که برای رفع این مشکل پیشنهاد می شود استفاده از پمپ شناور استیل است. این آلیاژ از ترکیب آهن با حداقل 11 درصد کروم و 1.2 درصد کربن ساخته می شود و علت کاربرد زیاد و محبوبیت آن افزایش مقاومت بالای این محصول نسبت به بروز فرسایش و خوردگی است. البته این امکان وجود دارد که با افزایش مقدار کروم موجود در این آلیاژ، مقاومت در برابر زنگ زدگی را افزایش داد. اضافه کردن مولیبدن همچنین می تواند این استیل را در برابر خوردگی اسید و حفره زایی کلراید مقاوم سازد. از این رو استفاده از آن در صنایع پمپ سازی به خصوص تولید پمپ های شناور از آنجایی که به طور کامل در آب قرار می گیرند، کاربرد فرآوانی دارد.

انواع پمپ شناور استیل

پمپهای شناور استیل منحصر به مدل خاصی نیستند، در واقع همه محصولات و مدلهای پمپ شناور اعم از پمپ شناور چاه عمیق و نیمه عمیق، پمپ کف کش، پمپ لجن کش، پمپ شناور تک فاز و سه فاز و … را می توان از جنس استیل تهیه کرد. به عبارتی زمانی که احتمال خوردگی و زنگ زدن افزایش می یابد، استفاده از استیل یکی از گزینه های ممکن در پمپ های شناور است. شرکت های مختلفی در تولید این نوع از پمپها نقش دارند که شامل پمپ شناور چینی استریم، پمپ شناور استیل پنتاکس محصول ایتالیا و البته پمپ شناور پمپیران ، که در این مقاله به صورت مختصر برایتان شرح خواهیم داد.

پمپ شناور استیل استریم

شرکت استریم تولید کننده محصولات متنوعی همچون پمپ خانگی، پمپ های طبقاتی، پمپ شناور و پمپ های استخری است که در بخش پمپ شناور چاه عمیق این شرکت مدلهای مختلفی از جمله پمپ شناور استریم مدل SQ، پمپ شناور استریم مدل SP، پمپ شناور استریم مدل SG، پمپ شناور استریم مدل CS را به بازار عرضه می نماید. مشخصه مهم این پمپ های شناور جنس بدنه انهاست، در واقع همین موضوع به این پمپ ها کاربرد خاص تری داده است و میتوان از آنها برای آب های تصفیه نشده، آبیاری و مصارف صنعتی استفاده کرد و همانطور که گفته شد در صنایعی که ممکن است پمپ بیشتر در معرض فرسایش و خوردگی قرار گیرد این پمپ ها نیز کاربرد بیشتری دارد. مقاومت استیل در برابر خوردگی بالاست و به همین دلیل شرکت استریم گونه ای از پمپ های شناور خود را از جنس استیل تولید کرده است. قیمت این محصول نیز بستگی به فاکتورهای مهمی دارد که یکی از مهمترین این فاکتورها نقطه آبدهی و ارتفاع پمپ است که برای مصارف گوناگون متفاوت است. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله جامع پمپ شناور چینی را مطالعه فرمایید.

پمپ شناور استیل

پمپ شناور استیل

پمپ شناور استیل پنتاکس

شرکت پنتاکس سالهاست که در تولید و عرضه الکتروپمپ ها در بازار نقش اساسی دارند و پمپ های تولید شده در این شرکت برای استفاده در فاضلاب ها، تصفیه خانه ها و صنعت نفت پرکاربرد است، اما آنچه استفاده از این محصول را در جامعه امروز با مشکل همراه کرده است، نوسانات ارزی و مسائلی از این دست منجر به افزایش قیمت پمپ شناور پنتاکس ایتالیا نسبت به نمونه های داخلی و چینی شده و امکان استفاده از این محصولات را برای مصرف کنندگان دشوار کرده است.

پمپ شناور پمپیران

شرکت پمپیران علاوه بر تولید محصولات با کیفیت توانسته با قیمت گذاری مناسب و به صرفه در بازار امروز به راحتی جایگزین محصولات برندهای خارجی شود و نیاز مصرف کنندگان را در مناطق مختلف برای کاربردهایی که برایتان گفتیم، برطرف نماید. این شرکت تمامی قطعات فلزی پمپ شناور تک فاز خود را از جنس استیل ضد زنگ تولید نموده و یکی از ویژگیهای مورد توجه در پمپ شناور تکفاز پمپیران، قابلیت سیم پیچی مجدد آن می باشد. طراحی و کوپله الکتروموتور شناور و پمپ شناور تحت استاندارد NEMA صورت گرفته و الکتروموتور آن تحت استاندارد IEC34 می باشد. پمپ های شناور تک فاز در این شرکت شامل؛ پمپ شناور تک فاز یک اینچ و پمپ شناور تک فاز دو اینچ، می شود و شما می توانید جهت آگاهی از قیمت و انتخاب محصول مناسب خود با گستره آبی نمایندگی پمپیران با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول پیرامون پمپ شناور استیل

  1. پمپ شناور استیل از چه ترکیباتی ساخته می شود؟ پمپ شناور استیل از آلیاژی از ترکیب آهن با حداقل 11 درصد کروم و 1.2 درصد کربن ساخته می شود و علت کاربرد زیاد و محبوبیت آن افزایش مقاومت بالای این محصول نسبت به بروز فرسایش و خوردگی است.
  2. انواع پمپ شناور استیل چیست؟ پمپهای شناور استیل منحصر به مدل خاصی نیستند، در واقع همه محصولات و مدلهای پمپ شناور اعم از پمپ شناور چاه عمیق و نیمه عمیق، پمپ کف کش، پمپ لجن کش، پمپ های تکفاز و سه فاز و … را می توان از جنس استیل تهیه کرد.
  3. چه شرکت هایی پمپ شناور استیل تولید می نمایند؟ شرکت های مختلفی در تولید این نوع از پمپ ها نقش دارند که شامل پمپ شناور استیل استریم، پمپ شناور استیل پنتاکس و البته پمپ شناور استیل پمپیران که پمپ شناور تکفاز خود را از جنس استیل ضد زنگ تولید می نماید.
  4. شرکت استریم چه محصولاتی تولید می کند؟ شرکت استریم تولید کننده محصولات متنوعی همچون پمپ خانگی، پمپ های طبقاتی، پمپ شناور و پمپ های استخری است که در بخش پمپ شناور چاه عمیق این شرکت مدلهای مختلفی از جمله پمپ شناور چینی استریم مدل SQ، پمپ شناور چینی استریم مدل SP، پمپ شناور چینی استریم مدل SG، پمپ شناور چینی استریم مدل CS را به بازار عرضه می نماید.
  5. پمپ شناور استیل بهتر است یا پمپ شناور چدنی ؟ هر جا که احتمال خوردگی بالا رود یکی از گزینه های پیش رو می تواند استفاده از متریال استیل باشد، در غیر این صورت پمپ های شناور تهیه شده از چدن بسیار مرسوم تر هستند.
  6. پمپ شناور استیل پمپیران تحت چه ضوابطی ساخته می شود؟ این شرکت تمامی قطعات بدنه و قطعات فلزی پمپ شناور تک فاز خود را از جنس استیل ضد زنگ تولید نموده و یکی از ویژگیهای مورد توجه در پمپ شناور تک فاز پمپیران، قابلیت سیم پیچی مجدد آن می باشد. طراحی و کوپله الکتروموتور شناور و پمپ شناور تحت استاندارد NEMA صورت گرفته و الکتروموتور آن تحت استاندارد IEC34 می باشد.
  7. پمپ شناور استیل پمپیران شامل چه مواردی می شود؟ پمپ های شناور تک فاز پمپیران از استیل ساخته می شود .
  8. چه ترکیباتی منجر به فرسایش و خوردگی در پمپ شناور می شوند؟ برخی از ترکیبات همانند نمک، سدیم، هیدروکسید اسید، فسفریک اسید و نیتریک اسید، سدیم هیپوکلریت، پراستیک اسید، کلر و صدها ترکیب دیگر، به صورت محلول در آب یافت می شوند و اگر پمپ شناور در معرض این ترکیبات قرار دارد، احتمال بروز و دفعات بروز خوردگی نیز افزایش می یابد.
  9. چه راه حلی برای مقابله با خوردگی و فرسایش پمپ شناور وجود دارد؟ برای مقابله با خوردگی و زنگ آهن استفاده از فولاد ضد زنگ مرسوم است که آلیاژ آهن با حداقل 11 درصد کروم می باشد که نه تنها در مقابل خوردگی مقاوم است بلکه نسبت به دما و حرارت نیز مقاوم می باشد.
  10. انواع استنلس استیل به چه صورت است؟ استنلس استیل همچنین دارای انواعی مختلفی است که از ترکیباتی همچون کربن، نیتروژن، آلومینیوم، سیلیکون، سولفور، تیتانیوم، نیکل، مس، سلنیوم، نیوبیم و مولیبدن به وجود می آید.
  11. قیمت پمپ شناور استیل به چه عواملی بستگی دارد؟ قیمت پمپ شناور استیل نیز بستگی به فاکتورهای مهمی دارد که یکی از مهمترین این فاکتورها نقطه آبدهی و ارتفاع پمپاژ و توان پمپ است که برای مصارف گوناگون متفاوت است.

 

2 دیدگاه برای “پمپ شناور استیل

  1. علیرضا گفت:

    سلام.بیشتر اطلاعات در باره پمپ های استیل راجب تکفاز بود.بفرماییدبرای چاه عمیق با عمق ۱۸۵متر ودبی ۲۰لیتر در چه محصولی اماده دارید ضمنادر صورت امکان قیمت وگرانتی را بفرمایید.

    1. سلام جناب آقای محمدزاده عزیز، لطفا برای دریافت مشاوره و راهنمایی های لازم برای انتخاب پمپ مناسب خود با شماره های موجود در وبسایت گستره آبی تماس حاصل فرمایید. با تشکر از همراهی شما
      :جهت دریافت اطلاعات تماس کلیک فرمایید
      اطلاعات تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *