ترانسفورماتور

نکات ایمنی ترانسفورماتور خشک ایران ترانسفو

نکات ایمنی ترانسفورماتور خشک ایران ترانسفو

یکی از مسائلی که در استفاده از ترانسفورماتور اهمیت دارد نکات ایمنی است که می بایست به هنگام نصب و بهره برداری از ترانسفورماتور رعایت گردد، این نکات ایمنی می توانند از بروز اتفاقات ناگوار و یا حتی آسیب به ترانسفورماتور جلوگیری نمایند. از این توجه به نکات ایمنی ترانسفورماتور خشک ایران ترانسفو می تواند راهی مناسب برای پیشگیری از هرگونه حادثه ناخواسته باشد. لازم به ذکر است ترانسفورماتور خشک ایران ترانسفو بسته به نیاز مشتری و بر اساس استانداردهای بین المللی طراحی و ساخته می شوند و از این رو رعایت نکات ایمنی می تواند به طول عمر بیشتر محصول و کارکرد بهتر آن کمک نماید.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران گستره آبی تماس بگیرید.

نکاتی در زمینه ایمنی ترانسفورماتور خشک ایران ترانسفو

لازم به یادآوری است که تنها افراد متخصص و آموزش دیده می بایست با تجهیزات کار کنند، پیش از شروع کار می بایست شرایط محل نصب مورد بررسی قرار گیرد و همیشه از لباس و کفش ایمنی استفاده شود. در صورتی که امکان دارد اشیا سقوط کنند و این خطر برای محلی که ترانسفورماتور خشک نصب شده است وجود دارد، باید برای حفاظت از این ضربات که ناشی از سقوط اشیا سنگین است، از کلاه ایمنی استفاده نمایید. برای اینکه دستهایتان از هرگونه بریدگی، سوختگی و سایر آسیب های جسمی در امان باشد می بایست دستکش ایمنی به کار برید و برای حفاظت چشمهایتان در برابر خطر پرت شدن اجسام خرد شده به درون چشم، پلیسه یا تشعشعات حرارتی و یا نوری، عینک ایمنی تعبیه شده است.

خاطر نشان می شویم که امکان بروز حوادثی که ناشی از مایعات ریخته شده روی زمین، صفحات دارای میخ برجسته، ناهمواری های سطح و مسیرهای تنگ می باشد وجود دارد و می بایست این خطرات را بررسی و در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که می بایست در هر مرحله با توجه به هشدارها و رعایت نکات ایمنی کار روی ترانسفورماتور را انجام دهید. در صورت بروز هرگونه حادثه آن را به سرعت به مسئول خود گزارش نمایید تا علاوه بر اقدام سریع و مناسب، اقدامات لازم جهت تهیه گزارش دقیق از حادثه انجام شود و علاوه بر اطلاع مسئولین می بایست برای دریافت خسارت مالی و جانی از شرکت بیمه، مسئول بیمه را نیز مطلع نمایید.

نکات ضروری تاسیسات الکتریکی ترانسفورماتور خشک ایران ترانسفو

مصرف کنندگان می بایست از شرایط نصب و نگهداری تاسسیات الکتریکی اطلاع کافی داشته باشند و همیشه به بررسی شرایط آنها بپردازند. از این رو در اینجا نکات ضروری که مربوط به نصب و نگهداری در تاسیسات الکتریکی است آورده شده است:

  • به اوضاع و شرایط تاسیسات خود توجه کند و همیشه از وظایفی که به عهده شماست از جمله نگهداری و حوزه کاربرد آنها اطلاع کسب نمایید و از طرفی شرایط کلید زنی و همچنین سعی کنید از خطرات خاص موجود در تاسیسات آگاهی یابید.
  • در تاسیسات الکتریکی، عملیات کلید زنی توسط پرسنل مسئول انجام می شود و در حوزه اختیارات افراد تاسیسات و نگهداری نیست.
  • پیش از آنکه در مکانهای خطرناک از لحاظ احتمال بروز آتش سوزی و یا انفجار، کار خود را شروع کنید ابتدا با مقرارت آشنا شوید و به طور جدی با لحاظ کردن راهنمایی های مسئول حاضر در محل کار خود را انجام دهید.
  • توجه به 5 دستور به هنگام کار در تاسیسات الکتریکی ضرورت دارد؛ از جمله قطع کردن برق یا خارج کردن تاسیسات برقی از مدار الکتریکی، محافظت از تاسیسات در برابر اتصال کوتاه، در حالت بدون ولتاژ اتصالات الکتریکی را اتصال کوتاه نمایید و سپس اتصال به زمین آنها را انجام دهید، علاوه بر دستگاه می بایست اتصالات برق دار در نواحی مجاور تاسیسات برقی قطع شوند، برای اینکه آتش سوزی اتفاق افتاده در تجهیزات برقی را خاموش کنید از کپسول Co2 استفاده نمایید.

سرویس و نگهداری ترانسفورماتور خشک ایران ترانسفو

زمانی که ترانسفورماتور رزینی تولید شده توسط ایران ترانسفو کارکرد درست و نرمال خود را دارد سرویس و نگهداری خاصی نیاز نیست ولی برای اطمینان بیشتر بهتر است موارد زیر را بررسی نمایید؛

  • قطعی سنسور PT100 و PTC توسط اهم متر به صورت سالیانه کنتر گردد،
  • رله ترمومتر دیجیتالی ماهیانه کنترل شود،
  • گرد و غبار بوبین ها با هوای فشرده شده با فشار کم یا با استفاده از دستمال پارچه ای، به صورت هر شش ماه یکبار، تمیز شود و توجه داشته باشید که حداکثر فشار هوا برای تمیز کاری 3 بار است و حتما پیش از انجام تمیز کاری ترانسفورماتور را از مدار خارج کنید.
  • با استفاده از کوره یا اتصال کوتاه رطوبت گیری ترانسفورماتور ایران ترانسفو در صورت عدم استفاده به مدت طولانی انجام شود، ذکر این نکته ضروری است که دمای رطوبت گیری و خشک کردن می بایست 80 درجه سانتی گراد باشد.
  • آچارکشی ترمینالهای فشار ضعیف و فشار قوی به صورت سالیانه بر اساس جدولی که در راهنمای نصب و نگهداری ترانسفورماتور خشک رزینی آمده است انجام شود.
  • استقامت عایقی در صورت عدم استفاده طولانی اندازه گیری شود و توجه شود که این معیار برای فشار قوی به زمین Min.Mohm و برای فشار قوی به زمین حداقل Min.Mohm و برای فشار قوی به فشار ضعیف نیز Min.20Mohm باشد.
  • در صورت نیاز می بایست بررسی کنید که آیا بوبین فشار قوی نسبت به فشار ضعیف هم مرکز است یا خیر، چرا که ممکن است در صورت جا به جایی، اعمال شوک و یا اتصال کوتاه شدن ترانسفورماتور این مرکزیت مشترک از بین رود.
  • از طرفی در آخر توجه کنید بعد از حمل و نقل به مدت طولانی می بایست پایه های بوبین ها آچارکشی شوند.

پرسشهای پر تکرار مربوط به نکات ایمنی ترانسفورماتور خشک ایران ترانسفو

  1. چه افرادی مسئول کار با تجهیزات الکتریکی هستند؟ تنها افرادی که آموزش های لازم را دیده باشند و متخصص باشند می توانند با تاسیسات الکتریکی کار کنند چرا که این افراد آگاهی های لازم برای کار با این تاسیسات بدون آسیب رساندن به خود و دستگاه را دیده اند.
  2. لباس ایمنی فردی که با تاسیسات الکتریکی کار می کند شامل چه مواردی است؟ توجه داشته باشید که افراد می بایست لباس و کفش ایمنی، عینک ایمنی برای محافظت از چشم، دستکش ایمنی برای محافظت از دست ها در برابر سوختگی و غیره و البته کلاه ایمنی برای محاظت از سر در مقابل اشیا سنگین را داشته باشند.
  3. اقدامات لازم در صورت بروز آسیب به فرد متخصص در کار با تاسیسات الکتریکی چیست؟ در صورتی که فرد در حین کار با تاسیسات الکتریکی آسیب ببیند نیاز است مسئول وی به سرعت اطلاع یابد چرا که در این صورت اقدامات لازم برای بهبود فرد سریع و بدون فوت وقت انجام می شود و از طرفی مسئول بیمه نیز می بایست جهت تامین خسارت مالی و جانی مطلع گردد تا بتواند به درستی از حادثه گزارش تهیه نمایند.
  4. رطوبت گیری از ترانسفورماتور خشک ایران ترانسفو به چه صورت انجام می شود؟ برای رطوبت گیری کافی است در صورتی که به مدت طولانی از دستگاه استفاده نشده است آن را در کوره با حداکثر دمای 80 درجه سانتی گراد قرار داده و یا با همین درجه حرارت اتصال کوتاه کنید.
  5. چه زمانی می بایست هم مرکز بودن بوبین ها در ترانسفورماتور خشک بررسی گردد؟ لازم به ذکر است زمانی که ترانسفورماتور دچار جا به جایی، شوک و یا اتصال کوتاه می شود ممکن است بوبین های فشار قوی و فشار ضعیف مرکزیت مشترک خود را از دست دهند از این رو می بایست هم مرکز بودن بوبین فشار قوی نسبت به فشار ضعیف بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *