ترانسفورماتور

بسته بندی و تحویل ترانسفورماتور خشک ایران ترانسفو

بسته بندی و تحویل ترانسفورماتور خشک ایران ترانسفو

شرکت ایران ترانسفو برای اینکه بتواند محصولات خود را در کیفیت لازم و به درستی به دست مشتریان برساند از بسته بندی با توجه به محصول مورد نظر استفاده می کند. ترانسفورماتور خشک دارای دو نوع بسته بندی می باشد که شامل بسته بندی نرمال و ویژه بوده و به خاطر داشته باشید این شرکت پس از بسته بندی بر اساس استاندارد های لازم و تجربیاتی که طی سالها کسب کرده است این محصولات را به دست مصرف کنندگان می رساند و عمل تحویل بر اساس قواعدی که در دفترچه راهنمای نصب و نگهداری ترانسفورماتور خشک آمده است انجام می شود. از این رو در اینجا توضیحاتی درباره بسته بندی و تحویل ترانسفورماتور خشک ایران ترانسفو ارائه شده است.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران گستره آبی تماس بگیرید.

بسته بندی نرمال ترانسفورماتور خشک ایران ترانسفو

پس از اینکه ترانسفورماتور خشک تمامی مراحل آزمایشهای الکتریکی و عایقی را طی نمود و تکمیل کرد پیش از آنکه به سمت مقصد حمل شود، به صورت کامل پوشانده شده و بسته بندی می شود. روش بسته بندی در ترانسفورماتور خشک رزینی بستگی به ابعاد، مسافت حمل و شرایط حمل دارد ولی در حالت کلی ترانسفورماتور مد نظر به صورت indoor یا فضای باز حمل می گردد. این ترانسفورماتورها همگی بر روی چهار چوبی تراش خورده در زیر پایه ناودانی شکل بسته می شوند که البته بستن آنها با پیچ و مهره صورت می گیرد. در صورتی که ترانسفورماتور ایران ترانسفو قید شده از محفظه یا Enclosure بهره ببرد، هر یک جداگانه، یعنی ترانسفورماتور به صورت جداگانه و قطعات محفظه نیز به صورت جداگانه بسته بندی و ارسال می گردد و سپس در محل نصب ترانس مونتاژ می شود.

روش بسته بندی نرمال ترانسفورماتور خشک ایران ترانسفو

برای بسته بندی این دستگاه می بایست به ترتیب روش زیر عمل کرد؛

  • ابتدا ترانسفورماتور خشک با نایلون پوشانده می شود و سپس با استفاده از shrinkage یا انقباض برای کوچک کردن سایز نایلون و چسبیدن به ترانسفورماتور استفاده می شود، از این رو برای این کار از حرارت استفاده می شود.
  • می بایست هیچ گونه پارگی روی نایلون وجود نداشه باشد چرا که در غیر این صورت گرد و غبار و البته آب برای مثال آب باران به داخل بسته بندی نفوذ خواهد کرد.
  • بسته بندی ترانسفورماتور ایران ترانسفو می بایست به صورت یکپارچه و کامل انجام شود و تنها قلابهایی که برای حمل ترانس مورد استفاده قرار می گیرد از بسته بندی بیرون باشد.
  • برای این که بتوان ترانسفورماتور را در داخل کامیون مهار کنند معمولا از چوب چهار تراش در زیر پایه استفاده می کنند که به کف کامیون به وسیله میخ محکم می شود و یا یک کمربند کتانی نیز ترانسفورماتور را به اتاق کامیون متصل می کنند تا از حرکت آن جلوگیری نماید و البته آن را مهار کنند.
  • برای حمل ترانسفورماتور می بایست از کامیون کانتینردار استفاده شود و با چادر برزنتی که ضد آب است، پوشانده شود چرا که تابش آفتاب و یا ریزش باران و عوامل دیگر می تواند به دستگاه آسیب بزند.
  • تجهیزات ترانسفورماتور از جمله رله حرارتی، بوشینگ، نگهدارنده های بوشینگ، فن و غیره در صورت وجود داشتن باید روی ترانسفورماتور نصب گردند و یا به همراه آن در داخل بسته بندی وکیوم شوند و سپس ارسال گردند.
  • اگر درصد رطوبت در مناطقی که ترانسفورماتور قرار است به آنجا حمل شود زیاد باشد می تواند در صورت نیاز از بسته های رطوبت گیر در داخل بسته بندی کل ترانسفورماتور استفاده کرد.

بسته بندی ویژه ترانسفورماتور خشک ایران ترانسفو

لازم به ذکر است که بسته بندی ویژه می تواند به در خواست مشتریان صورت گیر و مطابق به خواسته های آنها مهندسین و نیروی کار ماهر شرکت ایران ترانسفو اقدام به بسته بندی ویژه علاوه بر آنچه در بسته بندی نرمال آمده است می نمایند.

تحویل ترانسفورماتور خشک ایران ترانسفو

بر اساس بسته بندی و تحویل ترانسفورماتور خشک ایران ترانسفو عمل بسته بندی صورت می گیرد و در صورت وجود تجهیزات جانبی هر یک به صورت جداگانه در جعبه های چوبی به مشتریان تحویل داده می شوند و به همراه ترانسفورماتور همچنین مدارکی فرستاده می شود که شامل؛ گوامی آزمایشهای کارخانه ای، نقشه تصویر ظاهری، نقشه پلاک مشخصات و دفترچه راهنمای نصب و راه اندازی می باشد. در زمان تحویل می بایست تمامی تجهیزات از لحاظ احتمال آسیب دیدگی در حمل و نقل به طور کامل مورد بررسی قرار گیرند و در صورتی که هر گونه خسارت و خرابی مشاهده شد سریعا به مدیر واحد، شرکت حمل و نقل، بیمه گر، نمایندگی مجاز و خدمات پس از فروش شرکت ایران ترانسفو اطلاع داده شود. لازم به ذکر است لوازم و تجهیزات نیز که در جعبه ها و یا پالتها برای مشتریان فرستاده می شوند می بایست تا زمانی که از آنها استفاده شود سرپوشیده انبار شوند.

کنترل ترانسفورماتور خشک پس از تحویل

  • می بایست ترانسفورماتور خشک را در یک محیط مسقف از بسته بندی خارج نمایید و پیش از بازکردن بسته بندی، علی الخصوص در فصل زمستان و از آنجایی که اختلاف دمای محموله با هوای داخل سالنی که قرار است ترانسفورماتور در آن باز شود، بهتر است و توصیه می شود برای اینکه هم دما شوند از تعرق در سطح ترانس جلوگیری شود، ترانسفورماتور را به مدت 8 الی 24 ساعت در فضای سالن قرار دهید تا هم دما شوند.
  • تجهیزاتی که همراه با ترانسفورماتور فرستاده می شوند شامل؛ پلاک مشخصات، پیچ های اتصال زمین، برچسب های هشدار دهنده، سنسورهای حرارتی، رله ترمومتر حرارتی، در صورت سفارش فن و محفظه Enclosure می شود که همگی می بایست از لحاظ آسیب دیدن به هنگام حمل و تحویل بررسی گردند و در صورت بروز مشکل گزارش شوند. این گواهی می بایست در حضور مشتری و یا نماینده قانونی به آنها تحویل داده شود و در صورت عدم حضور به ضمیمه بار نامه در محل تحویل به مشتری ارائه گردد.
  • پلاک مشخصات در ترانسفورماتور بیانگر نتایج تست و از طرفی مشخصاتی است که بر اساس آن دستگاه سفارش داده شده است و می بایست با آنچه سفارش مشتری بوده است تطابق داشته باشد و همچنین از نظر دمای محیط و ارتفاع نصب نیز ترانسفورماتور باید با آنچه در پلاک مشخصات آمده است سازگار باشد.
  • علائم هشدار دهنده می بایست روی ترانس در بخشهایی که باید قرار گیرند نصب شوند.
  • علامت خطر در صورت وجود محفظه Enclosure بر روی آن نصب گردد.
  • هیچ گونه خراش یا آسیبی روی چهارچوب ها و محفظه و به عبارتی دقیق تر قسمت های رنگ آمیزی شده وجود داشته باشد.
  • فواصل عایقی می بایست کنترل گردند تا از یکسان بودن این فواصل اطمینان حاصل کرد تا بتوان از عدم جا به جا شدن قطعات نگهدارنده و بوبین ها در حین حمل مطمئن شوید. در واقع فواصل شعاعی یا رادیال و فواصل محوری یا اکسیال همگی باید یکسان باشند.

پرسشهای پر تکرار مربوط به بسته بندی و تحویل ترانسفورماتور خشک ایران ترانسفو

  1. بسته بندی در ترانسفورماتور خشک به چه روشی انجام می شود؟ بسته بندی در ترانسفورماتور خشک می تواند به روش نرمال و عادی باشد که شامل وکیوم کردن ترانسفورماتور در نایلون می شود تا از ورود گرد و غبار و آب جلوگیری شود و یا بسته بندی ویژه که تنها در صورت درخواست مشتری انجام می شود.
  2. چرا بسته بندی ترانسفورماتور خشک اهمیت دارد؟ لازم به ذکر است که بسته بندی از ترانسفورماتور در برابر رطوبت و گرد و غبار محافظت می کند و همچنین استفاده از یک پوشش برزنتی فرآیند محافظت را دقیق تر کرده و از ورود آب باران و تابش مستقیم خورشید که می تواند به ترانس آسیب بزند جلوگیری نماید.
  3. روش مهار در ترانسفورماتور ایران ترانسفو چیست؟ برای اینکه بتوان نیرو های محوری و یا شعاعی را که منجر به جا به جایی دستگاه و قطعات آن می شود مهار نمایید می بایست از یک چوب چهار تراش در زیر پایه استفاده گردد که به کف کامیون به وسیله میخ محکم می شوند و یا یک کمربند کتانی نیز ترانسفورماتور را به اتاق کامیون متصل می گردد.
  4. تحویل ترانسفورماتور خشک ایران ترانسفو می بایست در چه شرایطی انجام شود؟ توجه داشته باشید که ترانس خشک حتما باید در جایی که سر پوشیده است از وکیوم خارج شود و به عبارتی بسته بندی آن باز گردد. توجه داشته باشید که ممکن است اختلاف دما بین دستگاه و محل سرپوشیده وجود داشته باشد از این رو باید بین 8 الی 24 ساعت برای هم دما شدن دستگاه و محیط صبر کنید.
  5. لوازم و تجهیزات ترانس خشک ایران ترانسفو به چه صورت به مشتری تحویل داده می شوند؟ این تجهیزات در صورت سفارش و یا به صورت تجهیزات جانبی در بسته های چوبی و یا پالتها به مشتریان عرضه می شوند و توجه داشته باشید که در صورت عدم نیاز به استفاده می بایست به صورت سرپوشیده در انبار نگهداری شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *