پمپ آب

پمپ شناور کوچک

پمپ شناور کوچک

پمپ شناور کوچک کاربرد زیادی در مصارفی از جمله استخر و آبنما ها ، آکواریم، پمپ های محافظ استخر و … دارد و اگر شما به دنبال تخلیه آب استخر یا محافظ استخرتان هستید، یا اینکه تمایل دارید با هزینه کم به کارکرد بهتر آبنمای خود کمک کنید، پمپ شناور کوچک برایتان مناسب است. در واقع کاربری آنها بسیار آسان است و به راحتی و در عرض مدت کوتاهی محیط مورد نظر خود را از آب تخلیه کنید. برای انجام این کارها که نیاز به استفاده از پمپ های سنگین و بزرگ ندارید، یک پمپ شناور کوچک به راحتی می تواند مشکل را رفع نماید. پمپ شناور کوچک دارای الکتروموتوری است که با طراحی مناسب آببندی شده و شما می توانید با خیال آسوده آن را درون آب بدون نگرانی از آسیب دیدن آن مستغرق سازید. پمپ شناور کوچک به انواع مختلفی تقسیم می شوند که مهم ترین آن ها مینی پمپ، پمپ کف کش، پمپ شناور چاه و … سه مورد از پرکاربردترین انواع آن می باشند، که می خواهیم به اختصار در مورد آنها توضیح دهیم؛

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران گستره آبی تماس بگیرید.

پمپ آب کوچک

مینی پمپ های شناور یا پمپ آب کوچک (mini pump) به طور عمده در آکواریوم های کوچک و آبنمای کوچک مورد استفاده قرار می گیرند. این پمپ شناور به طور معمول دارای دبی 80 گالون بر ساعت (0.36 مترمکعب بر ساعت) است و می تواند آب را تا ارتفاع 2.6 فوت (80 سانتی متر) بالا ببرد. برندهای مختلفی به تولید این پمپ شناور کوچک دست زده اند که شامل یونیکلایف، هوماسای و غیره می شود.

پمپ آب کوچک

پمپ آب کوچک

پمپ کف کش کوچک

کف کش های کوچک به دلیل اندازه ای که دارند جزو پمپ شناور کوچک به حساب آمده و قادر به تخلیه آب از زیرزمین و استخر هستند، در واقع این پمپ ها توانایی مستغرق شدن در آب و مکش آب تا ارتفاع زیاد را دارند. البته خاطر نشان می شویم که تفاوت کوچکی در کاربری پمپ کف کش و لجن کش وجود دارد که در نوع سیال پمپاژ شده توسط این دو پمپ نهفته است، پمپ کف کش تنها توانایی پمپاژ سیالی را دارد که عاری از هر گونه جامدات است و یا در صورت وجود جامداتی از جمله شن و یا ماسه می بایست مقدار آنها کمتر از 0.2 میلی متر باشد، به همین خاطر برای تخلیه آب استخر و به کارگیری در آبنما مناسب است؛ این در حالی است که پمپ لجن کش قادر به پمپ با جامدات بزرگتر است و می توان از آن در تخلیه سیلاب و آبگرفتگی استفاده نمود. برای کسب اطلاع بیشتر پیشنهاد می نماییم مقاله پمپ کف کش و پمپ لجن کش را مطالعه فرمایید. همچنین با مطالعه مقاله چگونه یک پمپ شناور کوچک را نصب کنیم، به راحتی از کاربری و نصب آن آگاهی های لازم را کسب نمایید.

پمپ کف کش کوچک

پمپ کف کش کوچک

پمپ شناور کوچک چاه

پمپ شناور چاه عمیق به طور کلی در مناطقی که به راحتی به آب شیرین دسترسی ندارند و یا نیاز به حفر چاه برای تامین این آب دارند، به کار می روند.اما در مناطقی سطح آب درون چاه ها بالاست و می توان از پمپ های شناور کوچک استفاده کرد. عموما این پمپ های درون چاهی دارای الکتروموتور تک فاز هستند. پمپ شناور تک فاز به راحتی با برق تک فاز شهری قابل استفاده است و از طرفی در قدرت های پایین به طور مثال کمتر از 3.7 کیلووات استفاده از این الکتروپمپ های شناور نه تنها کوچک تر هستند بلکه فضای کمتری نیز نسبت به انواع پمپ شناور سه فاز با همان قدرت اشغال می کنند و همچنین بهره وری بیشتری دارند. این پمپ ها طول عمر بالایی داشته و هزینه تعمیر و نگهداری آنها به مراتب کم تر است. البته آنچه به محبوبیت پمپ شناور تک فاز را به عنوان پمپ شناور کوچک کرده است قیمت مناسب و پایین تر آنها در توانهای کم می باشد و هزینه های کمتر نیز از مزیت های جانبی آن است. لازم به ذکر است که این پمپ شناور را می توانید با برندهای مختلف خریداری نمایید که البته برندهای خارجی این محصول نسبت به پمپ شناور تک فاز ایرانی، به دلیل نوسانات نرخ ارز و مشکلاتی اقتصادی هزینه ی بیشتری برای مصرف کننده خواهد داشت، لذا شرکت پمپیران که با سابقه ترین و بزرگترین شرکت تولید کننده پمپ در ایران است، اقدام به تولید و فروش این محصول کرده است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله پمپ شناور تک فاز را مطالعه فرمایید.

خرید پمپ شناور کوچک

قیمت پمپ شناور کوچک به سطح آبدهی و ارتفاعی که می خواهید از آن بهره ببرید بستگی دارد و با افزایش مقادیر دبی و ارتفاع شما نیازمند الکتروموتورهای قوی تر هستید و بالطبع هزینه بیشتری را نیز متحمل می شوید. از طرفی همانطور که پیشتر گفته شد پمپ شناور کوچک آب در برندهای مختلف در بازار عرضه می شود، که انواع برندهای خارجی با کیفیت به دلیل مسائل ارزی قیمت بالایی دارند و پمپ شناور چینی نیز با کپی برندهای معروف در بازار با قیمت مشابه محصولات ایرانی اما با کیفیت ساخت و تولید پایین تر و بدون خدمات پس از فروش و قطعات یدکی مناسب از مشکلاتی است که می بایست به هنگام انتخاب این برندها به آن توجه کنید. شما می توانید با هزینه کم تر و کیفیت بالاتر و مشابه محصولات خارجی پمپ مد نظر خود را از پمپ شناور پمپیران انتخاب نمایید و نگران خدمات پس از فروش و تعمیر و نگهداری پمپ خود نیز نباشید. همچنین می توانید با شماره های قرار داده شده در سایت گستره آبی نمایندگی پمپیران از مشاوره رایگان این شرکت جهت انتخاب محصول مورد نظر خود بهره ببرید.

پرسش های متداول پیرامون پمپ شناور کوچک

  1. پمپ شناور کوچک چیست؟ پمپ های شناور کوچک کاربرد وسیعی در زندگی امروزه دارند و به علت طراحی خاص خود می توانند درون آب قرار بگیرند بدون این که پمپ یا موتور آن آسیب ببیند .
  2. انواع پمپ شناور کوچک شامل چه مواردی می شود؟ پمپ شناور کوچک به انواع مختلفی تقسیم می شوند مینی پمپ ها، پمپ های کف کش کوچک و پمپ شناور چاه، سه مورد از پرکاربردترین انواع آن می باشند
  3. مزایای پمپ شناور تک فاز چیست؟ پمپ شناور تک فاز به راحتی با برق تک فاز شهری قابل استفاده است و از طرفی در قدرت های پایین به طور مثال کمتر از 3.7 کیلووات استفاده از این الکتروپمپ های شناور نه تنها کوچک تر هستند بلکه فضای کمتری نیز نسبت به انواع پمپ شناور سه فاز با همان قدرت اشغال می کنند و همچنین بهره وری بیشتری دارند. این پمپ ها طول عمر بالایی داشته و هزینه تعمیر و نگهداری آنها به مراتب کم تر است.
  4. تفاوت پمپ کف کش و لجن کش در چیست؟ پمپ کف کش تنها توانایی پمپاژ سیالی را دارد که عاری از هر گونه جامدات است و یا در صورت وجود جامداتی از جمله شن و یا ماسه می بایست مقدار آنها کمتر از 0.2 میلی متر باشد، به همین خاطر برای تخلیه آب استخر و به کارگیری در آبنما مناسب است؛ این در حالی است که پمپ لجن کش قادر به پمپ با جامدات بزرگتر است و می توان از آن در تخلیه سیلاب و آبگرفتگی استفاده نمود.
  5. قیمت پمپ شناور کوچک به چه مواردی بستگی دارد؟ قیمت پمپ شناور کوچک به سطح آبدهی و ارتفاعی که می خواهید از آن بهره ببرید بستگی دارد و با افزایش مقادیر دبی و ارتفاع شما نیازمند الکتروموتورهای قوی تر هستید و بالطبع هزینه بیشتری را نیز متحمل می شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *