ترانسفورماتور

حمل و نگهداری ترانسفورماتور خشک ایران ترانسفو

حمل و نگهداری ترانسفورماتور خشک ایران ترانسفو

در دفترچه راهنمای نصب و نگهداری ترانسفورماتور ایران ترانسفو در دو بخش جداگانه در رابطه با حمل ترانسفورماتور خشک و نگهداری و انبارش ترانسفورماتور خشک صحبت شده است به دلیل اهمیتی که این دو فرآیند در سلامت ترانسفورماتور دارند در این جا قصد داریم در حمل و نگهداری ترانسفورماتور خشک ایران ترانسفو بیشتر درباره روشهای استاندارد مربوط به این دو بخش توضیح دهیم. ترانسفورماتور خشک دستگاهی است که برای عایق بندی نیاز به روغن نداشته و بوبین های آن با رزین اندود شدن خاصیت عایقی کسب می کنند و از این رو محصول نهایی می بایست بسته بندی درستی داشته باشد و به هنگام تحویل نیز به درستی و بر اساس قواعدی که در بسته بندی و تحویل ترانسفورماتور خشک ایران ترانسفو آمده است، تحویل داده شوند.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران گستره آبی تماس بگیرید.

حمل ترانسفورماتور خشک ایران ترانسفو

برای اینکه بتوان ترانسفورماتور را حمل یا جا به جا کرد می بایست از قلابهایی که بر روی چوب چهار تراش که در بالای ترانس تعبیه شده اند استفاده نمود و توسط یک جرثقیل این انتقال صورت گیرد. جرثقیل نیز می بایست با توجه به وزنی که بر روی پلاک مشخصات ترانسفورماتور خشک آمده است تهیه گردد. اگر مسافت کوتاه باشد مجاز هستید که از لیفتراک استفاده نمایید ولی ترانسفورماتور به هیچ وجه نباید بیش از 15 درجه کج شود. برای استفاده از لیفتراک شاخکهای آن باید در محل پایه های ناودانی قرار گیرند و توجه شود که آسیبی به هسته و تجهیزاتی مثل فن وارد نشود. در صورتی که می خواهید ترانسفورماتوری با ارتفاع بیش از 1.5 متر را حمل کنید، توصیه می شود ترانسفورماتور ایران ترانسفو از قسمت چهارچوبهای بالایی به لیفتراک مهار شود تا از خطر سقوط جلوگیری گردد. لازم به ذکر است که زاویه میان زنجیره های حمل باید حداکثر 90 درجه باشد.
توجه داشته باشید که به هنگام حمل و جا به جا کردن ترانسفورماتور خشک به هیچ وجه نباید به بوبین ها فشار وارد شود و از کشیدن آنها و همچنین از اتصالات برای حرکت ترانس استفاده شود. درصورتی که نیاز است برای حرکت ترانسفورماتور از روش فشار دادن یا کشیدن بهره برد می بایست از طریق چهارچوبهای مهار هسته این کار انجام شود. برای اینکه از استحکام مکانیکی بهتر و مهار مطمئن گردید نیاز است ترانسفورماتور به صورت طولی در کانتینر وسیله نقلیه قرار گیرد و برای ترانسفورماتورهایی که می بایست به مسافت های دور یا و شرایط سخت حمل شوند، توصیه می گردد که حداقل 25 سانتی متر بین دو دستگاه فاصله داشته باشد تا در زمان باگیری و در هنگام حمل آسیبی نبینند. از طرفی توجه داشته باشید که چوب چهار تراش زیر پایه ترانس نیز به کف کامیون پیچ و مهره شده و مهار می گردد تا در تکانها و ترمزهای ناگهانی، لغزشی در دستگاه به وجود نیاید.

نگهداری و انبارش ترانسفورماتور خشک ایران ترانسفو

آنچه می بایست به هنگام نصب ترانسفورماتور رعایت شود این است که مکان استقرار دستگاه باید محکم و هموار بوده و حتما سرپوشیده باشد تا مقاومت لازم برای جلوگیری از نفوذ آب، تابش مستقیم آفتاب و غیره را فرآهم نماید. در صورتی که میخواهید ترانسفورماتور را انبار کنید و از برای مدت طولانی استفاده نکنید می بایست نکاتی از جمله موارد زیر را رعایت فرمایید؛

  • دمای محل نگهداری نباید به هیچ وجه کمتر از 25- درجه سانتی گراد باشد،
  • جایی که ترانسفورماتور انبار می شود می بایست از لحاظ نفوذ آب مقاوم باشد و ترانسفورماتور می بایست در پوشش پلاستیکی باقی بماند. از طرفی در محیطهایی که رطوبت بالایی دارند می بایست از رطوبت گیری مثل سیلیکاژل در کنار کویلها استفاده نمود و البته حتما تهویه مناسب در محل صورت گیرد،
  • مورد آخر اینکه توجه داشته باشید که ترانسفورماتور خشک رزینی در برابر هرگونه آتش سوزی مقاوم است و در صورت آسیب دیدن به هنگام کار دچار آتش سوزی نمی شود و از طرفی اگر در حریق هم قرار گیرد به دلیل نبود مواد عایقی روغنی به هنگام طراحی و ساخت این ترانسفورماتور توزیع، اشتعالی نیز در کار نیست. در ضمن خود دستگاه نیز دارای سیستم اطفا حریق است. توجه داشته باشید که هیچ گاه برای اطفای حریق نمی بایست از آب برای خاموش کردن آتش توصیه نمی گردد و برای خاموش کردن می بایست از کپسول Co2 استفاده گردد.

پرسشهای متداول حمل و نگهداری ترانسفورماتور خشک ایران ترانسفو

  1. روش حمل ترانسفورماتور خشک ایران ترانسفو به چه صورت است؟ برای اینکه بتوان ترانسفورماتور را حمل یا جا به جا کرد می بایست از قلابهایی که بر روی چوب چهار تراش که در بالای ترانس تعبیه شده اند استفاده نمود و توسط یک جرثقیل این انتقال صورت گیرد.
  2. چطور با لیفتراک ترانسفورماتور خشک رزینی را حمل نمایید؟ اگر مسافت کوتاه باشد مجاز هستید که از لیفتراک استفاده نمایید ولی ترانسفورماتور به هیچ وجه نباید بیش از 15 درجه کج شود. برای استفاده از لیفتراک شاخکهای آن باید در محل پایه های ناودانی قرار گیرند و توجه شود که آسیبی به هسته و تجهیزاتی مثل فن وارد نشود.
  3. آیا می توان از بوبین ها و اتصالات برای حمل ترانسفورماتور استفاده کرد؟ خیر، توجه داشته باشید که به هنگام حمل و جا به جا کردن ترانسفورماتور خشک به هیچ وجه نباید به بوبین ها فشار وارد شود و از کشیدن آنها و همچنین از اتصالات برای حرکت ترانس استفاده شود.
  4. ترانسفورماتور خشک چگونه در مسافت های طولانی حمل می شود؟ برای ترانسفورماتورهایی که می بایست به مسافت های دور یا و شرایط سخت حمل شوند، توصیه می گردد که حداقل 25 سانتی متر بین دو دستگاه فاصله داشته باشد تا در زمان باگیری و در هنگام حمل آسیبی نبینند.
  5. محل انبارش ترانسفورماتور می بایست چه ویژگی داشته باشد؟ دمای محل انبارش ترانس خشک نباید کمتر از 25- درجه سانتی گراد باشد و از طرفی محل انبارش می بایست در برابر نور خوشید و ریزش باران و عوامل دیگر مقاوم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *