پمپ آب

۱۰ پمپ شناور ۲ اینچ کاربردی پمپیران

۱۰ پمپ شناور ۲ اینچ کاربردی پمپیران

بسیاری از ما به هنگام خرید پمپ شناور ممکن است تاسیسات یا چاهی داریم که می خواهیم پمپ آب را در آن نصب نماییم و از این رو لوله خروجی که متناسب با قطر چاه انتخاب شود، برای ما اهمیت زیادی پیدا می کند. از این رو یکی از روشهای تقسیم بندی پمپ های شناور بر اساس قطر لوله خروجی است. لوله خروجی قطری دارد که بر حسب اینج اندازه گیری می شود و پمپ شناور بر اساس اندازه آن نیز تقسیم بندی و شناخته می شود. بسیاری برای اینکه محصول مد نظر خود را به درستی جهت خرید به مشاورین گستره آبی معرفی نمایند با عنوان پمپ شناور ۲ اینچ با قدرت مد نظر خود پمپ آب را درخواست می نمایند از این رو بر آن شدیم تا با نوشتن مقاله ای درباره انواع ۱۰ پمپ شناور ۲ اینچ کاربردی پمپیران و معرفی این محصولات به صورت کلی راهی برای آسان شدن فرایند انتخاب پمپ شناور پمپیران برای مشتریان عزیزمان فراهم نماییم.

پمپ آب شناور ۲ اینچ پمپیران شامل گروه یکی از سبکترین انواع پمپ شناور سه فاز پمپیران است که در واقع در گروه ۱۵۲ URD قرار می گیرد و دارای ۱۰ مدل پمپ شناور می باشد که توسط پمپیران از تولیدکنندگان برجسته در زمینه تولید انواع پمپ آب برای مصارف مختلف به خصوص نوع شناور که برای چاه های عمیق و نیمه عمیق مناسب می باشد، تولید می گردد. پمپ های شناور پمپیران مشخصاتی دارند که به هنگام انتخاب پمپ آب می بایست به آن ها توجه نماییم و در زیر درباره مشخصات پمپ شناور به خصوص در قطر خروجی مربوطه خواهیم گفت.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران گستره آبی تماس بگیرید.

مشخصات فنی پمپ شناور ۲ اینچ پمپیران

از مشخصات فنی پمپ شناور دو اینچ پمپیران می توان به تعداد طبقات پمپ، نوع موتور شناور سه فاز، توان نامی الکتروپمپ شناور، ظرفیت و ارتفاع آبدهی که یکی از مهمترین ویژگی های پمپ ها به حساب می آید، طول کلی پمپ، قطر چاه که پمپ در آن قرار می گیرد و وزن کلی پمپ اشاره نماییم. برای پمپ های شناور ۲ اینچ نیز این مشخصات جهت انتخاب پمپ ضروری می باشند. انواع پمپ شناور ۲ اینچ پمپیران شامل موارد زیر می شود که به ترتیب جزییاتی از آنها را بیان می نماییم.

پمپ شناور ۲ اینچ ۱۵۲/۴ پمپیران: با موتور الکتریکی ۶C با قدرت ۲ اسب بخار دارای طول ۱۲۵۰ میلی متر و وزن ۶۰ کیلوگرم است که می توان به سادگی آن را بدون نیاز به جرثقیل جابجا نمایید. در ماکسیمم راندمان آبدهی و ارتفاع بهینه برای این پمپ به ترتیب معادل ۹ متر مکعب بر ساعت و ۳۴ متر می باشد. قطر چاه نیز ۸ اینچ در نظر گرفته می شود.

پمپ شناور ۲ اینچ ۱۵۲/۶ پمپیران: این پمپ شناور دارای موتور شناور الکتریکی ۶C با توان الکتریکی ۳ اسب بخار، دبی ۹ متر مکعب بر ساعت و ارتفاع ۵۰ متر در راندمان بهینه است. قطر چاه معادل ۸ اینچ است. طول و وزن پمپ به ترتیب ۱۳۶۵ میلی متر و ۶۷ کیلوگرم می باشد.

پمپ شناور ۲ اینچ ۱۵۲/۹ پمپیران: برای پمپ شناور ۲ اینچ مد نظر در اینجا از موتور شناور ۶C با توان ۴ اسب بخار بهره برده می شود که راندمان بهینه ای را با دبی ۹ متر مکعب بر ساعت و ارتفاع ۷۴ متر تامین می نماید و از طول ۱۵۳۰ میلی متر و وزن ۷۶ کیلوگرم برخوردار است. از طرفی قطر چاه نیز برای این شناور ۸ اینچ است.

پمپ شناور ۲ اینچ ‍۱۵۲/۱۱ پمپیران: از دبی و ارتفاع در ماکزیمم راندمان به ترتیب ۹ متر مکعب بر ساعت و ۸۷ متر با بهره گیری از موتور شناور ۶E با توان ۵ اسب بخار بهره می برد. از طرفی طول کلی ۱۹۶۵ میلی متر، وزن ۹۰ کیلوگرم و قطر چاه نیز ۸ اینچ است.

پمپ شناور ۲ اینچ ۱۵۲/۱۴ پمپیران: این پمپ شناور از موتور ۶E با توان ۷.۵ اسب بخار برخوردار می باشد و جزو پمپ شناور ۲ اینچ با ظرفیت بالا محسوب می شود، چرا که دارای دبی ۹ متر مکعب بر ساعت و ارتفاع ۱۱۱ متر در راندمان بهینه است. علاوه بر این طول، وزن و قطر چاه برای این پمپ شناور برقی ۲ اینچ به ترتیب معادل ۱۹۱۰ میلی متر،‌ ۱۰۴ کیلوگرم و ۸ اینچ است.

پمپ شناور ۲ اینچ ۱۵۲/۱۷ پمپیران: برای این پمپ آب قطر چاه معادل ۸ اینچ است و با بهره گیری از توان ۷.۵ اسب بخار با موتور شناور ۶E قادر است آبدهی ۹ متر مکعب بر ساعت و ارتفاع ۱۳۲ متر را تامین نماید. از طرفی طول و وزن کلی الکتروپمپ شناور به ترتیب معادل ۲۰۴۰ میلی متر و ۱۱۱ کیلوگرم می باشد.

پمپ شناور ۲ اینچ ۱۵۲/۲۰ پمپیران: برای این پمپ شناور دبی و ارتفاع بهینه معادل ۹ متر مکعب بر ساعت و ۱۶۰ متر است که برای فراهم نمودن این نقطه در ماکزیمم راندمان از توان ۱۰ اسب بخار با استفاده از موتور شناور پمپیران ۶E که به الکتروپمپ شناور وزن ۱۲۴ کیلوگرم و طول کلی ۲۲۴۰ میلی متر را می دهد بهره می برد. قطر چاه برای این پمپ آب ۸ اینچ در نظر گرفته شده است.

پمپ شناور ۲ اینچ ۱۵۲/۲۳ پمپیران: با استفاده از الکتروموتور شناور ۶E با توان ۱۰ اسب بخار قابلیت تامین آبدهی ۹ متر مکعب بر ساعت و ارتفاع ۱۹۴ متر برای این الکتروپمپ شناور پمپیران فراهم می گردد. طول کلی پمپ به صورت ۲۳۷۰ تخمین زده شده است و وزن آن معادل ۱۳۳ کیلوگرم می باشد. از طرفی قطر چاه برای این پمپ شناور ۸ اینچ می باشد.

پمپ شناور ۲ اینچ ۱۵۲/۳۰ پمپیران: این پمپ الکتریکی شناور دارای موتور ۷A با توان ۱۲.۵ اسب بخار می باشد که از آبدهی ۹ متر مکعب بر ساعت و ارتفاع ۲۴۷ متر در راندمان بهینه برخوردار است و برای این پمپ شناور طول و وزن به صورت کلی به ترتیب برابر با ۲۶۰۵ میلی متر و ۱۷۳ متر می باشد. قطر چاه اما بر خلاف مدلهای قبلی برابر با ۱۰ اینچ است.

پمپ شناور ۲ اینچ ۱۵۲/۳۸ پمپیران: از آخرین مدل پمپ شناور ۲ اینچ پمپیران است که در گروه پمپ شناور ۱۵۲ URD قرار می گیرد و از موتور ۷A با توان ۱۵ اسب بخار جهت تامین دبی ۹ متر مکعب بر ساعت و ارتفاع ۲۹۲ متر بهره می گیرد. طول و وزن کلی به ترتیب ۳۰۳۰ میلی متر و ۲۰۷ کیلوگرم تخمین زده شده است. قطر چاه نیز معادل ۱۰ اینچ است.

کاربردهای پمپ شناور ۲ اینچ پمپیران

با نصب و راه‌اندازی پمپ شناور ۲ اینچ پمپیران در چاه های عمیق و نیمه عمیق علاوه بر استفاده از پمپ شناور در آبیاری زمین های کشاورزی و تامین آب آشامیدنی می توان از مدلهای مختلف این پمپ شناور جریان شعاعی تخت جهت تامین آب مورد نیاز فرایندهای صنعتی، تخلیه آب در معادل، با نصب به صورت افقی به عنوان بوستر پمپ، استخراج و پمپاژ آب از رودخانه و دریاچه و دریا و البته مصارف آتش نشانی بهره برد. این پمپ های شناور تخت ۲ اینچ را همچنین می توان به صورت افقی تا ۱۴ طبقه یا عمودی در تمامی طبقات نصب نمایید. تعمیر و نگهداری پمپ شناور دو اینچ همانند همه انواع پمپ شناور آسان است و از آنجایی که این پمپهای شناور در سیال شناور هستند نیاز کمتری به تعمیر و نگهداری دارند و دارای طول عمر بیشتری می باشند ولی با این حال نیاز است در دوره های منظم وضعیت کارکرد و شرایط محیطی پمپ شناور بررسی شود تا در صورت وجود مشکل برطرف گردد.

مزایا و معایب پمپ شناور ۲ اینچ پمپیران

پمپ شناور ۲ اینچ پمپیران دارای مزایایی است که این پمپ ها را به گزینه هایی جهت انتخاب و خرید توسط مصرف کنندگان تبدیل نموده است با این حال علاوه بر مزایا دارای معایبی می باشند که می تواند روی انتخاب این محصولات تاثیر گذارد و بهتر است با هم آنها را مرور نماییم.

  • بهره برداری و نصب آسان.
  • دارای کنترل خودکار برای اندازه گیری سطح آب که پمپ در آن شناور است.
  • شناور بودن در سیال و عدم خشک کار کردن پمپ.
  • کاهش مصرف انرژی و بهره وری انرژی بالا.

اما معایب این پمپ شناور شامل موارد زیر می شود:

  • بهره برداری از این پمپ شناور تنها برای سیال تمیز و عاری از آلودگی.
  • نیاز به نگهداری دوره ای و نظارت بر عدم سایش و خرابی پمپ شناور.
  • نامناسب بودن پمپ شناور برای عمق های کم سیال.
  • هزینه اولیه بالاتر به نسبت سایر پمپ ها چرا که نیاز به حفر چاه و قرار گیری پمپ شناور در سیال وجود دارد.

هر نوع پمپی می بایست با توجه به نیازها و شرایط خاص مربوط به پمپ مورد استفاده قرار گیرد. برای انتخاب پمپ مناسب باید موارد فنی، محیط استفاده، و نیازهای مصرف کنندگان مد نظر قرار داده شود.

قیمت پمپ شناور دو اینچ پمپیران

اگر مایل به خرید پمپ شناور ۲ اینچ بهترین برند پمپیران می باشد چرا که سابقه طولانی در تولید پمپ های شناور دارد و یکی از برندهای معتبر در خاورمیانه به حساب می آید که محصولات خود را تحت استاندارد بین المللی و بر اساس لیسانس پمپ شناور KSB آلمان تولید می نماید. با مراجعه به لیست قیمت پمپ شناور پمپیران یا لیست قیمت پمپ پمپیران در مقایسه پمپ شناور ۲ اینچ با مدل‌های دیگر پمپ های شناور می توانیم مشاهده نماییم که به نسبت پمپ ارزان به حساب می آیند و خریداران با صرف هزینه کمتری می توانند دبی و ارتفاع پمپاژ مد نظر خود را با بهره گیری از پمپ شناور ۲ اینچ پمپیران تامین نمایند.

سوالات متداول پیرامون ۱۰ پمپ شناور ۲ اینچ کاربردی پمپیران

  1. مشخصات فنی پمپ شناور ۲ اینچ ۱۵۲/۴ پمپیران چیست؟ موتور الکتریکی ۶C با قدرت ۲ اسب بخار، طول ۱۲۵۰ میلیمتر، وزن ۶۰ کیلوگرم، ظرفیت آبدهی ۹ متر مکعب بر ساعت، ارتفاع آبدهی ۳۴ متر، قطر چاه ۸ اینچ، وزن کلی ۶۰ کیلوگرم.
  2. چه مشخصاتی برای پمپ شناور ۲ اینچ ۱۵۲/۹ پمپیران ذکر شده است؟ موتور شناور ۶C با توان ۴ اسب بخار، طول ۱۵۳۰ میلیمتر، وزن ۷۶ کیلوگرم، ظرفیت آبدهی ۹ متر مکعب بر ساعت، ارتفاع آبدهی ۷۴ متر، قطر چاه ۸ اینچ.
  3. پمپ شناور ۲ اینچ ۱۵۲/۱۴ پمپیران چه ویژگی‌هایی دارد؟ موتور ۶E با توان ۷.۵ اسب بخار، طول ۱۹۱۰ میلیمتر، وزن ۱۰۴ کیلوگرم، ظرفیت آبدهی ۹ متر مکعب بر ساعت، ارتفاع آبدهی ۱۱۱ متر، قطر چاه ۸ اینچ.
  4. پمپ شناور ۲ اینچ ۱۵۲/۳۰ پمپیران چه خصوصیاتی دارد؟ الکتروموتور شناور ۶E با توان ۱۰ اسب بخار، طول ۲۲۴۰ میلیمتر، وزن ۱۲۴ کیلوگرم، ظرفیت آبدهی ۹ متر مکعب بر ساعت، ارتفاع آبدهی ۱۶۰ متر، قطر چاه ۸ اینچ.
  5. چه کاربردهایی برای پمپ شناور ۲ اینچ مدنظر قرار می‌گیرد؟ پمپ شناور ۲ اینچ برای آبیاری زمین‌های کشاورزی، تامین آب آشامیدنی، فرایندهای صنعتی، تخلیه آب در معادل، بوستر پمپ، استخراج آب از رودخانه و دریاچه، مصارف آتش نشانی و سایر کاربردهای پمپاژ آب قابل استفاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *